Nu är bilen i luften, iallafall lite. Har letat efter vart den kan tänkas läcka ifrån men det är mer eller mindre omöjligt att veta att jag drällde ut glykol när jag böt värmepakets delar gör inte saken direkt bättre, verkar inte som det torkar så bra. Vanligt att gamla bilar "svettas" lite så jag får nog helt enkelt torka av allt så gott det går och sedan titta med jämna mellanrum. Verkar inte läcka så mycket heller vilket gör det ännu jobbigare att se om någon nivå sjunker. Har mätt upp motoroljans nivå noga(den var 1 cm över maxstrecket, vilken miss av mig). Men det kan ju ändras av andra faktorer. Servooljan saknar nivå sticka så där fick jag "öga" så gott det gick med referens punkter i behållaren. Växellåds oljan var även den lätt att mäta, 1mm över max vilket jag anser vara normalt.
P_20240318_164654.jpg

Svettning eller ej?
P_20240318_163308.jpg

P_20240318_163337.jpg

P_20240318_163908.jpg

P_20240318_164003.jpg

Var faktiskt samma visa på volvon, den läckte ju från ventilkåpspackningen men även den är gammal och givetvis en svettis och där rann det hela vägen så det kom ut mellan låda och motor bak på bilen.