Senast redigerat av roffe84 den 2021-09-23 klockan 10:22.
DevOps specialist, Tech2, CombiAdapter, BDM, T5/T7/T8/ME9.6 handskar, livemap kablar NG900/OG9-3, HeRmAN kabel
Brukisen Doris NG900 SE -97 2.0t, eget steg 2 ~240hk/380nm. Scarab Green
Projektet Bosse OG9-5 -04 2.3T Kombi, LJR Tune ~430hk/650nm. Graphite Green Pearl
Till och med jag skulle kunna tänka mig en ng900 i det skicket. Annars är jag inte mkt för den modellen förutom og9-3 aero modellen.
Frågan är om den verkligen kommer bli _så_ dyr. Jag menar, den som verkligen vet, ser att bilen inte är original, på flera punkter. Sidokjolarna är lackade. På en av bilderna under ser man den dessutom inte är helt lackad utan lacken slutar mitt på under, ser inte snyggt ut! Hur hittar man sidokjolar i så bra skick att de matchar bilen?
Bilen har inte original avgassystem vilket är en stor miss på en så lågmilad bil. Hur hittar man ett lika lågmilat originalsystem?
Att programvaran är utbytt är ett mindre problem som lätt återställs.
Nja, problematiskt skulle jag säga, även om den är väldigt, väldigt läcker, men tyvärr inte 100% original vilket klart drar ner priset, för mig iaf.
Veldig pen SAAB Sonnett III selges i Norge. (Altfor) høy pris…
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=232924419
2023 Jaguar I-Pace
2002 SAAB 9-5 Aero SportCombi (solgt)
2003 SAAB 9-5 Vector 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)
Liten notering där:
Vår 900 t sensonic-95 beställdes med lackade sidokjolar och levererades så. Denna kan alltså ha levererats sådär från handlaren när den köptes. Samma med avgassystemet. De bilar (i Luleå i allafall) som levererades ut med steg 3 direkt från handlaren kom inte med originalsystemet utan med det system som hörde ihop med trimpaketet.
Vansinnigt läcker bil
Skickat från min iPhone med Tapatalk
mvh Benke
RX 450h -12
Kunde man få bilen trimmad av Nordic Uhr innan leverans alltså?
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04
Inte från SAAB Automobile själva, utan det var vissa av bilhandlarna som erbjöd paket där de konverterade/trimmade bilarna.
Så man måste skilja på "fabrikstrim" (typ APC rödbox och Hirsch) som var supporterat inom garanti av tillverkaren, och "eftermarknadstrim" som åf själva satte ihop som tillval/extrautrustning.
Senast redigerat av Fredrik / 1941 den 2021-09-25 klockan 10:54.
Jag minns nån artikel i en biltidning (bilsport ? teknikens värld ?) om att man kunde köpa sin bil nordictrimmad redan vid leverans, och vad jag förstod det då var det välsignat av saab, fast det kanske snarare var så att handlaren tog på sej garantierna själv ?
Detta var då innan det gick att köpa hirschtrimmade bilar afaik.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
När jag köpte min nya 9-3 hösten 1999 så kom reklamen från Nordic i brevlådan inom en vecka. Trim var inget som då erbjöds från fabriken eller handlaren Svenska Bil som jag köpte bilen av.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
https://www.blocket.se/annons/stockh...ector/97696953
Undra om denna blir såld? Eller är det ett svart får?
Antingen tar man den för delarnas skull, eller har man ambitionen att regga in den i Sverige så bör man nog börja med att skaka fram ett chassinummer. Då har man en anständig chans att gräva fram historik (och förstå om den ens är registrerbar) och kanske kontakta utländska myndigheter som kan skaka fram de papper som krävs för att formellt importera bilen här.
Men den vita luckan runt suffletten talar ju för att det kanske krävs lite mekanisk handpåläggning på bilen utöver det administrativa.
DevOps specialist, Tech2, CombiAdapter, BDM, T5/T7/T8/ME9.6 handskar, livemap kablar NG900/OG9-3, HeRmAN kabel
Brukisen Doris NG900 SE -97 2.0t, eget steg 2 ~240hk/380nm. Scarab Green
Projektet Bosse OG9-5 -04 2.3T Kombi, LJR Tune ~430hk/650nm. Graphite Green Pearl
Solstad Saab på auktion. En extra CS följer med som reservdelsbil.
https://www.klaravik.se/auction/prod...stadsaab-saab/
Återfallssaab: 9-5 2.0t BioPower -07
Nja, jag skulle snarare se den som att man betalar för registeringsbeviset, halva bilen saknas liksom.
Reservdelsbilen passar väldigt mycket inte ihop med solstaden, heller.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Jag håller med. Det är förmodligen mer jobb (och pengar) att få ordning på solstaden än att ta en idag fungerande brukis 9000 som man kapar och gör en biltransport av.
Reservdelsbilen ser dock spontant helt OK ut. Lågmilad och begränsat med rost.
Ser ut som om det fimpats rätt bra i reservdelsbilen?
Facket i mitten av instrumentpanelen är inte fräsch.
900 Talladega 1998 63 mil slutade på 320 000.
https://bilwebauctions.se/septembera...talladega-3389
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Ny annons .De kunde ju skriva att det inte är bil på bild.https://www.blocket.se/annons/skarab..._2_0i/97793733
Så er den borte igjen, men i Norge har denne 9-3 noe avvikende opplysninger ift. som oppgitt på Blocket, mht. type hester og toppfarten til disse: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjo...ummer=st35800-. Dette også i samsvar med VIN-baserte data: YS3DP35G2Y7001702 -VIN DecoderSaab.
ER motor byttet, eller er dette en 2,3L?
Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2