Dax att posta en tråd här på stcs med(finns också en lång på gorg, http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220590)
En tråd om min 9000 Aero -96 med glastaklucka.
Kommer att regelbundet uppdateras.
Brukar bilen på sommarhalvåret.
Körde och hämtade bilen i juni 2013, då såg den ut såhär samt nästintill original i motor;
Nu, två år senare, ser den ut såhär, och chassi, motor medmera är totalrenoverat.
Bilen har även 2015 fått en omfattande helackering.
Har tidigare kört med 19T setup(430hk) och nu blivit sugen på mera effekt.
Nuläget;
Motor;
2,3liters turbomatad radfyra
B234R nyrenoverad 2013/2014
Etanolkonverterad (E85)
Svarvade T5 kolvar
B202 kamaxlar
T7 stålpackning
ACL "race" vevlager
EXD "arp" toppbultar
Garrett GTBB3076
0,82 avgashus T4
Extaktorgrenrör T4
TiAL MV-R 44mm wastegate
Screampipe rakt ner i backen
Stålomspunna slangar olja/vatten
2,5" Tryckrör
3" downpipe v-band med JT 100cells racekat
3" halvsats "eget"
Polerad och riktad vevaxel (Kristianstad Motorslip)
3 Bars Mapsensor
Aluminium intercooler
Aluminium kylare
Speedparts bypassventil
Speedparts openair med JR filter i framskärmen
4" inloppsrör turbo-->luftfilter
Silikonslangar tryck/vatten do88 med t-bolt slangklämmor
High/Low boost knapp (GLT 1bar)
Bränslesystem;
Racetronix RXP(e85) 340lph pump intank
4liters catchtank i bagage
AEM 380lph(e85) extern pump, matas med AN8 ifrån catchtank
Separat spänningsmatning till pumpar, relästyrdt
AN6 stålomspunna PTFE ledningar hela vägen fram till fuelrail
Bosch 1200cc spridare - SKA BESTÄLLAS!
Fragola högflödesfilter "AN6"
Växellåda;
Fullförstärkt RACESTUFF låda ifrånbörjan (även Johan H och Joel)
SELLHOLM lamelldiff
Drevsats ifrån 9-5 2.0t, 40 utväxling
Kronhjul/pinjong 4,05
Stålhylsa
Grövre mellanaxel ifrån automatlåda
Stumt växellänkage ifrån Racestuff
Aluminium svänghjul SPEC
Modifierad huvudcylinder "förlängd arm"
Sachs -765 "600nm" platta
4 puck sinter lamell - SKA BESTÄLLAS!
Stålomspunnen Kopplingsslang
Stötdämpare;
Bilstein B6 gula fram
Bilstein B6 gula bak
H/R sänkningsats
Speedparts fjäderbenstag fram
Powerflex Black övre motorfäste
Powerflex Black växelådsfäste
Powerflex Black krängstag "stabbastag" fram
Powerflex Black krängningshämmare fram
Powerflex Black krängningshämmare bak
Powerflex Black momentstag bak
Powerflex Black bakre bärarmsbussning
Powerflex Lila främre bärarmsbussning
Nya bussningar i hela bakvagnen
Lackad och uppfräschad bakaxel
Renoverad subframe med nya original motorkuddar/motorfästen samt lackad och uppfräschad
ASA Revolution 18"
Fram;
~
Bak;
Continental ContiSportContact 5 225/40R18 92Y
MapTun 6kolvs ok
MapTun 336mm hålborrade skivor
TarOX slitsade och hålborrade skivor bak
TarOX belägg
Stålomspunna bromslangar runt om
Aero Pilotinredning
Träpanel
Armstöd i skinn
Innerbelysning 6000k
Mätare;
Bredbandslambda Innovate LC-2
Speedparts laddtryck
Depo bränsletryck
Speedparts oljetemp
Speedparts vattentemp
Speedparts voltmätare
Alla monterade i 2x DIN-fack
Ljud;
Huvudenhet;
Pioneer 7200SD
Framsystem;
DLS Ultimate Iridium 8.3i 3-vägssystem (använder 6.5" midbas ifrån SPL)
SPL HF 6.1 midbasar under stolarna
Baksystem;
DLS Performance 962
Bas;
JL Audio 10W0v3-4 i sluten 20liters låda
Steg;
Framsystem - SPL Dynamics ICE 150.4
Baksystem - Alpine PMX-F640
Bas - SPL Dynamics ICE 1500.1
Batteri;
Banner Running Bull 70ah bakflyttat
Installation;
2 st Connection BT2 550 lågnivåkablar
2 st Hollywood lågnivåkablar
Dämpad kaross med dämpmatta på lämpliga ställen
50mm2 laddkabel genom bilen till batteri bak
2*50mm2 jordkablar under huven
75mm2 jord bak
Hellackerad 2015
Aero exteriör
Aero emblem
Glastaklucka
Bridge-vinge
Gula blinkers , us-style
Xenonkungen 35W H1R, halv
Xenonkungen 60W H1 , hel
Xenonkungen 35W H3 , dimljus
/ Victor