Visa resultat för omröstning: Närvara på Knutstorp?

Antal röster
95. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • JA!

    68 71,58%
  • NEJ!

    18 18,95%
  • Kanske...

    9 9,47%
Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 237

Ämne: Banträff Knutstorp 10/4 2011

  1. #121
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Om allt går enligt planerna så kommer det nog 2st 2-taktare till knutan

  2. #122
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    32

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Å jag kommer med min Gubbräser... Förgasarhink... Jajemän!!!
    Always in the Fastlane

  3. #123
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Grrr.
    Får se om jag kan komma nu, ngn har snott mina sommardäck.

  4. #124
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av SirMacke
    Grrr.
    Får se om jag kan komma nu, ngn har snott mina sommardäck.
    Säg till om du vill åka med om det inte löser sig, är ju inte så farligt att köra & hämta dig, sen kan man ju haka på folket vid Hardys i Höör!

  5. #125

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av SirMacke
    Grrr.
    Får se om jag kan komma nu, ngn har snott mina sommardäck.
    Säg till om du vill åka med om det inte löser sig, är ju inte så farligt att köra & hämta dig, sen kan man ju haka på folket vid Hardys i Höör!
    Hoppas vi blir lika många i år i konvojen från Höör, när vi hade svängt i Billinge var vi nog runt 40 bilar xD
    Mattias Cirnski Olsson STCS #7942 |
    Bilarna på garaget | Facebook | Mattias.cirnski@hotmail.com

  6. #126
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Beställer nya däck imorgon.
    Och de kommer INTE ligga i förrådet.

  7. #127
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av cirnski
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Säg till om du vill åka med om det inte löser sig, är ju inte så farligt att köra & hämta dig, sen kan man ju haka på folket vid Hardys i Höör!
    Hoppas vi blir lika många i år i konvojen från Höör, när vi hade svängt i Billinge var vi nog runt 40 bilar xD
    Att åka i karavan till våra banträffar är nästan halva nöjet med själva träffen
    Riktigt kul att se så många sugna STCS:are mötas upp längs vägen till Ring Knutstorp.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  8. #128
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    351

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Ystaligan på E6an påväg upp för 2 år sen.
    Dock saknas ju den fina 9-3an på bild som fotot togs ifrån (JAMs)



    Härliga tider!

  9. #129
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av viktor9k
    Ystaligan på E6an påväg upp för 2 år sen.
    Dock saknas ju den fina 9-3an på bild som fotot togs ifrån (JAMs)



    Härliga tider!
    Såg bilden och tänkte direkt att "- Men va f... Jag känner igen det där på nått vänster..."
    Doh!
    Saknar WELiNS best...

    Ska ni dit och kör ni samma håll eller ni passerar Sjöbo -> Höör i år?

  10. #130
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    351

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    hehe

    Welin är ute ur gamet. Vet inte fler från Ystad som kör dit nuförtiden.

    Men brödrarna (9-3 aeron) - idag 9-5 och (9-5 Aeron) - idag TurboX
    och jag (9000) - idag ng900 kör nog motorvägshållet i år igen. Där trivs Saabarna bäst

  11. #131
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    27

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Kommer också ner till knutan. Längtar redan! Sommar däcken åker på i veckan!
    9-3X 2.0T XWD Hirsch -11
    NG 9-5 2.0T Biopower Fwd Hirsch -11

  12. #132
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Jag tror ja kommer.. Lite oklart om bilen blir färdig.

  13. #133
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    816

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Spikat, jag kommer!... här ska piskas

    ses där...grön bil
    "Född i kvarnkurvan på Kinnekulle Ring
    #7277 Saab 9-3 Aero Coupe -01

  14. #134
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Jag tänkte åka ner till knutan men och när jag läser överallt om dagsschema står det att de gäller överallt utom knutan. men de finns inga länkar till dagsschemat som gäller på knutan?

    då osäkerhet verkar råda över hur många som kommer kanske det är dags att starta nån form av anmälan så att styrelsen vet vad som kommer ( bara en tanke )

    finns det olika grupper som kör under dagen ? ( nybörjare, erfaran )
    medveten om att detta inte är tävling men jag skulle nog vilja hävda att det känns bättre att köra bland förare som kör ungefär lika fort hellre än att ha nån bakom som är skitirriterad för att jag kör långsamt..

    premiär med nya bilen ..

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Citat Ursprungligen postat av N1gge
    Kommer bli min första banträff! Ska försöka komma på varje träff detta året. Något speciellt man ska tänka på och förbereda?
    Hoppas på fint väder!
    Riktigt roligt att höra att fler och fler gör oss sällskap i klubben på banträffarna!

    Mycket information finns att finna på klubbens hemsida.
    Gå in på:
    http://www.stcs.nu
    Gå till Information > Banträff:
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=29

    För att komma in på området behöver du ha med dig ditt medlemskort för 2011 och för stt registreras för körning krävs en ifylld säkerhetsblankett.
    Du finner säkerhetsblanketten via klubbens hemsida > Arkiv > Säkerhetsblanket 2011:
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=11

    Bilen måste vara besiktigad och godkänd samt skattad och trafikförsäkrad.
    Den får endast vara utrustad med av besiktningen godkända komponenter, exempelvis godkända gatdäck, ej slicks eller däck med dimensioner som går utanför karossen.

    Bilen måste vara i ett trafiksäkert skick.
    Kolla så att bromsar och däck är i gott skick och att bromsvätska, kylvatten med mera finns i tillräcklig mängd.

    Viktigt är också att inte ha några lösa föremål i bilen då du kör på banan.
    Bilen kommer att besiktigas av någon från racecrew eller styrelsen innan den får köras på banan.

    Viktigt är även att tänka på att det råder speciellt hjälmtvång på Ring Knutstorp på alla som färdas i bilen ute på familjekörningen.
    För barn fungerar cykelhjälm upp t.o.m 14 års ålder, däröver gäller bil/mc-hjälm.
    Endast förare är tillåten i bilen under bankörning och hjälmtvång gäller även här.
    Just runt Ring Knutstorp använder vi hela dagen till att varva familjekörning samt bankörning ute på banan.

    Vid de övriga banträffarna använder vi oss av vårt standardupplägg med accelerationskörning samt slalomkörning på förmiddagen och familjekörning varvat med bankörning på eftermiddagen.
    Det normala upplägget vid en banträff finner du här:
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=29

    OBS!
    Sök gärna på klubbens hemsida då den mesta informationen redan finns att finna där.

    Var inte rädd för att fråga oss på träffarna om det skulle vara något som ändå känns oklart.

    Varmt välkommen till Ring Knutstorp!

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden

  15. #135
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Jag tänkte åka ner till knutan men och när jag läser överallt om dagsschema står det att de gäller överallt utom knutan. men de finns inga länkar till dagsschemat som gäller på knutan?

    då osäkerhet verkar råda över hur många som kommer kanske det är dags att starta nån form av anmälan så att styrelsen vet vad som kommer ( bara en tanke )

    finns det olika grupper som kör under dagen ? ( nybörjare, erfaran )
    medveten om att detta inte är tävling men jag skulle nog vilja hävda att det känns bättre att köra bland förare som kör ungefär lika fort hellre än att ha nån bakom som är skitirriterad för att jag kör långsamt..

    premiär med nya bilen ..
    Du har ju med svaren i ditt egna inlägg eftersom du citerat tornros. Det är bara att ta bort slalom och acc ur ekvationen från schemat som det står. Det du då får kvar är att 08:00 öppnas grindarna, 09:00 stänger insläppet för dig som tänkt köra under dagen. Välkomsttal hålls ca 09.15 av ansvarig för dagen. Efter välkomsttalet sker förargenomgångar och efter det så varvas det mellan att köras familjekörning och bankörning fram till klockan 16.00-17.00 (beroende på bana) då det är slut för dagen. Ungefär så.

    Osäkerheten om hur många som kommer är nog inte så stor och anmälan är det ingen som har tid att ta emot. Hade någon haft det så är det mycket osäkert om de som tänkt dyka upp verkligen då anmält sig med tanke på att medlemskort och säkerhetsblanketter verkar vara svåra nog att komma ihåg. Vi blir många, det räcker för mig!

    Mitt tips om körgrupp, välj familjekörningen om du är rädd att du inte kan ha koll bakåt och framåt samtidigt.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  16. #136
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    144

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Jag tänkte åka ner till knutan men och när jag läser överallt om dagsschema står det att de gäller överallt utom knutan. men de finns inga länkar till dagsschemat som gäller på knutan?

    då osäkerhet verkar råda över hur många som kommer kanske det är dags att starta nån form av anmälan så att styrelsen vet vad som kommer ( bara en tanke )

    finns det olika grupper som kör under dagen ? ( nybörjare, erfaran )
    medveten om att detta inte är tävling men jag skulle nog vilja hävda att det känns bättre att köra bland förare som kör ungefär lika fort hellre än att ha nån bakom som är skitirriterad för att jag kör långsamt..

    premiär med nya bilen ..

    Citat Ursprungligen postat av tornros

    Riktigt roligt att höra att fler och fler gör oss sällskap i klubben på banträffarna!

    Mycket information finns att finna på klubbens hemsida.
    Gå in på:
    http://www.stcs.nu
    Gå till Information > Banträff:
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=29

    För att komma in på området behöver du ha med dig ditt medlemskort för 2011 och för stt registreras för körning krävs en ifylld säkerhetsblankett.
    Du finner säkerhetsblanketten via klubbens hemsida > Arkiv > Säkerhetsblanket 2011:
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=11

    Bilen måste vara besiktigad och godkänd samt skattad och trafikförsäkrad.
    Den får endast vara utrustad med av besiktningen godkända komponenter, exempelvis godkända gatdäck, ej slicks eller däck med dimensioner som går utanför karossen.

    Bilen måste vara i ett trafiksäkert skick.
    Kolla så att bromsar och däck är i gott skick och att bromsvätska, kylvatten med mera finns i tillräcklig mängd.

    Viktigt är också att inte ha några lösa föremål i bilen då du kör på banan.
    Bilen kommer att besiktigas av någon från racecrew eller styrelsen innan den får köras på banan.

    Viktigt är även att tänka på att det råder speciellt hjälmtvång på Ring Knutstorp på alla som färdas i bilen ute på familjekörningen.
    För barn fungerar cykelhjälm upp t.o.m 14 års ålder, däröver gäller bil/mc-hjälm.
    Endast förare är tillåten i bilen under bankörning och hjälmtvång gäller även här.
    Just runt Ring Knutstorp använder vi hela dagen till att varva familjekörning samt bankörning ute på banan.

    Vid de övriga banträffarna använder vi oss av vårt standardupplägg med accelerationskörning samt slalomkörning på förmiddagen och familjekörning varvat med bankörning på eftermiddagen.
    Det normala upplägget vid en banträff finner du här:
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=29

    OBS!
    Sök gärna på klubbens hemsida då den mesta informationen redan finns att finna där.

    Var inte rädd för att fråga oss på träffarna om det skulle vara något som ändå känns oklart.

    Varmt välkommen till Ring Knutstorp!

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    det kommer nog inte vara några som helst problem för dig att köra med dom "erfarna" under dagen. jag körde min första träff förra året på knutstorp och det gick (tycker jag) skitbra och jag tror aldrig jag haft så kul!
    dom kommer gå igenom på förarmötet om hur du ska beteé dig på banan så det löser sig nog

  17. #137
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Jag tänkte åka ner till knutan men och när jag läser överallt om dagsschema står det att de gäller överallt utom knutan. men de finns inga länkar till dagsschemat som gäller på knutan?

    Osäkerheten om hur många som kommer är nog inte så stor och anmälan är det ingen som har tid att ta emot. Hade någon haft det så är det mycket osäkert om de som tänkt dyka upp verkligen då anmält sig med tanke på att medlemskort och säkerhetsblanketter verkar vara svåra nog att komma ihåg. Vi blir många, det räcker för mig!

    Mitt tips om körgrupp, välj familjekörningen om du är rädd att du inte kan ha koll bakåt och framåt samtidigt.

    Anmälan torde vara tämligen enkelt, t ex banåka.nu mfl har bindande anmälan då man anmäler sig till den grupp man tror är lämplig under dagen görs justeringar ifall nån hamnat tokigt fel. att åka till banträff är inte något man kommer på dagen innan ( och om man gör de blir de sällan bra körning ändå .. det kräver sin planering )

    Varför kan vi inte ställa krav på medlemmar ? att ta med sig medlemskort och säkerhetsblankett borde inte vara svårare än att komma ihåg att ta med sig sitt körkort ? (kontrolleras körkort förresten om nu detta är ett krav ? )

    synd att det inte finns flera grupper då detta skulle ökat säkerheten för alla som är på banan avsevärt.

  18. #138
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Om du läser lite mer så kommer du att se att man måste ha en ifylld säkerhetsblankett med sig inför VARJE banträff.

    Samt uppvisande av medlemskort är ju obligatoriskt/har iallafall varit det innan.
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  19. #139
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Anmälan torde vara tämligen enkelt, t ex banåka.nu mfl har bindande anmälan då man anmäler sig till den grupp man tror är lämplig under dagen görs justeringar ifall nån hamnat tokigt fel.
    Nu har vi ju inte flera grupper förutom familjekörning (ingen omkörning tillåten MAX 100km/h) & bankörning! Därför finns ju inget behov av att föranmäla sig!
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Varför kan vi inte ställa krav på medlemmar ? att ta med sig medlemskort och säkerhetsblankett borde inte vara svårare än att komma ihåg att ta med sig sitt körkort ? (kontrolleras körkort förresten om nu detta är ett krav ? )
    Det ställs ju krav på uppvisande av aktuellt medlemskort & att man har läst & fyllt i säkerhetsblanketten som ska lämnas i insläppet! Givetvis är det krav på körkort, detta står under information/banträff på hemsidan! Körkort ska visas innan man får en stämpel som gör att man får vistas på banan efter att man varit med på ett av förarmötena, där allt ang säkerhet tas upp! Tex kommer du då att få veta att det är inte bara att köra som en jävla galning utan att respektera andra på banan, om du känner att du är lite långsammare än andra får du helt enkelt ha stenkoll bakåt! Dom som ligger bakom får inte köra om utan att du/dom gett tecken att du uppmärksammat dom! All körning följer vanliga regler ute i trafiken, den som ligger bakom kör om på din vänstra sida precis som i vanliga trafiken, STCS har hårda regler vad gäller detta då det inte ska ske något på banan, följer du inte reglerna plockas du av direkt! Allt detta kommer du att få reda på under förarmötet plus lite till!

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    synd att det inte finns flera grupper då detta skulle ökat säkerheten för alla som är på banan avsevärt.
    Se det jag skrev ovan! Följer man reglerna ska det inte behöva ske något! Har varit med på banträffarna sen 04 & har inte sett någon plåtkontakt på dom träffar jag varit! Skador har skett, men då har det varit avåkningar där endast bilen som kört av råkat illa ut! Se till så att du har fräsch bromsvätska, bra belägg, det är A & O att bromsarna är i bra skick! Det är det som tar stryk allra mest & ett år drog en bil av kraftigt in i däcksbarriären efter rakan på Knutan & detta pga bromsarna vad jag hört!

    Man måste helt klart använda insidan av skallen... gör bara alla det så ska det inte behöva ske något!

    Ses på Knutan

  20. #140
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Banträff Knutstorp 10/4 2011

    Citat Ursprungligen postat av markus21
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Jag tänkte åka ner till knutan men och när jag läser överallt om dagsschema står det att de gäller överallt utom knutan. men de finns inga länkar till dagsschemat som gäller på knutan?

    då osäkerhet verkar råda över hur många som kommer kanske det är dags att starta nån form av anmälan så att styrelsen vet vad som kommer ( bara en tanke )

    finns det olika grupper som kör under dagen ? ( nybörjare, erfaran )
    medveten om att detta inte är tävling men jag skulle nog vilja hävda att det känns bättre att köra bland förare som kör ungefär lika fort hellre än att ha nån bakom som är skitirriterad för att jag kör långsamt..

    premiär med nya bilen ..
    det kommer nog inte vara några som helst problem för dig att köra med dom "erfarna" under dagen. jag körde min första träff förra året på knutstorp och det gick (tycker jag) skitbra och jag tror aldrig jag haft så kul!
    dom kommer gå igenom på förarmötet om hur du ska beteé dig på banan så det löser sig nog
    dä ä bar å åk
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

Liknande ämnen

  1. Banträff - Ring Knutstorp 6/4 2014
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  2. 7:e april banträff på Knutstorp
    Av Robertsson i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2013-04-07, 18:24
  3. Eftersnack Knutstorp 2011
    Av jonTe i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:40
  4. Bildtråd Knutstorp 2011
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 12:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •