Hus är trevligt! Jag fick dock sälja av bilar när jag köpte hus,dom fick inte plats!
Klok ventilation och brandcellsindelning i garaget så kan du svetsa och måla i det också.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Hus är trevligt! Jag fick dock sälja av bilar när jag köpte hus,dom fick inte plats!
Klok ventilation och brandcellsindelning i garaget så kan du svetsa och måla i det också.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Akta skinnet!
Har varit två portar innan, men det är typ 4.6m brett, så det är gränsfall att ha två bilar där inne. Tanken är att kanske ha 9-3an där tillsammans med 99an vintertid Vi har stor tomt, så det finns framtida planer på något större garage.
Verkligen! Ja, ska kolla upp brandskyddet innan vinterns jobb drar igång.
Du får bygga ut garaget litegranna. hur svårt kan det va? ligger ju bara lite mark i vägen på ena sidan.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Man måste ha ordning på prioriteringarna. Såga hål i garagetaket och installera billyft, så kan du spara in på soffan till vardagsrummet. Bara att öppna dörrarna och hoppa in.
Mvh Johan
93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
Eget hus med garage är värdefullt. Gott å ha 30m till garaget ist för att behöva åka hemifrån för å kunna meka
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Har uppdaterat lösningen på hastighetssignalen, hade lite problem med att den tappade växeln ibland när den triggade på skruvarna till drivknuten.
Hittade ett lämpligt triggerhjul på nätet med 12 tänder. Fungerar mycket bättre, så den senaste veckan har det loggats data och finlirats i mjukvaran. Laddtryckstyrning och bränslemapp börjar ta sig Begränsningen på 3ans växel verkar fungera oxå.
Hur mycket är lämpligt att ladda med en TD04-19T#7 över 5000rpm? Siktar på ~1.4-1.45 i mellanregistret som går ner mot ~1.3 vid varvstopp.
Snyggt!
kommer man se denna på anderstorp?
Låter som en bra laddkurva!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Är du rädd för att just din bil ska låta för mycket så finns det ju beprövade 99-knep från tidigare STCS-körningar.
99colaavgas.jpg
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Det är den ekvivalenta dB-nivån som jag är orolig för, med de kraven som är uppsatta går det inte ens att köra elbil
Tänkte att det kunde vara kul att addera min andra "sommarbil" till tråden. Köpte bilen av en skåning i klubben sent 2016, en laserröd 9-3 Aero 5d från 2001. Bilen har rullat som entusiastbil sen han köpte den, och det märks på skicket. Genomgången med massor av förbättringar, och inte rullat vintertid på många år. För tillfället nybesiktigad och avställd för i år.
Några kanske känner igen bilen:
Jag ville inte ha 20", så vid hämtning såg det ut såhär, "något" mildare
Fungerade bra som dragbil till Knutstorp -17
Efter lite missöden med en kompis bil fick vi åka hem såhär istället, E6 i 99an är alltid kul
Drömde om en röd bil med ljus inredning, sagt och gjort, paket på väg från staterna.
Matta, b-stolpar och paneldelar rengjorda och bytta.
I väntan på att bygga om framstolarna fick det bli såhär under tiden.
Inför 2017års semester putsades det lite
Sen fick hjulhusen en rejäl tvätt.
Klädslarna till framstolarna kommer från en Florida-cab, så jag fick jaga tag i två coupéframstolar att bygga om.
Tycker Viggenstolarna gör sig otroligt bra i beige!
Och såhär ser inredningen ut numera. Behöver fixa vettiga ljusa tygmattor asap.
Om vi snabbspolar till nutid så står bilen i garaget igen och hjulupphängningen har varit iväg på blästring. Planen är att det ska snyggas till i samband med coiloverbygge. Sen planeras det lite andra hjul oxå...
Snyggt! Kul att få se en gammal 9-3 Aero 5d. Ligger mig varmt om hjärtat som du kanske förstår.
Min gamla 9-3...
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Är det coiloverhylsa i stål? Vart är den köpt i så fall?
Så fina og9-3!!! Mvh Jan
og9-3:an är riktigt fin! Tjusigt med ljus inredning! Kul att de tidskorrekta regskyltarna sitter kvar och att de är fräscha!
@Sjöan, den där såg fin ut! Tycker OG9-3 är en väldigt snygg bil att se på, egenskaperna kanske lämnar lite att önska ibland bara
Jag är verkligen inget fan av EU-skyltar, så dessa får sitta kvar. De har klarat sig helt ok, tyvärr har den bakre skylten lite repor där skattemärket satt tidigare.
Inredningsbytet är jag personligen supernöjd med, men ljus vs. mörk inredning brukar det finnas starka åsikter om
Årets sista tur blev för två helger sen, vi tajmade in 3grader och stundtals snöblandat regn (dock inget salt!).
Som synes härligt väder, men kul var det med kalla r-däck, joh900 var på besök och provade fästet
Tvätt innan vintervilan.
På plats i garaget, vi tog ner lådan i samma veva. Har köpt en 6-växlad ZF-låda som kanske håller bättre
Sen fick jag paket med delar till 9-3ans blivande fälgar, Compomotive CX600 som byggs om till 18" med nya delar från Tyskland