Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Blinkers fungerar bara ibland NG9-3

Trådad visning

  1. #1

    Blinkers fungerar bara ibland NG9-3

    Hej,

    Jag tänkte kolla om det finns någon som har haft liknande problem på sin bil, och kanske till och med har en lösning, det är alltså en Saab 9-3 Vector Sedan (2008) och det är det här som är problemet:

    Blinkersen har totalt flippat ur och fungerar i stort sett 1/10 gånger då jag slår igång den, kruxet är däremot att den funkar felfritt till vänster. Det är alltså bara till höger den spökar.

    Scenario: Avfarten på motorvägen närmar sig, och jag vill signalera att jag skall köra av ner mot biltvätten. Lägger över spaken så fint jag bara kan och det är då det sker, den blinkar till en gång för att sedan helstrejka mot mig. För att den skall signalera överhuvudtaget så måste jag "pressa" upp spaken, men då får den panik och kör värsta discot för bilarna bakom.

    De få gånger som den fungerar så hurrar jag för mig själv, väldigt högt. När nästa korsning kommer så sitter jag lik förbannat och svär och får hålla in tårarna.

    Kan det vara i själva "armen" som det har blivit slitet? Isåfall, är det något man byter själv med lite guider på nätet? (Jag har relativt bra mek-kunskaper, dock försöker jag hålla mig borta från elektroniken i bilen om det visar sig vara för avancerat.)

    Kan det vara något relä som inte fungerar som det skall?

    Uppskattar all hjälp och ny kunskap som jag kan få tag på,
    Med vänlig hälsning,
    Tim
    Senast redigerat av Moderator den 2019-10-27 klockan 17:33. Anledning: Stängt av smileys så går det att skriva (2008)

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kupéfläkt som bara fungerar ibland NG900
    Av PerTill i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-11, 14:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •