Blocket har dekat ner sig. Den här är det https://www.blocket.se/dalarna/Saab_....htm?ca=11&w=3
900i 2dörrars 1998 21000kr <14999mil
Blocket har dekat ner sig. Den här är det https://www.blocket.se/dalarna/Saab_....htm?ca=11&w=3
900i 2dörrars 1998 21000kr <14999mil
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Fel årsmodell i annonsen. Det borde rimligen vara en MY88 och inte 98.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Just det, 1988 ska det vara.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
https://www.blocket.se/vi/86807161.htm
Känns som ett bra pris?
Är det denna dieseln som är ”skottsäker”
Dyr i skatt men det kanske lönar sig med diesel kontra biopower med tanke på kedjeproblem och förbrukning på bensinmotorn?
Hur är bagageutrymmet på ng9-5?
Baksätet lär väl vara tillräckligt!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008
Bagaget är bra, hade absolut inga problem med utrymmet (två barn med vagn) Dock är ju själva hålet ner i bagaget inte jättestort så man fick välja vagn med omsorg. Men när man väl fått in grejerna så är det gott om utrymme, Utrymmet i kupen är enormt.
Verkar vara mycket fukt i LED-rampen men det kanske man kan leva med för det priset.
Senast redigerat av aik den 2019-08-18 klockan 20:42.
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04
Räkna inte med att sitta bak om du är över 1.80. Takhöjden bak är låg, annars är det gott om plats.
Priset är synnerligen bra, så man undrar om det finns någon överraskning på lut. För 5 år sen såldes den för 150tkr, då hade den gått 11100 mil. Den borde inte ha halverat sitt pris på 5 år. Edit: bil nummer 301, dvs den är högst troligen en i "provbilsgänget". Det kan gå bra, det kan också innebära allehanda konstigheter både vad det gäller hur bilen är byggd och med vilken kvalitet bilen är byggd.
Kan vara bytt framruta vilket i nuläget ger dålig bild på HUD.
LED-rampen kostar under tusingen att fixa om LEDen gett upp. Det kan vara så att fukten beror på att någon gjort den fixen och klantat sig.
TiD 2010 har de minsta bromsarna, TiD 2011 har en storlek större.
Helskinn är ju trevligt, då får man också elstolar.
Den saknar Bluetooth vilket är synd men rätt billigt att eftermontera.
Jag skulle vilja säga att det är ett bra köp, men den behöver kontrolleras noga innan köp med tanke på att den är en så pass tidig bil.
I övrigt är ju motor/låda av den oförstörbara sorten. Det finns några saker som brukar paja: kåpan över EGR-kylaren, tryckröret mellan intercooler och insug samt magnetventilen till turbotrycket. Alla sakerna bytes med stor enkelhet, kanske inte jättebilliga delar att byta, men dock överkomligt.
Man blir ju lite nyfiken på vad denna kärran har att dölja.
Fullsmetad med trevlig utrustning, ser riktigt bra ut på bilderna, speciellt med tanke på ålder och miltal.
Till saken hör att den för 1,5 vecka sedan låg ute på Blocket i Uppsala, men då för 17500 kr. Det priset är ju på tok för bra för att vara sant. Dock hann jag inte på den då utan den blev såld innan jag hann höra av mig (och det snabbt...).
Spontant känns det ju som att det är något lurt, för det finns väl ingen nykter människa som bara begär 17500 kr för den här bilen om den är så fräsch som det står i nya annonsen? Vill minnas att annonstexten då den låg ute i Uppsala tidigare var ganska fattig på information.
https://www.blocket.se/goteborg/Saab...9.htm?ca=6&w=3
Saab 9³ Aero Coupé -01
Saab 9³ SC TTiD Aero -08
Saab 9³X 2.0T Biopower -10
Totalhavererat svänghjul?
Ja det är väl det som ligger närmast till hands... Oavsett lär det ligga både en och två hundar begravda
Saab 9³ Aero Coupé -01
Saab 9³ SC TTiD Aero -08
Saab 9³X 2.0T Biopower -10
Fast en 8V med katalysator vill man ju inte ha (KE-jetronic)... Bara massor med strul med lambdaregleringen - som är en efterhandskonstruktion på ett mekaniskt insprutningssystem - och att hitta någon som har utrustning och kunskap att kalibrera taktförhållandet blir bara svårare och svårare med tiden.
Det var väl just det, någon som såg chansen att göra sig en hacka genom att ringa fort som f-n. Dessutom har vederbörande ställt av bilen för att spara några ynka skattekronor och så är det besiktningsdags nästa månad. Han äger också flera fordon, de allra flesta är inköpta de senaste månaderna. Som grädde på moset har han åtalats för brottmål någon gång enligt mrkoll.se . Jag tycker det luktar "göra snabba bil-klipp"-person som jag skulle hålla mig borta ifrån...
https://www.blocket.se/simrishamn/Sa...39323.htm?aw=1
Fin bil att pendla i?
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Mer prisvärt än så blir det aldrig. Är den verkligen rostfri så är den nog unik. Den fungerar säkert utmärkt att pendla med. Sitter det B204i i den så är det väl en av de mest stabila motorer som har suttit i en Saab. Hade den i min 9000CDi.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Den må vara stabil men jag vettefan om inte döden kommer sakta smygande inifrån om man skulle pendla i en sådan...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008
Äh, man skall pendla i något riktigt tråkigt. Om man kör en kul bil till jobbet så kommer det förr eller senare bli tråkigt det med. Vad skall man då köra på fritiden för att roa sig?
Nä, bättre att köra något hållbart men urtråkigt till jobbet och sen kunna njuta av någon annan bil på fritiden.
Fritid, vad är det? =D
Nä men någon sanning är det väl i det.
Komfort är ju helt klart viktigare än pulver i pendling.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008
Saab 9³ Aero Coupé -01
Saab 9³ SC TTiD Aero -08
Saab 9³X 2.0T Biopower -10