Ang den laserröda CV tidigare i tråden. Som såldes för 175000kr
Citat Ursprungligen postat av fridholm Visa inlägg
Jag tror att slutpriset på auktioner drar iväg när två eller fler budgivare som vill ha bilen eller vad det nu må vara för objekt rationaliserar utgiften med tanken att om någon annan är villig att betala nästan lika mycket så motsvarar det marknadspriset.
Vad någon är beredd att betala är själva definitionen av marknadspriset. På en fri marknad varierar det.
Citat Ursprungligen postat av fridholm Visa inlägg
Vinnaren i en budgivning är ju samtidigt den som är villig att göra den sämsta affären, alternativt saknar omdöme eller botten i plånboken.
Så kan det nog vara då och då.

Det finns ett alternativ till. Ofta är vinnaren den som har gott omdöme, vet det verkliga värdet och har tillräckligt med pengar att betala det. Därför gör vinnaren en bra affär.

Så vad är speciellt med denna laseröda ng 9-3 Cab Aero med automatväxel och beige läderklädsel med svart accent från introduktionsåret 2004. Efter lite koll (naturligtvis med Bollmans hjälp) visar det sig att det endast finns två sådana i Sverige. De har totalt sett innan auktionen bytt ägare 2 gånger efter 2004. Senast 2015. Alltså i snitt 1 chans att köpa vart 8:onde år.

Den som förlorade denna budgivningen kanske missade för 5år sedan oxo. Bara att vänta 8år på en ny chans.
Men den som missade förra chansen för fem år sedan och vann nu, kanske anser sig gjort ett riktigt klipp!

Jag har oxo letat laserröd 2004 CV. Det tog många år att hitta en med de egenskaper jag ville ha. Nu kan jag konstatera att det bara fanns en som uppfyllde mina 3 främsta krav. Den har sålts en gång efter 2004. Så är det viktigt att cabben skall vara en laserröd Aero får man antingen ge avkall på sina krav eller vääntaa och vara beredd att betala när chansen dyker upp.