Har jobbat vidare med ytterligare saker som är skönt fixa innan säsongen drar igång.
Kände att det va läge att byta bränslepump i förebyggande syfte så slipper man nojja sig över det. Det blev en original Bosch ersättningspump, förhoppningsvis håller den for life.
Bilen har dubbla pumpar original (förpump som fyller catchtank) och huvudpumpen. Konstruktionen verkar vara gjord så att huvudpumpen inte får bränsle om förpumpen ger upp (catchtanken är stängd). Kände att jag hellre litar på min nya pump, så sugsidan förlängdes och så gjordes ett hål i botten på catchtanken.
Liten höjdskillnad mot det ljusa filtret som är till förpumpen, men de få millimetrarna ska nog gå bra. Hela prylen sitter i en försänkning i botten på tanken oxå, så de suger nog inte luft i första taget. Catchtanken fylls fortf. från både förpump och returledning.
Någon som vet när man bytte till den ”moderna” armaturen?
Gjorde även en insats med klickfästena till baksätesryggen som inte riktigt ville låsa med Aero-baksätet. Det saknas 5-10mm (pinnarna är för långt bak) och ryggen tar i hatthyllan. Kapade helt enkelt av pinnarna och svetsade dem i en plåt som skruvas i bilens fäste för att skapa 10-15mm offset och justermån framåt, så nu låser det Känns oxå som nån grej som ändrades på senare bilar? Mina nedre fästen till ryggen stämde ju inte heller
Fick även dekalerna till fälgarna i veckan, kommer att pryda framfälgarna
Tänkte tvätta den för första gången på 15 år i helgen och så är den försäkrad & påställd, nära nu!