Resultat 1 till 20 av 71

Ämne: Saab 9000 Quattro! Total galenskap!

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor Xisess avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borlänge, Sweden
    Inlägg
    70
    Medlem#
    8866

    Saab 9000 Quattro! Total galenskap!

    Ja, det började väl helt enkelt med att en viss Carl Swahn bjöd med mig på en åktur i sin TurboX. Efter det var jag såld! 4hjulsdrift ska det vara, och så var det med det. Men jag ville ju inte sälja min älskade CC som var min förstabil.

    Nåja, jag började väl smida lite planer på drivlinan. Sneglade mer och mer in på Haldex som sitter på saabarna. Klurade ett tag och märkte att det skulle bli dyyyrt, riktigt dyrt!

    Av en händelse så snackade jag med en kompis från stockholm, som då tyckte att jag skulle sno drivlinan från en Audi! Sagt och gjort! Dagen efter köptes en S4 från -94. Den plockades i molekyler och skrotades. Nu var det bara att börja då. Eller?

    Fick tag på ett garage i början av december och började då så smått att kapa ner och börja måtta upp. Vilket nu visat sig vara helt onödigt.

    Nu i början av mars åkte jag och och skulle köpa bromsar till projektet. Bakvagnen infäst och det var bara tornen kvar och tyckte då att det var lämpligt att köpa lite bromsar. RS6 Bromsar vart det, och råkade då få med en komplett bakvagn till samma bil. Den hade istället för lösa bärarmar, en helt egen subframe som "bara" är att bulta upp som hel enhet i chassit. Bara kapa ner den gamla och börja från början med att måtta in den nya.

    Nu är det pågång att bygga fjädertorn och få ihop allt igen! Kommer uppdatera allt som händer från och med nu i denna tråd! Tveka inte med att frågesätta och ge tips på det jag gör. Är ju trotts allt första gången jag pysslar med sånt här!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 11:57
  2. Total rensning av gammal olja. hur? B2x5
    Av Heuschmid i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 15:24
  3. Total Trimförvirring! ng900
    Av Eindpeng i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 20:16
  4. Vridmomentskurva och total utväxling, 9-5 Aero.
    Av Flåklypa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •