Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Låt och artistinfo blir konstiga på originalstereon OG9-5 '07

Trådad visning

  1. #1
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 942
    Medlem#
    12120

    Låt och artistinfo blir konstiga på originalstereon OG9-5 '07

    Ända sen jag köpte min 07'a har jag stört mej på stereon, det är GM-burken med inbyggd CD-växlare.

    Dels glömmer den bort vilken låt man var på när man stänger av bilen och startar igen, eller ja, OFTAST gör den det, ibland funkar det,
    detta är EXTREMT störande om man har en MP3-skiva i med hundratals låtar och den börjar om från början varje start.

    Men, det märkligaste problemet är ju artist/låt-infon, detta "ska" funka rakt av, alltså om man lägger in ID3-taggar i alla MP3'or så ska det läsas in av
    stereon, och det gör den, MEN den ersätter varannat tecken med mellanslag ?

    Det är OERHÖRT märkligt..

    Även om man trycker på "i" för att få mer detaljerad information så blir det samma bugg.

    Kolla här..



    Stereon försöker skriva "Black sabbath", som klipps efter X tecken, vilket nog är normalt.

    Då trycker jag "i" för att få mer info..



    Den visar fört låttitel (sång), vilket i detta fallet är "Heaven and hell"
    Som synes klipper den exakt varannan bokstav och ersätter med mellanslag.

    Väljer jag då att visa artist så..



    Samma sak igen, vartannat tecken i "Black sabbath" suddas bort.

    Jaha, är det displayen som är ledsen ? nej nej.. för väljer jag att visa albuminfo, som inte är inlagt i ID3-taggen så..



    ..Men är det min MP3'a som är trasig ? nää.. här är en annan..



    Där försöker den skriva ut "Paranoid" men suddar vartannat tecken..

    Givetvis samma sak med artisten..




    Jag fattar inte varför det blir såhär, jag har googlat och inte hittat nån annan med samma problem, är det fel på min stereo ? eller har alla det såhär ?

    Finns det nån firmwareuppgradering man kan göra kanske ?

    - - - Uppdaterad - - -

    Kan tillägga att även åäö blir fel, det ser ut som ett UTF8-fel.. men det känns som ett mindre problem i sammanhanget.

    ..Om det inte är så att det är ett unicodeproblem ? ..men på ALLA mina MP3'or ? låter märkligt.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •