Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 85

Ämne: Angående forumsregler & signaturer!

  1. #61
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 933

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Det sjukaste är enligt min bild att det största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen...

    För att citera vår VD: FIFO (Fit In or Fuck Off)

    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  2. #62
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 568

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Raderade några inlägg som mer handlade om några av oss forumdeltagares respektive bristande mentala förmågor och diagnoserna därom än om signaturer.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #63
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 683

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Raderade några inlägg som mer handlade om några av oss forumdeltagares respektive bristande mentala förmågor och diagnoserna därom än om signaturer.
    Föredömligt & bra!
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  4. #64
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    607

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Det sjukaste är enligt min bild att det största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen...

    För att citera vår VD: FIFO (Fit In or Fuck Off)

    Mycket öppensinnat
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  5. #65
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 746

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Man blir bara besviken på Stcs idag! då det är rena soppan!

    Vart är de gamla rävarna som hade ett bra levande forum som inte kan jämföras emot idag!

    Johan Sonesson Osv de saknas.
    Håll isär klubben STCS och forumet, det är verkligen inte samma sak.

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Det sjukaste är enligt min bild att det största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen...

    För att citera vår VD: FIFO (Fit In or Fuck Off)
    Instämmer till fullo!

    mvh Jonas

  6. #66
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    558
    Medlem#
    6892

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Signaturer...

    För ca ett år sedan fick jag ett PM av LM ang. att min signatur bröt mot just den regeln du hänvisar till...
    Jag höll inte riktigt med i LM's motivering och de var fler med mig. Just då handlade det om en större företeelse där vi var många inblandade och moderatorerna fick prata ihop sig innan ett beslut kunde fattas.
    Resultatet blev att jag fortfarande bröt mot samma regel och justerade där efter min signatur. Ca 3 månader senare bröt jag mot nästa signaturregel och fick snällt göra en ny justering för att jag skulle falla in i ledet.
    Vid båda dessa tillfällen tyckte jag att det fanns rum för tolkning och förde en diskussion med LM ang detta. Jag visade även exempel på andra som i så fall också borde få sig ett PM och uppmanas att ändra sina signaturer.
    I vissa fall hade jag gjort en felaktig bedömning av användares signaturer och i andra fall tog det ett par dagar och signaturerna var korrigerade.

    Jag fick med andra ord motiveringar till samtliga signaturer jag tyckte var tveksamma och detta UTAN att jag egentligen har rätt till det eller ens har med det att göra. Det är inte min sak som användare att fatta beslutet om någon annan bryter mot någon regel, än mindre när jag själv ligger pyrt till.
    Kanske var jag tillräckligt trevlig och saklig i min framställan vilket gjorde att LM kunde sträcka sig lite längre in i diskussion än till att enbart utföra hård moderering.

    Det är beklämmande att se hur det "läses in" så mycket i vad folk skriver i denna tråden.
    Hur vet du att de signaturer Manick pratar om, inte är redigerade/korrigerade/åtgärdade idag? Hur kan du på allvar mena att LM inte gjort sitt jobb eftersom det finns signaturer DU anser inte uppfyller reglerna?


    Trams på hög nivå är vad det här är!
    Jag säger som alla andra, gilla läget att moderator (oavsett vem) bestämmer och också fäller avgörandet, eller sök dig till ett annat forum.


    Mvh Johan

  7. #67
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    256

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Trodde lågvattnet var nått på stcs men TS tog det en nivå lägre.
    Tror du polisen ser alla fortkörare på Sveriges vägar tex? neee klaga på dem som har betalt för att vara lag och ordning, inte på LM som enl mig sköter sitt frivilliga jobb som moderator utmärkt, men vill användarna inte läsa rätt eller följa reglerna så är det inte enkelt att vara moderator.

    Och JA jag har fått en tillsägelse om min fd signatur SO WHAT inte mer än ändra den

    Har försökt att läsa tråden från början men mig läsförståelse måste vara botten då jag fortfarande inte förstår varför Aero-E-Tuna hoppar på moderatorn som ger han en tillsägelse om att följa regelen på forumet.
    Arg på domaren i pingis också vid förlust?

  8. #68
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 498
    Medlem#
    7567

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Trådens hittills vettigaste inlägg, förutom alla inlägg som inte gjort av Aero-E-Tuna:

    Dina trådar förgyller min vardag!

