Jag har också vart ute för liknande problem, rullstart funkde alltid och bilen gick fint när den väl var igång MEN startmotorn bara klickade (eller så hände ingenting). Det var jordflätan mellan kaross och lådan som var skit på min, men jag antar det är den du fixat redan?
De gånger bilen startade så jordades startmotorn via 2,5mm² jordkablarna som går till motorstyrningen....
Hyffsat förvånad att inte ECUn gick sönder eller nått annat, inte optimalt och jorda nånting som vill ha ~1,1-1,2kw med en 2,5mm² kabel.
När bilen väl är igång, mät på följande ställen och notera ned spänningen:
Generator
Startmotor
Batteri
Jag hade spänningsfall på alla punkter, totalt ~0,8v typ mellan generator och batteri, en kombination av oxid vid varje skarv på pluskabeln samt dålig jord mellan kaross och motor/låda. Jag hittade jordproblemet genom att testa att sätta en startkabel mellan ena lyftöglan på motorn och minuspolen på batteriet, då hoppa den igång så fint så.
Så körde jag en vecka innan jag fixade det på riktigt med ny jordfläta...
11,9v med bilen avstängd och ingenting igång som drar ström? Det är för dåligt, ca 12,6v är ett fulladdat batteri. Du bör testa ett annat batteri innan du lägger så mycket mer tid på detta. Startar bilen om du kör startkablar från en annan bil?