Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: AC og9-3 -00

Trådad visning

  1. #1
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182

    AC og9-3 -00

    Felsöker en og9-3 (B204i) -00 med AC (INTE acc!) som inte kyler, har kylt lite ibland förut som jag fattade det men nu var det ett tag sedan.

    Trycker man på knappen för AC så slår kompressorn till. Det verkar vara ganska bra gastryck för det pyser en hel del när jag petar på ventilen på röret vid kylarbalken. Med AC aktiverad så ser man små bubblor som rör sig i inspektionsglaset på torkfiltret.

    Relä vet jag kan bli dåliga, men då brukar inte kompressorn dra alls. Nu drar kompressorn fint men kyler som sagt inte när jag testade igår.

    Eftersom kompressorn faktiskt slår till så finns det ju uppenbarligen tillräckligt med gas för att den skall gå, men kan det fortfarande vara för lite för att den inte skall kyla alls?

    Eftersom bilen inte har ACC så går det ju inte och se några felkoder i panelen eller kalibrera... Finns det fortfarande några elektriska spjällmotorer etc som kan jävlas?

    Yttertempgivaren är trasig, MEN det har den varit länge och AC har fortfarande fungerat så tycker inte det borde vara det?

    Tips tack!
    Senast redigerat av joH900 den 2014-05-23 klockan 15:52.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •