Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Reklam vi EJ behöver just nu...-Nya bilder fr Essingeled.

Helt original
    Reg.datum
    okt 2005

Reklam vi EJ behöver just nu...-Nya bilder fr Essingeled.

kolla in länken fr Essingeleden idag... vilket klantarsle!!!!!!!....
    UPPDATERING NY BILD ANNAN VINKEL FR Dagens Expressen
    : http://www.expressen.se/nyheter/1.24715 ... singeleden:

Fr gårdagens Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13183180.ab

FÃ¥r hoppas d gick bra... bara chockskador enl aftn.!
    Olyckan hände IGÅR! men publicerades i Expressen idag...
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Medlem#
    6988

Re: Reklam vi inte behöver just nu... kolla in klanten!!!...

Varför nämner man märket här?
    Vanligtvis brukar de aldrig nämna märke..?

Tack för reklamen AB.

Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011

Tror ni på fullt allvar folk skulle avstå köpa ny saab för att någon stjärna kvaddat en 20 år gammal 900? Sen brukar väl biltyp var med om det är känt eller

Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003

Undrar hur den hade sett ut om det varit en KIA? Saab är en krocksäker bil tycker jag detta bevisar.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

Helt original
    Reg.datum
    okt 2005

Jag har alltid varit utsatt för hån spett och spe för att jag åkt och åker SAAB och man hör alltid hånfulla kommentarer fr folk så fort ngn gör el sitter i en SAAB....
    Så som svar på frågan om folk bryr sej om att det är en SAAB så ja!!!! tyvär så är mentaliteten så pass låg i vår svenska fauna!!!!...

Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010

Klant vet i katten, de där betongstaketen är väldigt hårda och lyfter gärna bilen om man går in i dom med lite fart.
    Så orsaken till det där kan vara en punktering eller en undanmanöver för ett annat fordon.

Fast jag håller med om att det är ovanligt att man ser bilnamnet utskrivet!

Jag blev också lite förvånad över att bilnamnet nämndes typ tre gånger innan ens bilden hade publicerats i artikeln. Nu kommer Maud Olofsson förklara att "Saab bygger bilar som krockar mot betongsuggor"

Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003

Men jösses, ge er.
    Vad skulle Aftonblade ha gjort? Blurrat bilen så man inte ser vilket märke det är?

Samma tidning har rubriken:
    "Nya SAAB 9-5 rår på tyskarna - har inte varit så bra sedan första 900".

/ P319
    Nu kan jag inte köpa en ny saab för ett gammalt härk har krockat på essingeleden!!!!
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Shit, jag som nästan bestämt mig..

og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

Helt original
    Reg.datum
    dec 2005

fan den sista bilden gör ont i hjärtat
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008

Samma här, men för att återgå till trådens mening; Med en stor skärm så ser man att båda bakdäcken va blankslitna. Vilket är direkt vårdlöst att köra omkring med, speciellt på en framhjulsdriven bil oavsett märke.

Kan få släpp i bakvagnen om de e lite dammig vägbana, det svänger och stötdämparna inte riktigt lirar på en gammal bil.
    Kommer detta fram vid teknisk undersökning så åker föraren/ägaren på en del repressalier.

Lika bra det förresten så kanske det sker lite färre olyckor i framtiden när man förhoppningsvis publicerar fortsättningen på detta drama.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008

Om jag fattar artikeln rätt: enbart chockskador efter att ha planterat bilen på en betongsugga, ganska bra reklam skulle jag säga...

Ang. ABs upprepande av bilmärket: när de som vanligt vill mjölka ut en lång story ur en väldigt liten händelse måste man väl ta till saker som att repetera den lilla info som finns om och om igen...

/U

Helt original
    Reg.datum
    okt 2005

Måste kanske precisera mej en aning ang trådinnehållet!....
    kanske vad dumt att gå på så hårt på föraren i den olycksdrabbade bilen... men som sagt enl. aftonbladet så fördes föraren till sjukhus med enbart chockskador! och det är väl bra om så bara är fallet i den aktuella olyckan inget snack om det! samt att SAAB är en mkt krocksäker bil det vet vi flesta härinne på forumet ingat att diskutera så!
    Det jag blev spontant förbannad över och less på var att såsom läget är för SAAB just nu med ALLT strul och elände så behöver de ingen mer negativ vinkling på den publicitet som media rapporterar det får de så att det räcker och mer därtill på alla sätt!!!!....
    Ngn lärd ska ha sagt att" negativ publicitet är ändock bra publicitet!" jag håller defenetivt inte med om detta resonemang, när det gäller SAAB som bilmärke för och som även JÅJ lärt ha sagt till Muller innan allt drogs igång så lär han ha allt enl Muller eget uttalande på Uppvisningssalongen i Nacka Strand i April, sagt att: Du ska veta att SAAB är som en storm i ett vattenglas... om det så mkt kommer ut ngt negativt om SAAB i Sverige så dömmer alla det! händer! händer det ngt negativt om ngn annan så blir det inte samma reaktion på ngt sätt! på långa vägar" och jag anser att JÅJ har fullkomligt rätt i detta tyvär!!!!!.....
    Och med detta så vill jag ändock påstå att tyvär så finns den del av tilltänkta, presumtiva kunder som tänker så att! mja!!...! verkar ju vara va skit med SAAB oavsett.... tror inte jag har det som alternativ i mitt blivande/kommande bilval....." som SAAB ändå hade behövt få chansen att få visa att de KAN bygga bra bilar som folk tycker om el lär sej att tycka om om det hade fått chansen!
    Är ni med nurå vad jag menar.......
    .....eller!!!!????.....

Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010

Re: Reklam vi EJ behöver just nu...-Nya bilder fr Essingeled

De här filmerna kan hjälpa er att förstå hur bilen kunde hamna där uppe.

Bil krockar med betongbarriär i 80 km/h.
    http://www.youtube.com/user/folksam#p/u/37/8aQOMIzWy0Y

Bil krockar med stålräcke i 80 km/h.
    http://www.youtube.com/user/folksam#p/u/34/VEJKmBX__Kk

Bil krockar med vajerräcke i 80 km/h.
    http://www.youtube.com/user/folksam#p/u/36/tKW8aNygme0

Helt original
    Reg.datum
    jan 2003

Citat Ursprungligen postat av Perponken
    Jag har alltid varit utsatt för hån spett och spe för att jag åkt och åker SAAB och man hör alltid hånfulla kommentarer fr folk så fort ngn gör el sitter i en SAAB....
    Så som svar på frågan om folk bryr sej om att det är en SAAB så ja!!!! tyvär så är mentaliteten så pass låg i vår svenska fauna!!!!...
    Det lär knappast vara från någon som är en potentiell köpare.
    Din senare förklaring gör det inte tydligare.

Helt original
    Reg.datum
    okt 2005

Jorå!
    Min släkt har sj kört saab.... "aldrig mer" bekanta till dom : "skulle aldrig ihelvete ta i bilen!... De kan ju inte ens montera tändningslåset rätt!... " bekanta till fam. som också kör saab på ett större etablerat, svenkt företag får med jämna mellanrum kommentarer både fr kunder samt arbetskollegor : hur fan kan du köra saab???
    mina egna kompisar samma sak bara skit med bilarna... bla bla...t om min egen sk sambo!!!!!... ofta ett jävla liv när vi ska nånstans varit många ggr jag/hon bett den andre dra pga olika uppfattningar om saab....

-Sen att jag alltid anser mej ha rätt spär ju på sammankommster tex släktmiddagar,fester.. så att de ha väl blivit mer en än käftsmäll på de tillställningarna... var ju en annan sak...

Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Medlem#
    7113

Jorå!
    Min släkt har sj kört saab.... "aldrig mer" bekanta till dom : "skulle aldrig ihelvete ta i bilen!... De kan ju inte ens montera tändningslåset rätt!... " bekanta till fam. som också kör saab på ett större etablerat, svenkt företag får med jämna mellanrum kommentarer både fr kunder samt arbetskollegor : hur fan kan du köra saab???
    mina egna kompisar samma sak bara skit med bilarna... bla bla...t om min egen sk sambo!!!!!... ofta ett jävla liv när vi ska nånstans varit många ggr jag/hon bett den andre dra pga olika uppfattningar om saab....

-Sen att jag alltid anser mej ha rätt spär ju på sammankommster tex släktmiddagar,fester.. så att de ha väl blivit mer en än käftsmäll på de tillställningarna... var ju en annan sak...
    HAHAHA! Du verkar ha en minst sagt jobbig tillvaro

Själv får man bara pikar när man rasar något, typ "jag har ju sagt att du inte ska köra så där hårt...bla bla bla". Vad är livet utan snabba bilar??

Övrig tid när allting funkar är man bara cool att man har trimmade saabar. Till och med sambon tycker det är kul att sitta i passagerarsätet vid bankörning med saabarna. Däremot har hon lite synpunkter på antalet saab:ar på tomten. Hon tycker att jag borde nöja mig med 1 kanske 2 stycken, 3 är lite för många. Sen har hon en egen Saab också så 4 bilar totalt på 2 personer i hushållet. När jag sen ibland lyckas ha 3st bilar som är pajj samtidigt och måste låna hennes bil är det ett jäkla gnäll.

Dock är hon saabifierad av mig och kör sedan 1 år tillbaka egen Saab och säger någon volvo har jag lärt henna att pika med traktorkommentarer och köra ifrån dom
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

Helt original
    Reg.datum
    okt 2005

Citat Ursprungligen postat av Schollin
    Jorå!

Själv får man bara pikar när man rasar något, typ "jag har ju sagt att du inte ska köra så där hårt...bla bla bla". Vad är livet utan snabba bilar??

Övrig tid när allting funkar är man bara cool att man har trimmade saabar. Till och med sambon tycker det är kul att sitta i passagerarsätet vid bankörning med saabarna. Däremot har hon lite synpunkter på antalet saab:ar på tomten. Hon tycker att jag borde nöja mig med 1 kanske 2 stycken, 3 är lite för många. Sen har hon en egen Saab också så 4 bilar totalt på 2 personer i hushållet. När jag sen ibland lyckas ha 3st bilar som är pajj samtidigt och måste låna hennes bil är det ett jäkla gnäll.

Dock är hon saabifierad av mig och kör sedan 1 år tillbaka egen Saab och säger någon volvo har jag lärt henna att pika med traktorkommentarer och köra ifrån dom
    -Ska vi kastbyta !!???.....

Ja det är ett helvete hon e uppväxt med en svart 900i -86a som stod mera pÃ¥ verkstan än användes enl henne... sen att hennes föräldrar ej heller kan ngt om bilar gör ju inte saken bättre.. fick en smärre chock i början av vÃ¥r vänskap innan d gick över till mera "stabil" tillvaro.... skulle hjälpa de att kolla om batteriet var dött... satte mej i bilen och ser till min förvÃ¥ning att gubbfan har monterat saab-sportratten uppochner!!!! Ja kollade att bilen stod rakställd! och sÃ¥ har mamman senare min svärmor Ã¥kt runt i flera Ã¥r!!!.... när jag lite fint pÃ¥pekade det sÃ¥ - ja! vadÃ¥??? den är väl bra sÃ¥!!!.... *suuuuuuuuuuuck!!!!....." sen solfilmen pÃ¥ bilen en 2-dörrars sedan med komfortpkt.... helvete sÃ¥g totalt fööööörjääääääääääääääääääà ¤Ã¤vligt ut!!!!.... var ju veck över alla tre toningarna som pÃ¥ ett använt foliepapper juh....

Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Medlem#
    7113

Citat Ursprungligen postat av Schollin

-Ska vi kastbyta !!???.....

Ja det är ett helvete hon e uppväxt med en svart 900i -86a som stod mera pÃ¥ verkstan än användes enl henne... sen att hennes föräldrar ej heller kan ngt om bilar gör ju inte saken bättre.. fick en smärre chock i början av vÃ¥r vänskap innan d gick över till mera "stabil" tillvaro.... skulle hjälpa de att kolla om batteriet var dött... satte mej i bilen och ser till min förvÃ¥ning att gubbfan har monterat saab-sportratten uppochner!!!! Ja kollade att bilen stod rakställd! och sÃ¥ har mamman senare min svärmor Ã¥kt runt i flera Ã¥r!!!.... när jag lite fint pÃ¥pekade det sÃ¥ - ja! vadÃ¥??? den är väl bra sÃ¥!!!.... *suuuuuuuuuuuck!!!!....." sen solfilmen pÃ¥ bilen en 2-dörrars sedan med komfortpkt.... helvete sÃ¥g totalt fööööörjääääääääääääääääääà ¤Ã¤vligt ut!!!!.... var ju veck över alla tre toningarna som pÃ¥ ett använt foliepapper juh....
    De e bara att skälla ut dom efter noter och sen snor du bilen en mörk kväll och fixar ratten + solfilmen. Bäst för dom att de blir tacksamma och tycker bättre om bilen sen. Man får inte skända en saab bara för att man fattar noll om bilar!
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003

De där folksamfilmerna var ju lite intressanta, vem krockar med barriärer i 80 knyck i 45 graders vinkel? Då får man allt vrida ratten rätt bra i högerfilen för att smälla barriären i 45 grader.

Liknande ämnen

1. Halkade av vägen igår. Behöver hjälp! *Bilder*
    Av NoIQ i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 11:42
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:18
  3. Hjälp - behöver T5 Topp Bilder och tips för portning.
    Av Polly i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 15:48
  4. Behöver hjälp!! Bilder finns! Vet inte vad det är?
    Av bosabengt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 19:54
  5. Behöver jag slipa om veven? [Bilder]
    Av RonnyO i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 20:28

Behörigheter för att posta

• Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg