Citat Ursprungligen postat av dittrich Visa inlägg
Jo jag förstår det där men vad tar en hederlig mekaniker i timmen. Min tar 880kr/h om jag minns rätt. Och de har väll både fler maskiner datorer kunskap. Plus att de defakto utför en tjänst.
Verkar vara en bättre deal att besikta bilar istället för att laga dem...
Alla gånger jag har besiktigat bilar har jag fått en tjänst (som jag vill ha) utförd. Får inte du det rekommenderar jag att du byter utförare.

Fredde på Ferrari, Putte på Porsche, Chrille på Chrysler och Sabine på Saab är alla duktiga mekaniker på resp märkesverkstad som kan serva sina bilar snabbt och bra. De kan ta bra betalt för det. Men denna specialitet är ofta det enda de kan.

Beppe på Bilprovningen klarar att testa dessa 4 märken, plus ALLA andra bilar, mopeder, släpvagnar, långtradare mm, av ALLA årsmodeller och alla varianter. Att det går på 10 minuter är inte min erfarenhet, men det går verkligen snabbt. Jag tycker 500 spänn är superbilligt! Mindre än vad en full tank kostar!

Nu betyder det verkligen inte att jag tycker det är bra att priset gått upp. Men tillgängligheten och väntetiden har gått från superkass, typ vårdkö, till rimlig (drop in utan tidsbokning, precis som på macken).