Resultat 1 till 20 av 84

Ämne: 300:- really?

Trådad visning

  1. #11
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 384
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    jag är bara medlem i ssk men rent konkret så slås man ju av att det är så många som pratar "ni" om stcs? Det finns förvisso en styrelse men alla är ju medlemmar? Det står väl alla helt fritt att anordna träffar på månen om de så vill och äska pengar ur kassan? Eller är det så att det är styrelsen som bestämmer vad som ska hända och säger nej åt allt annat? Då är det ju aningen tokigt isåfall...............En medlem i gävle eller skellefteå eller vart som helst ska ju ha möjlighet att anordna ett event under stcs paraply om det finns underlag till det. Men då måste ju medlemmarna aktivera sig också.............och det är väl där skon klämmer egentligen hos de flesta föreningar av den här typen. Det är hela tiden den där "nån annan" som ska fixa allt.
    Historiskt har det tyvärr varit väldigt svårt att få något att gå under STCS flagg om det inte varit styrelsen själva som anordnat det.
    Jag har själv varit med och anordnat Saabträffen i Gävle i drygt tio år. En välbesökt träff och ofta omnämnd som en av Sveriges bästa Saabträffar. Vi slogs varje år för att få någon som helst from av stöd eller backning från STCS, men fick oftast inget svar alls och dom gånger vi fick svar var det ett kort 'nej'. Vi var faktiskt så pass enträgna att jag skulle tro att mitt nummer fortfarande är blockerat i Robertssons telefon, för han slutade helt enkelt svara.
    Efter 10 års tjat lyckades vi få träffen inlagd i kalendern på hemsidan, dock tydligt märkt som en "icke STCS-anordnad" träff eller något i den stilen, men det var den enda backning vi fick från klubben.

    Dock har detta vänt i och med Törnros tillträde. Förra året var en stor del av STCS styrelse på vår träff med klubbshop och allt och vi fick till och med en pokal för årets bästa Saabträff, direkt från STCS med gravering och allt! Det uppskattades mycket efter tio års ideellt slit kan jag säga.

    Så tyvärr, historiskt har det varit väldigt mycket styrelsen som styrt utan att egentligen bry sig om vad medlemmarna vill, men detta verkar vara på väg att ändras som tur är. Jag vet att både Törnros och Bollman verkligen försöker lyssna på medlemmarna och få till förändringar, dock verkar det vara en rätt tungstyrd skuta att vända.

    Det finns medlemmar som aktiverar sig, det är inte där det brister. Bara här runt Gävle så har vi fikaträffar, utflykter, bankörning och en av Sveriges bästa Saabträffar, och det sker helt ideellt. Vi som gör det är alla medlemmar i STCS, men det är inte STCS som anordnar något, det gör vi själva.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •