Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Koppling av spikdiod OG 900 T8

  1. #1

    Koppling av spikdiod OG 900 T8

    tjena!

    visste ej vart jag skulle skriva, men frågan jag har är hur fan kopplar ni eran spikdiod?

    jo jag vet pinne 19 och den har jag hittat, men hur ska jag göra sen då? jag har köpt dioder med men hur ska jag dra sladdarna? eller det kanske jag inte ens ska göra? ska jag klippa sladden till pinne 19 och gå därifrån in till bilen?

    nån som har lite bra svar eller har gjort det förut? och popeye har inga bilder på hur det ser ut när han drar kablar.

    och ja, jag har kollat o sökt här på spikdioder . hittar inget. snälla hjälp! vill skruva på min tryckvakt därför behöver jag ha en fungerande spikdiod! .. var snälla o pma om ni har en bra lösning!


    tack i förhand! / Robin lindén
    og 900 T8 Sedan modellen

    Borås värsta T8 kommer ut snart.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    966
    Dra på +12v på dioden och löd på en kabel till pin 19

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 746
    Litet förtydligande...

    +12 från batteriet diodens långa ben (+).
    Från diodens korta ben (-) pinne 19 i boxen.

    Hur man trixar dit kabeln på pinne 19 i boxen är ju lite valfritt men jag har för mig att jag skarvade på en kabel direkt i handsken.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 924
    Många gillar spikdioden, men du kan ju ta bort din tryckvakt utan spikdiod. Tryckvakten har jag byglat bort på bägge mina T16, det är inga strul allts. Du har ju kvar APC och knacksensorn, (antar jag...?) dom sköter sitt jobb oberoende av spikdiod och tryckvakt. Tryckvakten är bara en glädjedödare och maskinerna tål mer än man tror, bara bränslet och allt annat är ok så kan du gasa betydligt mer än tex lådan håller..!

    Hur man lyfter tycket och får ordning på bränslet i en T8 är ju en annan fråga, det kan vara lite truligt, men finns många här som kan det.
    MEDLEM 7032.

  5. #5
    hej!


    jo jag behöver spikdioden för att jag har en annan apc box som är skruvad som skulle få snurran att ladda 1.2-1.3 bar jag har ju k-jet sprut oxå så jag vill gärna veta med dioden när det verkligen spikar isåfall ska jag hämta en reservdels t8 o bygga yttligare spridare så han får redigt med sopp . vet ej om spridarna orginal gillar 1.2 bars tryck. det börjar nog bli tunnt med sopp vid 1 bars ladd :/... men jag ska dra 12 volt nu ! tack för tipsen!


    R. Lindén
    og 900 T8 Sedan modellen

    Borås värsta T8 kommer ut snart.

Liknande ämnen

  1. spikdiod
    Av sandet i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 15:49
  2. spikdiod på 9K -92 med di/apc?
    Av saab_tommie i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 00:52
  3. Spikdiod med EZK
    Av hansii i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 13:47
  4. Spikdiod
    Av Mokko J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 10:08
  5. En bra spikdiod! Tips?
    Av Jlarsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-12, 09:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •