Någon som har denna polermaskin? http://www.verktygsboden.se/V06/shop/de ... 2319&Hkat= Funkar den något vidare?
Någon som har denna polermaskin? http://www.verktygsboden.se/V06/shop/de ... 2319&Hkat= Funkar den något vidare?
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Utan att ha provat den skulle jag säga att den är för svag, 1200-1500watt har sett på något rekondforum att man minst bör sikta på.
Jag såg att Jula hade en på 1200watt på extrapris idag för 249:-
http://www.jula.se/polermaskin-134789
Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07
Ett tips i all välmening är att inte köra en enkeltrissad om man verkligen inte vet vad man gör, polerrosor kommer som ett brev på posten!
Jag var inne hos Jula i ett annat ärende & såg då att det även hade en annan enkeltrisse polermaskinUrsprungligen postat av sOFFe
http://www.jula.se/polermaskin-1400-w-180-mm-123055
Ferm ligger i en plastlåda med handtag & Meec i en pappkartong.
--
Även CO har en för 499kr
http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc ... nr=40-7943
Samt Biltema för 499kr
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Slip-o ... in-1200-W/
Vikten verkar variera mellan 2.8Kg & 5.2Kg
Är det någon som kan bedömma skillnaden på dessa olika enkeltrissiga polermaskiner?
Edit1: Stavfel
Hur kommer det sig?Ursprungligen postat av Niklas F
Jag är själv inne på att köpa en enkeltrissad för en tvåtrissad är lite lurig för en ovan vaxare.
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Kan absolut inte kalla mig för van polerare, men jag har inga som helst problem med min enkeltrissa iaf.
Mvh
9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11
En enkeltrissad roterande maskin är effektivare (avverkar mer) men det är också lättare att råka gå genom lacken i karossveck eller att köra för varmt, en dubbeltrissad oscillerande är mer förlåtande då den inte avverkar lika mycket men tar å andra sidan längre tid att polera en bil med och är svårare att få upp lagom värme med.
Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07
Det är lättare hänt att få polerrosor, s.k CD-skivor i lacken med en enkeltrissa om man är ovan.Ursprungligen postat av Travis
Vissa klarar en enkeltrissa på en gång, men jag har allt för ofta sett ovana få dessa polerrosor.
9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5
Kan rekomendera denna starkt http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... 8b3c4911b4 då den väger endel, det enda du behöver göra är att styra den.
Jaha, där ser man.Ursprungligen postat av sOFFe
Jag tänkte vaxa med för hand och se hur det blir.
Om det blir jättedåligt så har jag ändå en kompis som vill tjäna lite extrapengar
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Så vad ska man köpa nu då? Den måste orka på låga varv annars är det ju meninglöst. Finns kanske något billigare på Ebay.
Jocke
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Jag har kollat runt lite på nätet efter förslag på polermaskiner. Det är synd att Micro har lagt ner för dem hade en billig med varvtalsstabilisering, jag tror även Jula hade en sådan innan.
Jag skulle gärna vilja ha en AEG PE150 men den kostar runt 2000kr. Så det kanske blir verktygsbodens polermaskin eller kanske Julas billiga men då måste man byta stödrondellen till en lite mindre.
Har ni några mer förslag?
Jocke
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Jag har en polermaskin (4USE 1200 W) från http://www.swedol.se är väldigt nöjd med den.
Kostar 540:-
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587
Jag har kollat på den med. Orkar den på låga varv när man pressar den eller måste man öka varvtalet?Ursprungligen postat av simmar´n
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Jag tycker att den orkar helt ok på låga varv, vid lägsta varvtalet är den ganska trött. Men om man bara går upp lite grann i varvtal så är det inga problem.
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587