    Så här är det, och det kan inte diskuteras:
    Du bröt mot reglerna gällande signaturer. Du fick en uppmaning att ändra den.
    Ja, det finns andra som bryter mot reglerna, men som redan sagts flera gånger i denna tråd så kan inte moderatorerna kolla igenom 30 000 profiler, där av ombeds andra användare att anmäla signaturer som inte följer reglerna.
    Så, känner du till någon användare som inte följer reglerna så är du mer än välkommen att anmäla detta till en moderator.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #69
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    607

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Trådens hittills vettigaste inlägg, förutom alla inlägg som inte gjort av Aero-E-Tuna:

    Dina trådar förgyller min vardag!

    Så här är det, och det kan inte diskuteras:
    Du bröt mot reglerna gällande signaturer. Du fick en uppmaning att ändra den.
    Ja, det finns andra som bryter mot reglerna, men som redan sagts flera gånger i denna tråd så kan inte moderatorerna kolla igenom 30 000 profiler, där av ombeds andra användare att anmäla signaturer som inte följer reglerna.
    Så, känner du till någon användare som inte följer reglerna så är du mer än välkommen att anmäla detta till en moderator.
    Får jag fråga, vad är problemet med hans signatur? Bara så att jag vet för min egen skull menar jag.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  10. #70
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 568

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Får jag fråga, vad är problemet med hans signatur? Bara så att jag vet för min egen skull menar jag.
    Såklart ser den ju alls inte nu ut som den gjorde när jag påtalade att den bröt mot forumreglerna.

    Självklart sparade jag en kopia innan jag raderade den felaktiga signaturen helt men det finns ingen anledning att publicera den igen.

    Den bröt helt enkelt mot signaturreglerna på ett sätt som är odiskutabelt och det är ju inte heller det som trådskaparen hänger upp sig på utan att han anser sig ha rätten att fortsätta bryta mot reglerna tills SAMTLIGA andra felaktiga signaturer korrigerats.

    Det finns en mängd exempel på vad som är respektive inte är OK i signaturreglerna och dessutom texten
    "Om du är osäker på om det du har tänkt skriva i din signatur är OK eller ej, PM:a en moderator innan du skriver det i signaturen."

    Som tidigare angetts finns det inget uttalat mål att sitta och lusläsa signaturer för att hitta fel utan det allra vanligaste som förandeleder ett lika vänligt PM som trådskaparen fick är att man antingen ser signaturen då en annons skall godkännas eller helt enkelt ramlar över den i en tråd man läser.
    I vissa fall handlar det om att någon forumdeltagare anmäler någon annans signatur men i de allra flesta av dessa få fall är det då frågan om någon vill bryta mot reglerna med samma omogna hänvisning till att minsann andra också bryter mot reglerna och därför ställer ultimatum att "så länge inte den och dens signatur också justeras så skall inte min egen heller göra det." och här har det oftast också varit fråga om att den som vill annonsera sina "svartjobb" inte får göra det och därför inte vill att någon med konkurrerande verksamhet heller skall få göra reklam för sina varor och tjänster.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #71
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 683

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Såklart ser den ju alls inte nu ut som den gjorde när jag påtalade att den bröt mot forumreglerna.

    Självklart sparade jag en kopia innan jag raderade den felaktiga signaturen helt men der finns ingen anledning att publicera den igen.

    Den bröt helt enkelt mot signaturreglerna på ett sätt som är odiskutabelt och det är ju inte heller det som trådskaparen hänger upp sig på utan att
    han anser sig ha rätten att fortsätta bryta mot reglerna tills SAMTLIGA andra felaktiga signaturer korrigerats.


    Det finns en mängd exempel på vad som är respektive inte är OK i signaturreglerna och dessutom texten
    "Om du är osäker på om det du har tänkt skriva i din signatur är OK eller ej, PM:a en moderator innan du skriver det i signaturen."

    Som tidigare angetts finns det inget uttalat mål att sitta och lusläsa signaturer för att hitta fel utan det allra vanligaste som förandeleder ett lika vänligt PM som trådskaparen fick är att man antingen ser signaturen då en annons skall godkännas eller helt enkelt ramlar över den i en tråd man läser.
    I vissa fall handlar det om att någon forumdeltagare anmäler någon annans signatur men i de allra flesta av dessa få fall är det då frågan om någon vill bryta mot reglerna med samma omogna hänvisning till att minsann andra också bryter mot reglerna och därför ställer ultimatum att "så länge inte den och dens signatur också justeras så skall inte min egen heller göra det." och här har det oftast också varit fråga om att den som vill annonsera sina "svartjobb" inte får göra det och därför inte vill att någon med konkurrerande verksamhet heller skall få göra reklam för sina varor och tjänster.
    Nu tycker jag saker BLIR Vääääldigt feltolkade & massa missuppfattningar kring det hela & uppblåst så det finns inte.

    Jag annonserade INTE för svartjobb i den föregående signaturen det vet du likaväl som mej LM

    Men några andra hade tydligt problem med min dåvarande signatur

    Så är det!

    Jag har INGET behov av det som jag nämnt tidigare för det funkar mycket väl ändå

    Jag hade INTE nån slags annons för eget bruk el liknande!

    Inte till SAMTLIGA utan att de skall ses över & följa de regler som finns & de som betalar & är sponsorer det har jag inget alls emot.

    Men de som INTE är sponsorer finns det ju klara regler för väl!? & än så länge har jag flera som INTE är sponsorer få länkar osv & företagsnamn länkade el liknande.

    Jag ber INTE nån moderator kolla alla 30000000000 signaturerna men kanske se över dessa mer inget annat.


    Jag vill gärna ha din primära bedömning på varför vissa är ok & godtagna utifrån reglerna ang detta LM!

    Samt andra moderatorer exvis MrTurbo

    Vilket jag tycker är godtyckligt & du kan ta det isf Via Pm

    Svenska avundsjukan är en lömsk sjukdom som det inte finns bot för!

    Bara kolla då grannen kommer hem med en sprillans ny bil el båt så blir det släpp i hjärnbarken på folk

    Tur man inte är sån!
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  12. #72
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 237
    Medlem#
    6069

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    ...

    Svenska avundsjukan är en lömsk sjukdom som det inte finns bot för!

    Bara kolla då grannen kommer hem med en sprillans ny bil el båt så blir det släpp i hjärnbarken på folk

    Tur man inte är sån!
    Är det det inte just sådan(avundsjuk på andras signaturer) du är?
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  13. #73
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 683

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    ...

    Svenska avundsjukan är en lömsk sjukdom som det inte finns bot för!

    Bara kolla då grannen kommer hem med en sprillans ny bil el båt så blir det släpp i hjärnbarken på folk

    Tur man inte är sån!
    Är det det inte så, att det är just sådan(avundsjuk på andras signaturer) du är?
    Nej!

    Finns det något vara avundsjuk för egentligen

    Jag är tyvärr inte lagd åt det hållet & inte uppfostrad med sådana dumheter & trams klarar mej utan sånt!

    Jag är sååå nöjd med det jag har, el mina vänner lyckas med det räcker gott för min del

    Dock finns säkerligen andra som är avis på mej de tycker jag synd om!
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  14. #74
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 433

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Citat Ursprungligen postat av Wigglo

    Är det det inte så, att det är just sådan(avundsjuk på andras signaturer) du är?
    Nej!

    Finns det något vara avundsjuk för egentligen

    Jag är tyvärr inte lagd åt det hållet & inte uppfostrad med sådana dumheter & trams klarar mej utan sånt!

    Jag är sååå nöjd med det jag har, el mina vänner lyckas med det räcker gott för min del

    Dock finns säkerligen andra som är avis på mej de tycker jag synd om!
    Läser du ens vad du själv skriver? Du sitter och säger emot dig själv hela tiden. Först vill du inte editera din signatur för att andra har liknande signaturer. Sen säger du att du inte är avundsjuk.

    Dags att släppa stoltheten, komma ner på jorden och be LM (och kanske några till) om ursäkt?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  15. #75
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 683

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Manick

    Läser du ens vad du själv skriver? Du sitter och säger emot dig själv hela tiden. Först vill du inte editera din signatur för att andra har liknande signaturer. Sen säger du att du inte är avundsjuk.

    Dags att släppa stoltheten, komma ner på jorden och be LM (och kanske några till) om ursäkt?
    Om du hade vart med i Pm som skickades mellan mej & Lm så tyckte jag att det var konstigt att flera hade SEDAN långt innan signaturer som jag bedömde som fel innan jag ens hade min signatur så jag tyckte inte då heller att min var fel.

    Jag fick aldrig nåt svar varför min var fel då det inte var reklam för något alls men bort fort som tusan skulle den iaf hursom, därav så tyckte jag att varför skulle jag ta bort min.

    Som jag sade tidigare så är jag nöjd med vad MINA VÄNNER LYCKAS MED & VAD JAG SJÄLV HAR!

    Andra som jag inte känner är det kul om de lyckas oxå men det är skillnad på vänner & människor man INTE känner då man inte vet vem personen i fråga är som både individ & medmänniska.
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  16. #76
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    692

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Well, komik på hög nivå..
    Something is rotten in the state of E-tuna, så att säga.

    Det som är så bekvämt med regler är ju att det inte spelar någon roll hur bra du är på att mecka, vilka underbara vänner du har "IRL" eller hur lång du blir när du sträcker på dig. Alla måste anpassa sig till att följa samma regler.

    Tack för underhållande läsning.

    Mvh

  17. #77
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 683

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av BearStyle
    Alla måste anpassa sig till att följa samma regler.


    Mvh
    Frågan är ju om det verkligen efterlevs på MÅNGA nivåer & olika forumsanv det har vi sett många fall av tidigare så inte är

    Till saken är ju att många kan missuppfatta & bedöma saker på olika sätt.

    Jag tror nog att det finns många städer som is rotten in the state of sweden


    Man ska ha alla fakta & bakgrund på fötterna & ha följt Pm som skickades + att jag blir väldigt irriterad sry om jag ibland blir för het men jag har ett sydeuropeiskt temperament då nån el några sitter utan kött på benen utan bakgrunden & faktan då endast en bråkdel togs upp

    Mvh
    Mike

    Som har temperament & 110kg krut

    Lm du kan låsa denna tråden nu!

    Gonatt!
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  18. #78
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 028

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Citat Ursprungligen postat av BearStyle
    Alla måste anpassa sig till att följa samma regler.


    Mvh
    Frågan är ju om det verkligen efterlevs på MÅNGA nivåer & olika forumsanv det har vi sett många fall av tidigare så inte är

    Till saken är ju att många kan missuppfatta & bedöma saker på olika sätt.

    Jag tror nog att det finns många städer som is rotten in the state of sweden


    Man ska ha alla fakta & bakgrund på fötterna & ha följt Pm som skickades + att jag blir väldigt irriterad sry om jag ibland blir för het men jag har ett sydeuropeiskt temperament då nån el några sitter utan kött på benen utan bakgrunden & faktan då endast en bråkdel togs upp

    Mvh
    Mike

    Som har temperament & 110kg krut

    Lm du kan låsa denna tråden nu!

    Gonatt!
    Menar du att aggressionen sitter i generna?
    Och "varnar" du oss med dina 110kg?

    Awesome tråd!
    Saablös dåre

  19. #79
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 683

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    [quote=_Strongman_]
    Citat Ursprungligen postat av "Aero-E-Tuna":1hglcxu9

    Frågan är ju om det verkligen efterlevs på MÅNGA nivåer & olika forumsanv det har vi sett många fall av tidigare så inte är

    Till saken är ju att många kan missuppfatta & bedöma saker på olika sätt.

    Jag tror nog att det finns många städer som is rotten in the state of sweden


    Man ska ha alla fakta & bakgrund på fötterna & ha följt Pm som skickades + att jag blir väldigt irriterad sry om jag ibland blir för het men jag har ett sydeuropeiskt temperament då nån el några sitter utan kött på benen utan bakgrunden & faktan då endast en bråkdel togs upp

    Mvh
    Mike

    Som har temperament & 110kg krut

    Lm du kan låsa denna tråden nu!

    Gonatt!
    Menar du att aggressionen sitter i generna?
    Och "varnar" du oss med dina 110kg?

    Awesome tråd![/quote:1hglcxu9]

    Mina 110kg är mina egna det får jag leva med & temperamentet likaså & nej jag varnar ingen ta inte det på fel sätt nu
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  20. #80
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 046
    Medlem#
    5389

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Mike--> Jag frågade dig tidigare och frågar igen, vilka andra användares signaturer är det fel på då enligt dig?

Liknande ämnen

  1. REGLER FÖR SIGNATURER !
    Av KK i forum Allmänt
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2015-09-08, 21:29
  2. Angående köp av 95 -02
    Av pihlanker i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 16:41
  3. Angående vår FAQ
    Av GULSAAB i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 15:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •