Ursprungligen postat av
Sjöan
Jag är ingen expert på luftflöden, men rent teoretisk borde man inte kunna suga igenom hur mycket luft som helst. Blir ju som en restriktor och gör turbon ineffektiv. Men vart gränsen går vet i tusan. Jag ska försöka ha så grovt det går fram till turbon iallafall.
Jag vill också ha någon liknande lösning, grövre inlopp till turbon.. Har pratat med MT om det men de påstår att dom inte gör något förändringar omman inte ska uppemot 400hk, "deras" 400hk 9-3ss har tydligen en sådan lösning... Jag vill IAF ha en sådan lösning , men MT lyssnar tydligen inte på det, man kan väl köra på "grövre" inlopp utan några som helst bekymmer? eller är man tvungen att ha 400hk för det?
+i kanten är väl att man får ett skönt insugsljud.
Sjöan, hur löste du detta då? "bygger" du inlopp på beställning ?
Edit: Har även kollat in på
http://shop.zzperformance.com/store/c/8 ... ntake.aspx
Där har dem olika High Flow Intake system, det är väl detta vi disskuterar ? men blir inte smartare av det. vilket av dem passar B207?