Hej!

Har väl inte hänt jättemycket, men har gjort lite åtminstone.
Har haft lite problem med laddtrycket, så har felsökt lite. Bytt tändstift, provtryckt turbosystemet och testat byta alla möjliga komponenter. Bytte även en del vakuumslang.

Pinsamt nog visade det sig jag hade glömt ställa grundladdtrycket ordentligt, konstigt nog gick den bra i vintras...åtminstone vad jag minns.
När jag ställde GLT rätt, gick bilen mycket bättre. Tyvärr så överladdar den nu istället
Jag tycker den överladdar mer när bilen är varm, vilket KAN tyda på sprucket avgashus, alternativt har jag bara portat WG-kanalen för lite. Men jag litar inte på min membrandosa, så jag vill testa med en garanterat fräsch innan jag river ner turbon.


Jag har nu fixat problemet med varvräknaren som jag ”ställde” fel:


Instrumenthuset borta för typ 5:e gången, börjar bli bra på detta:


Sen har jag fixat lite godis. Nya bakhögtalare, mina gamla var slut. Är bra att ha lite ljud i bilen, så fort man hör något nytt ”mystiskt” ljud som låter dyrt så gäller det vara snabb att skruva upp stereron


Sen fixade jag ett blankt stag till motorrummet, ska tydligen göra gott för väghållningen. Även om så inte är fallet så ser det ju rätt glassigt ut:

Hade föredragit svart stag, men kom över ett begagnat till OK pris, det matchar den polerade kanten på fälgarna så det ser rätt bra ut. Det är ett speedparts-stag, den lackade delen var riktigt dålig kvalitet på, lacken var lövtunn så jag fick måla om dessa.

Liten helhetsbild med nya bakfjädrarna:


Ber om ursäkt för kvalitetn på bilderna, tagna med mobilkameran. Det var allt för denna gång.

/David