är inte evo 2/3 större framörallt på höjden och plus på dom modellerna är bredare?
Har för mig det var så när jag kollade stol.
är inte evo 2/3 större framörallt på höjden och plus på dom modellerna är bredare?
Har för mig det var så när jag kollade stol.
Senast redigerat av M.Broberg den 2018-02-26 klockan 21:25.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Låter rimligt, jämförde en Evo2 med en Evo3 plus på Street Performance idag, det va stoor skillnad i bredd
hydraulisk handbroms. skall det gå brett kanske?
Blir superbra som alltid
Ser fint ut gott å få in drivpaketet i de ny-blingade pannrummet.
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Provstart idag! Startade direkt, har en 2.3T steg3 som utgångsläge den här gången. Fick vara igång på pallbockarna tills termostaten öppnade och alla tryckare tystnade Tänkte köra in motorn på väg ca 50 mil, och hur det ska gå med detta vädret innan Knutstorp vet jag inte, det känns som att det kan bli tight
Sen ska mjukvaran tunas några timmar på väg oxå för att få till en bra början även on boost
Kylsystemet fick en uppdatering när allt ändå var isär. Garagepolaren hjälpte till med TIGen till ett av rören i RF. Går till expansionskärlet och värmepaketet.
Resten av rören är numera i alu, och lite nya silikonböjar köptes. Främre röret gick under remskivan innan, numera framför remkretsen. Fästet fick smaka hålsåg
Växelspak återstår, kommer baseras på en konsol från Realpower
Har dragit igång ett litet sidoprojekt oxå, får skylla på CAD-abstinens Det planeras turbofans alá 80s racing till framfälgarna. Hub:en och bladen blir 3d-printade
Provmonterad hub och disc på en framfälg.
Larzzon: Ja det gör grymt mycket att ha ett fräscht motorrum att montera i, det drar med sig finish på en del annat, annars får man dåligt samvete
zimm: Passade på med handbromsen när allt var isär, lär väl inte bli nån driftingbil, prova lite kanske
Blir riktigt fränt de där!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Par i Saab 99 -83
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=231822
Schysst. Blir de mappning sen eller fixa själv?
Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Växelspak klar! Blev som förväntat distinkta lägen, har ca. 8cm slag mellan 3-4an. Någon form av knopp återstår, ska se vad som går att hitta.
Monterad i bil! Handbromsspaken kommer att kortas, känns lite väl lång. Kåpan över tunneln ska dit igen, behöver anpassas lite
Har bestämt mig för att skippa Knutstorp med den här bilen, det snöade senast imorse... Tar 9-3an ner och kikar iallafall, stugan är bokad Återstår i princip drivaxlar, bagagelucka och motorhuv innan årets första provtur. Och vår...
_Tegel_, gbg, Johan H, Purex, Turbo_Holm, whiskeycola, zimm
Snyggt jobbat
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Par i Saab 99 -83
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=231822
Blir galet bra!
Johan #7499
http://www.garaget.org/Eindpeng
Det har varit fullt upp med precis allt samtidigt senaste veckorna, men nu börjar det äntligen ordna upp sig!
9-3an är hämtad från vinterförvaringen. Tx-hjulen är monterade med 10mm spacer fram och 20mm bak för att få dem att sitta ok. Till framfälgarna fick jag svarva special-navringar för att de nyare originalfälgarna har konisk centrering som kräver långt navutstick
Tankad och klar i ett soligt Ödeshög för tripp ner till Göteborg
Idag fick 99an äntligen komma ut i dagsljus, tog en mycket kort provtur utanför garaget. Motorn går kanonfint, kopplingen behöver luftas lite till. Sen är det dags för inkörning 9-3an får rulla ner till Knutan i år igen, fast utan släp.
Kopplingen visade sig vara justeringen av huvudcylindern i pedalstället som spökade, monterade en ny cylinder i vintras då den förra fuktade lite. Nu lirar det och "dragläget" är tillbaks
Har ägnat en del tid åt spackling och slipning av vingen, nu är den äntligen lackad och monterad. Bilen gick 1-2 timmar med Suiten (och autotune) som passagerare förut. Closed-loop området är i fokus nu när motorn ska köras in. Tänkte köra en full tank till innan jag laddar på lite, går utan MV på glt nu. Känns redan pigg
Här är den i profil, ordentlig ankstjärt
Så mycket 70-tal på en gång
Turbofansen är ihop och folierade. Behöver borra och gänga främre centrumen på fälgarna, sen kan de monteras.
_Tegel_, gbg, Johan H, mioh, Nisse 1556, pasn, Turbo_Holm, whiskeycola
"Saab Original"
Mvh Johan
93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC
Snyggt jobbat som vanligt Hoppas du får njuta av en problemfri sommar med den
Riktigt läckert! 2.3an kommer bli kung.
Fick ordning på grundladdtrycket i veckan, förstärkte wg-fästet och släppte förspänningen så mycket det gick. Stabilt GLT @0.8bar nu
Med ordning på grundladdet började jag lägga på lite boost, fick till en bra kurva med 1.4bar stabilt i mellanregistret, MEN, igår kväll rasslade det till
Tog ner lådan i förmiddags och det är 3an som har försvunnit Ska försöka hitta en likadan och sätta dit sålänge, och dra ner laddtrycket lite...
Hehe, som ett brev på posten... Åtminstone förr i tiden!
Lätt hänt
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm