Hallå
någon som har bra tipps på vad man kan göra åt att bilen ormar sig vid gaspådrag.(gäller OG9-3) alla bustingar i framvagnen är powerflex redan.. och ska göra en hjulinställning på den i veckan (tipps på bra vinklar???)
//joel
Hallå
någon som har bra tipps på vad man kan göra åt att bilen ormar sig vid gaspådrag.(gäller OG9-3) alla bustingar i framvagnen är powerflex redan.. och ska göra en hjulinställning på den i veckan (tipps på bra vinklar???)
//joel
Styrväxelklämma.
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
ok den skiten som gör den ormar sig.. får kolla det i morgonUrsprungligen postat av rcy
Subframestag och fräscha fjädrar/dämpare.
Mvh
Magnus
Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
Röd 9-3 Aero -02
Silver 9-5 Aero -09
Ska bilen brukas som vardagsbil så är det bland annat bra med någon mm toe-in. Ska det köras kurvig bankörning på asfalt så är det toe-out som gäller. Hur ska bilen användas? (Ska den lämnas in till någon som gör jobbet åt dig så hoppas jag att de ställer in bilen efter saabs modellspecifika rekommendationer.)Ursprungligen postat av turbo_joel
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Kan säga att smalare däck gör underverk. Förra säsongen var bilen knappt körbar, man fick parera hela tiden i och med att den ormade sig, gick ned till 215 från 225 fram och vips så var det nästan helt borta.
2001 og9-3 Aero [Såld]
Kör numera tyskt
Titta lite mer på bilen idag! Sitter redan styrväxelklämma! Och powerflex i hela fram vagnen! Sitter även gula koni med sänkfjädrar
Tänkte göra jobbet själv då jag jobbar som
Mekaniker. Skiter i om den tuggar däck eller vad den gör bara den
Inte ormar sig över hela vägen när man gasar!
Sitter 225/40 18 och så som denna ormar sig över vägen
Är ej normalt
Så provar med hjuöinsyällning någon som har bra tipps på vinklar på 500hk 9-3a?
Mvh/joel
Ursäkta en kanske dum fråga, jag kanske lär mig något på svaret; men finns det verkligen så mycket mer att göra, när man har gått i från det mesta från originalet, 200 hk > 500 hk, med däck, där man har gått från original, vad, säg, 195-205 till 225. Styrväxelklämma lär göra underverk och sägs finnas behov av redan vid 225-230 hk Viggen, eller std. Aero. Men detta? Även om en motor är trimvillig bortom alla gränser kanske inte resten fixar det. Vad är normalt beteende på en og9-3:a med 500 hk?
Jo jag kan tänka mig den ormar sig en del men detta är extremt! Min
9000 med 490hk va långt ifrån vad denna gör!!
Men lite får man stå ut med då den
Säkert inte e gjort för 500hk
Prova et par grader toe in, så bör den gå stabilare rakt fram. Kan nog behöva labba lite med olika inställningar. Kolla lite på rejsa, där står mycket vettigt om hjulvinklar.
På 9-5:an kör jag lite toe out, jättefin turn-in och roligt i kurvor men inget under för stabiliteten rakt fram.
Vid pådrag så hjälper en diffbroms mycket, men har du 500 hk så har du säkert redan en diffbroms i lådan.
M72 Sonett III
9-5 B235R+
M94 900 T16 cab
Sellholm eller EXD uni-ball länkarmar sägs göra stor skillnad. Har inte kört själv så jag kan inte svara. Finns säkert nån som kan svara. Travis?
http://www.exd.se/shop/index.php?page=s ... =1&lang=sv
Mvh
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Vid 500hk så är inte bussningar något alternativ längre.
Uniballs länkarmar
Styrväxelklämma
ARB 22/25
Delrin eller alubussningar i bakvagn
Där har du receptet
Kör däck med stabil däcksida och inga pilformade däck.
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Hej!Ursprungligen postat av Hyvens
Lite sent svar kanske, men jag är jättenöjd med mina uniballs-bärarmar, bilen är riktigt lättkörd, det krävs inte 100 kilo muskler för att hålla i ratten vid gaspådrag.
Dock ska det nämnas att det ända jag har att jämföra med är originalbussningar, jag har inte kört en bil med PU-bussningar.
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h