Knack och ev. misständning är ju lika intressant, felkoder registreras ju inte alltid.
Jag frågade inte om du köpt skit utan om delarna var OEM.
Många köper "bra" delar som i vissa fall är undermåliga,
TK är speciellt viktig.
Oljetryckkontakten är bara till för att säga "trycket försvann" vattentempgivare är däremot viktig eftersom det är en sensor till Trionic. Det går ju att avgöra lätt med diagnostik om temperaturen är normal och vad styrsystemet uppfattar den som. Visar nålen normalt borde den vara OK.
Hur ser stiften ut?
Vilken magnetventil är det du bytt?
Spånar jag fritt skulle jag kontrollera bränsletryck/BTR/bränslepump och spridare, jordpunkter vid termostathuset.
Luftläckage/trycktesta?
Att turbonålen rycker tyder på att luftflödet/luftmassan varierar
Någon skillnad om du kör med LMM kontakten urkopplad?
Någon
länk får du för det saknas information
Borde bara schysst om turbon är relativt ny men självklart smart att kolla så att inte armen till tryckklockan hoppa av eller att den kärvar, bra idé