som topic..
kan bilen tappa ladd å ork vid lite högre hastiheter om IC'n inte e tillräckligt bra?
9-5 aero -00- maptuns steg 1.
/Danne
som topic..
kan bilen tappa ladd å ork vid lite högre hastiheter om IC'n inte e tillräckligt bra?
9-5 aero -00- maptuns steg 1.
/Danne
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher
Ja de kan den men då är de oftast att man har steg 3 och kör flera repor och de är varmt ute.
Annars brukar dom klara sig under 1 repa ganska bra.
MVH
F
orginal i-c på 9-5 ser ut som ett skämt när man plockar bort den och ställer den mot en maptun i-c eller nordic .bilen blir mycket piggare av byte av i-c.min gick kasst med org i-c vid 15+.
åå fan. småläste lite om det här nånstans förut, men fick liksom ingen riktig klarhet i det..Ursprungligen postat av Niska
då kanske man ska testa att skicka i en bättre ic då så att man får ut det man ska/vill ha ut av bilen..
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher
Tror det inte blir allt för stor skillnad om man bara har steg 1. Om man såklart inte prässar 100% hela tiden
MvH
-FaeN
Jag tycker att till o med ska större ic finnas på en orginal 9-5 aero,då vill jag inte nämna på steg3 + specielt när 4an åker då krävs den verkligen.
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Ny IC är garanterat en bra investering!Ursprungligen postat av bullfisher
Jag har två bilar i en .
När det är över +20 grader är den tämligen orkeslös. Men 10-11 grader och lite fuktigt då går den ruskigt fint!
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587
Ny IC är garanterat en bra investering!Ursprungligen postat av bullfisher
Jag har två bilar i en .
När det är över +20 grader är den tämligen orkeslös. Men 10-11 grader och lite fuktigt då går den ruskigt fint!
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587
gå in och titta på nordics hemsida under projekt 9-5.där finns en bra bild på en org mot en utbytes
nä det förstås, fast å andra sidan så vill man ju att den ska prestera 100% alla gångerUrsprungligen postat av FaeN
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher
mm bättre IC är helt klart på tapeten, det som är på G nu är ju är just IC och 3" då + race/sportcat, frågan e bara vad som är viktigast just nu.. får ju liasom ta en del i taget..
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher
Varför skulle det inte hända med steg1 ? Finns knappast något som pressar orginalhårdvara som ett steg1Ursprungligen postat av Fredrik.j
Till frågan.
Redan orginal så kan man känna att Aeron tappar effekt efter några gasningar. Just 9-5 AERO ligger väldigt nära gränsen vad hårdvaran klarar.
fan va bra.. då har man fått lite hår på fötterna eller vad man säger hehe
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher
visst finns det nån vätska som man ska ha i ic´n som gör att den håller lägre temp? har för mig att en polare gjorde det i sin för ett gäng år sen...
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher
Nope. Helt luft-till-luft. Finns dock de som förespråkar att man kan bygga nåt som sprutar vatten på den för att kyla alternativt trycka in vatten i insuget för att kyla med, men jag vet inte jag...Ursprungligen postat av bullfisher
SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
"Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."
Orginal ser ju ut som ett skämt jämnfört med en "uppgraderings version" hehe. Aldrig tänkt på att det är så stor skillandUrsprungligen postat av Niska
The Only Subtitute For Cubic Inches Is Technology.
// 9³ Aero -02
#6962
Det är STOR skillnad. Gäller även för 9-3. Jag höll på att tappa hakan när jag fick se skillnaden i inloppstemp före/efter byte på min!Ursprungligen postat av Logical
SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
"Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."
hmm. undra vad han hade för mysko prylar för sig då? vet att han gjorde nåt sånt i sin typhoon,det var nån rosa vätska..fast å andra sidan så har han mekat dit mycket egna ideer.. får nog ta å ringa honom sen...Ursprungligen postat av Znyper
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher
Det finns vatten-till-luft IC. Dock inte sett nån sån till SAAB. Antagligen för att en bra frontmonterad luft-till-luft gör jobbet bättre och billigare?Ursprungligen postat av bullfisher
SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
"Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."
aha okey.. då e jag me..Ursprungligen postat av Znyper
9-5 Aero Steg 1
http://www.garaget.org/bullfisher