Aha.
dom ventilerna byttade jag för 4-5 år sedan.
Kan dom vara dåliga igen?
kanske lika bra att byta dom, + alla andra ventiler?
Aha.
dom ventilerna byttade jag för 4-5 år sedan.
Kan dom vara dåliga igen?
kanske lika bra att byta dom, + alla andra ventiler?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Som sagt, det är lätt att diagnosticera. Bara plugga ingång på spjällhuset. Funkar det då är saken biff!
Det ska ja testa..
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Ett tips då jag känner igen symptomen. Om bilen drar olja så kan detta påverka katalysatorn så den korkar igen. På min saab bytte dom motor efter ett motorras. Dom bytte dock aldrig katalysatorerna som tog skada av den gamla motorn. Vilket slutade med en aero som gick som en häst droska
Okej, har 100cells 3" katt på nu. får kolla de med
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Så, den hackade inte med slangen borta? Du lär väl dock få felkod eftersom den suger luft där du borde pluggat Dessutom kommer du att sakna en himla massa laddtryck den vägen också!
haha tyckte bilen gick bra när jag bara hade dragit ur slangen, Fick inte Ce iallfall.
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Kan man byta backventilerna till dessa? https://www.maptunparts.se/motordela...9-5-04-10.html
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Ja.
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-20 klockan 09:46. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Har inte fått nya ventiler än.
men här e en bild på turbon. inloppet iallafall.
det ser väl inte dåligt ut?
Jag Vet Jag Suger På Att Stava!
Saab 9-5 Aero -02
Hej!
Skaffade nyss mig en Saab 9-5 Aero -00 som går susen.
Dock så har ett problem nys uppstått.
Motorlampan började lysa och när jag ska gasa fullt ut och turbon kommer in på det "röda" så hackar bilen en del.
Det är många ryckiga hack efter varandra, precis som att det tar stopp redan där.
Att accelerera långsamt funkar bra, men som sagt när turbon kickar in på det röda så vill den ej mer och hackar sig fram istället.
Har köpt nya tändstift och skall byta luftfilter då det som sitter på nu ser ganska smutsigt ut.
Någon som har något förslag?
Dålig tändkassett kan få motorlampan att lysa då och då och även ryckig motorgång men vet inte om det stämmer på just ditt problem. Hade precis tvärtom på en Opel med dålig tändkassett där motorgången var ryckig ibland men främst vid långsamt gaspådrag.
Var ute och körde idag igen med den och vid första hårda accelerationen gick den hur bra som helt. Sedan körde jag en sväng runt i stan utan några större accelerationer. När jag sedan skulle ta motorvägen hem och accelera kraftigt igen, så började den hacka igen när turbon gick in på de röda. Flera snabba ryckiga hack efter varandra. Tändstift kommer i veckan hoppas jag. Kan det vara misständningar?
Senast redigerat av Moderator den 2020-04-16 klockan 08:50. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Är det en Saab original tändkassett? Är det en piratkassett så har du antagligen ditt problem där. http://forum.saabturboclub.com/showt...95#post1385295
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Det är original kassett... Har en begagnad hemma som jag fick av nån vän från skroten. Börjar med att byta stift och sedan om inte det funkar så prövar jag den andra kassetten.
Byt kassett innan stiften kommer. 4 skruv och en kontakt.