Ursäkta om jag samlar allt under en hatt. Bilen är nybesiktigad och nyskattad. Motor, koppling, växellåda och acc mm fungerar, om än inte som ny, alla fall väldigt bra. Men krämpor kommer. Det som oroar mig mest just nu är:

1. Larmet har börjat krångla. Började med att en granne såg att bilen blinkade men inget ljud. Efter det så måste jag trycka två ( 2) gånger snabbt på larmdosan för att larma av. Har funkat bra under ett par månader men idag fick jag försöka flera gånger innan det lyckades. Är förstås orolig att det en dag inte går att larma av

a.) Vad är det troligaste felet? Jag kan troligen få tag i delar.

b.) Vad göra om det inte går att larma av? Jag funderar på att lämna ena nyckeln i tändningslåset innan problemet är löst. Har rattkrycka så det blir svårt stjäla den ändå

c.) Kan man inte helt enkelt bli av med startspärr och larm?


2. "Check radiator" har börjat lysa. Ser att det kan vara en givare vid expansionskärlet. Är den svår att byta? Inga luftbubblor. Har ett litet läckage från vattenpumpen så jag har fyllt ca 1 X per vecka,. Borde inte ge bubblor

3. Låsknappen förarsidan börjar bli sliten. Kan åka ner under färd. Det värsta var på julafton. Satte i nycklarna. Gick ut för att skrapa rutor. Dörren föll igen - och låstes !! Tur motorn inte var igång. Fick åka 8 mil och hämta reservnyckeln

Så självklart är det larmproblemet som oroar mig mest. Hade tänkt fortsätta åka furstligt åtminstone ett år till Sen verkar det svårt att hitta fina 9000