Inga avgaser från oljepåfyllningen.. Ryker liiite men inte mer än på de andra saabarn jag haft..
Har svårt att tänk mig att det är en kolv det är fel på då motorn bortsett från ljudet går som den ska utan felkoder..
Iom att jag håller på att bråka med ägaren så undviker jag helst att skruva allt för mycket, men hur letar jag enklast efter avgasläckage? Känns som att det är enklast att utesluta, kan kolla kedjan också i eftermiddag.
Det som förvirrar mig är att bilen dog vid inbromsning inför en rondell och oljelampan lös, den har inte låtit sedan dess..
Iom att rem,remhjul och vattenpumo nyligen är bytta och de förmodligen intw gjorts på verkstad då allt är köpt på Speedparts så funderar jag på om något gått del där? Kan man göra något riktigt fel när man byter??
Väldigt svårt att tänk mig det, kan se i opensid att den är trimmad av gazer (
https://www.garaget.org/gazer) år 2012, så känns orimligt att motorn skulle ras pga det 10år senare... Men visst är amul värdet helt galet..
Somsagt finns det lite andr omständigheter kring affären som gör det värt att driva, handlar inte om pengarna här. Har ju somsagt redan köpt en jättefin dyrare 9-3 som jag är sjukt nöjd med.
Läs svar till ovan, men visst gråter jag inte över pengarna, var under 30tn, men pga vissa saker som säljaren gjort i efterhand och saker som undanhållits så gör jag som jag gör av principskäl.
Gasade på lite precis erter jag köpt den för att testa hur den gick, då jag märkte att tryckvakten slog in hårt vid fullgas, sen körde jag lungt och stannade för att tanka, på ica och sen hem. Den dog under lugn inbromsning framför en rondell.
Det jag inte förstår är varför jag inte får några felkoder och varför den dog som om tändningen stängdes av och sen startade med blinkande oljelampa och varför oljelampan ej lyst etter det?
- - - Uppdaterad - - -
Tycker också det låter som vevlagerras, det skumma är att den bara tappade oljetryck innan den dog, och varför dog den bara som att tändningen stängdes av?