Visa fullständig version : Motor och motorstyrning
- Luftsnorklen är nu bytt (8 svar)
- 9-5 Aero turbo på og900, grenrörsalternativ?` (15 svar)
- check engine tändes och slocka igen. (4 svar)
- skillnad: luftsnorkel bensin-diesel? (4 svar)
- Balansaxelkedja som kuggat över (1 svar)
- Läcker olja (13 svar)
- Steg 1 (204 hk)...Lönt eller ej? (7 svar)
- Vattenpumpen (7 svar)
- Olika bränlsepumpar 9000 (2 svar)
- [LÖST] Någon som testat NGK Iridium IX? (2 svar)
- Bilen slö efter byte av tändkassett (4 svar)
- viggen motor !! (22 svar)
- Tomgång OG 900 (1 svar)
- Gnisslar till vid avstängning av motor! (4 svar)
- Motorrenovering 9000 aero 96:a (9 svar)
- hjälp ang. Spridare "grönisar" (4 svar)
- 9000 topp på en T7 !! (2 svar)
- Drivrem. (7 svar)
- Avgasrör med koniska anslutningar (1 svar)
- Avtappningsplugg til kylare 900ng turbo. Var!? (12 svar)
- Problem löst! (13 svar)
- Milltek sportsystem (8 svar)
- Saab 9-5 aero -02 köp (1 svar)
- Saab 9000 Talladega med och utan kat, olika mycket hk? (2 svar)
- extraktor till 9000 -91!? (2 svar)
- Byta toppackning. Vad för utrustning behövs och byta vad? (33 svar)
- Erfarenhet av speedparts Tb28/25.....? (6 svar)
- Japsdämpare av bästa kvalité.. Vilken / Vart? (3 svar)
- Sprängskiss (8 svar)
- läst alla inlägg rycka säkring för TCS tillfälligt bra/dålig (10 svar)
- 3" JT till OG900 (7 svar)
- Rycker vid gas pådrag!? (3 svar)
- styrbox fråga (1 svar)
- ajajaj 21 mm på kamspännaren BIG PROBLEMO. - LÖST (44 svar)
- rengöring av ic efter turboras!!! (5 svar)
- Vilket ISO protokoll funkar på 9-5? (1 svar)
- Jämförelse av avlastningsventiler. (20 svar)
- Sätta en fyratrådars lambdasond där det varit en tretråds? (4 svar)
- 900 T16 Startar inte? hjälp? (11 svar)
- [LÖST] Motorvarvet fastnar! NG900 (7 svar)
- Bilder motorum og900 (7 svar)
- MAP-sensorskoj/ Tror att det är löst nu, typ.. (11 svar)
- skenande laddtryck og 9000-t16 (25 svar)
- Byta lambdasond (9 svar)
- Hur svårt är det att byta avgashus? (3 svar)
- Blaskig olja vatten i den? (3 svar)
- Lista över T-stift! (29 svar)
- För hög CO- Halt (10 svar)
- Lambdasond hög tomgång (1 svar)
- 9-5 aero med aut 2002, kvalitet??? (21 svar)
- Klippa balansaxelkedja på 9000 2.3T CSE -94 (38 svar)
- Felkoder check engine. (2 svar)
- Är det samma spridare (1 svar)
- Vad är detta? motorvärmare? (17 svar)
- Knackade/Tickande kamkedja? (3 svar)
- Olja till T8'an, vågar man ha vanlig mineral? (26 svar)
- hur kollar man lamdasonden? (8 svar)
- Byta motor i en 900 2,0t -96 (9 svar)
- Tomgångsproblem 900 Turbo 8 -89 (4 svar)
- Trimtips V4 (20 svar)
- Hur klocka in "Matskammar"? (12 svar)
- Motor???? (10 svar)
- Ang 9-3 T7 hur gör man för att få upp effekten med ca 100 hk (19 svar)
- 9-3 Version 1: T7-motorer: Vanligaste Check Engine-felen? (3 svar)
- 9-3 Version 2: Köra med skadad kylare? (14 svar)
- [Bild] insugsventil, hur illa är det? (2 svar)
- Högt HC - 900s ´90 (24 svar)
- [LÖST] Startproblem, 9000 2,3T -92 (3 svar)
- passar bränsleboxen från en 9000T - 89 i en 900T16 - 89? (3 svar)
- Termostat fråga (4 svar)
- Vart få tag på någon som kan bränslechippa min og900? (12 svar)
- Går det att använda extern WG på en turbo som har intern? (33 svar)
- Saab 900ng motor hållbarhet? (6 svar)
- Oljeförbrukning 9-5 Diesel -07 (18 svar)
- Fråga om apc system i "min" bil (9 svar)
- hur byter man drivremmen? 9-5 (9 svar)
- Oljenivågivare trasig i tråget & Oljepumps fråga? (6 svar)
- Maptun st3 laddprob?? (7 svar)
- Lammdavärderna? (4 svar)
- Akut hjälp! rassel från motorrummet och batteriet lyser! (13 svar)
- Montera JT3" OG 900 (8 svar)
- Kamkedjesats från 9-5 till 9000? -> Komplettera b-kedjan (33 svar)
- felaktigt lambdavärde ng900 -96 (6 svar)
- Laddproblem efter turboras? 9000cs 2.3T 92:a. (6 svar)
- Hur slippa vridet på en og900? (7 svar)
- En 9000 CDi (1 svar)
- Nån som har koll på vacuum slangar? (11 svar)
- laddtrycksmätar fråga (1 svar)
- Kostnad att byta turbon (bara arbetskostnaden) (12 svar)
- Vilken ic passar? (8 svar)
- E85 og kaldstart 9-5 '02 Maptun konvertering (8 svar)
- Laddtryck sjunker. (7 svar)
- Styrbox fel problem med spridare 1 (1 svar)
- Kamkjedja till 9000cs -92 2.3T (2 svar)
- Check engine - hittat en läcka (bild). Löst, hoppas jag (19 svar)
- Ang "S" knapp (5 svar)
- Avgassystem 9000 Aero (21 svar)
- 9000 aero rycker vid fullgas acc (14 svar)
- BSR Steg 1?! (11 svar)
- Hjälp med 900 T16 -85 (6 svar)
- Uppgradera till 192hk eller 215hk eller 230hk? OG9-5 B205E (70 svar)
- Byte bränslepump OG9-3 (38 svar)
- Frostpluggs demontering 9-5 hjälp vad den sitter...fundering (3 svar)
- motorgaranti 9-5 (4 svar)
- hög tomgång 9000cs (5 svar)
- Plocka bort luftmassemätare B2x5 T7 (18 svar)
- Ingen tomgång och broms (2 svar)
- Vilken fördelare? snabba svar tack! (6 svar)
- "Limp home" med trimbox, går som den ska med orgin (9 svar)
- WG-lösning!? (bild) (2 svar)
- Centrummått (5 svar)
- Tjuter mellan 4000-5000rpm (ej ifrån oljefiltret) (7 svar)
- Remmen gick av. (11 svar)
- skillnad på bränsleboxar? (2 svar)
- Tum/ytterdiameter på avgas 9000 2,3t! (3 svar)
- Kontakt/givare i "fiskmunnen" (7 svar)
- Avgaser från oljepåfyllningsrör? og900T16 Aero (3 svar)
- min 9000 dricker OLJA????????HJÄLP!!!! (15 svar)
- ytterligare en check engine fråga. *löst* (7 svar)
- Fråga om bäst föredatum på motorolja (8 svar)
- Hur ser man skillnad på t5 och t7 i og9-3? (5 svar)
- Problem med 9-3 aero -01!!! (1 svar)
- Motortvätt (3 svar)
- Check engine på 9-3 -98 (2 svar)
- Kamkedja 9-5 verkstadfråga (7 svar)
- Oljeläckage 9000 Turbo (2 svar)
- Rassel (4 svar)
- NG900 som vägrar att starta. NU MED BILD. (21 svar)
- Turbo fråga om 9000 (7 svar)
- Magnetventil (1 svar)
- Problem med dumpventil 9-3 (1 svar)
- bild efterlyses till kamspännarna (max 15mm) (3 svar)
- Vad klarar original 9-5a för effekt utan modifieringar? (2 svar)
- urkoppling av startspärr (1 svar)
- Toppbyte och kamkedje byte på Saabverkstad? (2 svar)
- Skillnad på turbo i 9-5 orna! (2 svar)
- Ang BSR steg 3 (5 svar)
- 2.3t med AERO-tändbox (11 svar)
- Mäta kamkedja på 9000 (1 svar)
- Topplocksfunderingar - 9000CSE 2.3T (8 svar)
- hur demontera svänghjul? (4 svar)
- Pysande ventil?.. (3 svar)
- programvara i 9000CS (1 svar)
- Lite bensin = Svårstartad (13 svar)
- motorproblem ng900 2.3i (6 svar)
- En liten fråga angående tändkasett (3 svar)
- Laddtryck og900? (4 svar)
- Köpa sport-avgas (10 svar)
- Bilen startar inte! Vad kan det vara? (1 svar)
- Omvinklat grenrör!? (14 svar)
- Teori ang. turbotryckmätare (5 svar)
- Gäller åtgärdsprogrammet av tändkassetter till V6/B308? (2 svar)
- Trim og900? (17 svar)
- Vart sitter oljetrycksgivaren på saab 9000 (3 svar)
- B202 + t5 topp vilka modds behövs? (4 svar)
- Toppacknings ras?? (4 svar)
- Av-fråga (9 svar)
- Laddtrycks problem og900 T16 (3 svar)
- Passar Aero avgas? (7 svar)
- Drivrem 9000 CS -92. Kan verkstan ha slarvat? (14 svar)
- programvara 9000 turbo 85-88 (3 svar)
- TomgångsProblem! 9000i (6 svar)
- köra utan kat. (91 svar)
- Fråga ang. olika Steg 1 till Aero SS... (17 svar)
- bränslepump (3 svar)
- Åtdragning topp 900 2.1 -92 (2 svar)
- Montering av downpipe på 9-3ss - problem! (26 svar)
- akut hjälp,,9000 cse turbo,allt bara strular (17 svar)
- Skillnaden mellan kortmotor och långmotor? (11 svar)
- hur trivs en viggenbox i min aero? (16 svar)
- Dagens tips: Ryckig gång vid låg hastighet. (2 svar)
- [LÖST] Startproblem og900 T16 (3 svar)
- vit rök (8 svar)
- Montera oljetrycksmätare B207 (4 svar)
- cheke engins (3 svar)
- Bilen dör men startar sen nästan direckt. (8 svar)
- JT från Speedparts (15 svar)
- Motverka en Oil sludge (27 svar)
- Vrida kompressorhus på GTBB30? Hur? (18 svar)
- Passformen på GT28RS på 9-3? (6 svar)
- Reduceringsventil 9000 2,0i -90 (2 svar)
- 900s OG dör vid snabb varvtalsökning (1 svar)
- Bättre ljud med japsdämp? (6 svar)
- Startar inte (2 svar)
- Bränsleförbrukning landsväg OG9-5 2,3t (24 svar)
- Rapport: bytte från MapTun till Nordic och tillbaka (136 svar)
- passar denna 2,3 topp på og900? (1 svar)
- Trim (9 svar)
- Vassare kam till T8? (23 svar)
- 9000T16-86 misständer (3 svar)
- [LÖST] Vilken kedja och glidskenor ska man ha till långblock k.topp 9000 2,0t (3 svar)
- Problem med min fina SAAB A50 (6 svar)
- Motor kod kanske... (2 svar)
- Oljeläkage motor - var kan läkaget vara? (7 svar)
- Min bil rycker! (7 svar)
- Gänga på Oljefiltret? 9.3 ss Aero -03 (2 svar)
- 234r box i 2,0t 9000 -96? (5 svar)
- Skillnad mellan tändmoduler og900/9000cc (5 svar)
- drivsteg t5a (2 svar)
- Måste få veta, min motor är en vad? 9000 -89 (4 svar)
- val av insug korttopp (3 svar)
- Info om steg 4 från maptun (10 svar)
- Oljeläkage 9-3 -00 (2 svar)
- elservo pump (27 svar)
- Montering av laddtrycksmätare även bilder. (2 svar)
- 9000 Intercooler (5 svar)
- byta vattenpump og 9000 t16 (6 svar)
- Saab 9-3 -03, 1.8t och 2.0t samma motor? (39 svar)
- Ni som har byggt Twinpipe på 900 Ng / 9-3 Og (17 svar)
- Borra upp en 2.3 T5 motor? (22 svar)
- Tomgångsproblem og900s! (15 svar)
- Flexrör 9000CSE 2.3t (5 svar)
- 9-3 1999 startar inte efter att Larmet gått (3 svar)
- Koppling av spikdiod OG 900 T8 (4 svar)
- Fråga angående göna spridare (6 svar)
- Maptun Biopower konverterings kit 9-5 2.0t 2002-2006 (34 svar)
- Check motor oil? (5 svar)
- Plocka bort luftfilterbox 9-5 -02 (5 svar)
- BSR-trim - rycker vid fullgas på 3:an (26 svar)
- Fördelare och/eller DI?? (8 svar)
- spänna kolven i dumpen. (2 svar)
- -98 9000 starter ikke - drar runt i 1-2 sek (3 svar)
- Hjälp med recept på lagom potent T8 (19 svar)
- bränslepumpbyte, og900 (5 svar)
- "Dags för Service" (4 svar)
- Symptom för kass termostat 9-5? (4 svar)
- Trionic 5.2 vs 5.5 (19 svar)
- Hastighetsmätare och abs löper amok efter motortvätt. (1 svar)
- remspännare/dämpare 9000 (2 svar)
- Sätta i öppen kedja. Hur? (4 svar)
- [LÖST] Turbotrycks prob. Säkring till APC går 9000 (9 svar)
- Knivigt problem, Saab 900T8-89 (7 svar)
- Sport/Racekat ifrån "Tillbilen.se" (13 svar)
- lägre laddtryck när det är kallt. (1 svar)
- Styrboxnr: 43 02 972 till SAAB 9000 -96 vilka spec har den? (4 svar)
- Varför "blåser" en topplockspackning? (3 svar)
- [LÖST] En fråga om tryckrör OG9-5 (2 svar)
- Någon i svenljunga området med omnejd som kan hjälpa mig?. (5 svar)
- lödda om sin databox till en 900t 86-a (1 svar)
- Tps fråga (4 svar)
- Nordic, Speedparts, Maptune eller BSR PPC? (4 svar)
- Cylinderslitage, hur mycket kolvspel skall man kunna tåla? (9 svar)
- Vevaxelgivare b206i (5 svar)
- Vilken packning till insuget? (4 svar)
- Info trimmning (9 svar)
- Nordic programvara till 9-5 Aero. (6 svar)
- Låg Oljenivå (2 svar)
- Bilen immobiliserad alt. trasigt tändlås (10 svar)
- Lossa insug på 9000 (7 svar)
- Resistor tändstift på en bil utan DI? (26 svar)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.