Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Tack, jo den har klarat sig ganska bra. Lämnade in den på rostskyddsbehandling för ca 1,5 år sedan. Ligger bra tecktyl på plåten i hjulhuset. Såg att det börjat krypa mellan stötfångaren och bakskärmen så bättrade på lite innan montering av stötfångaren.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Blev en rejäl rengöring av bruksbilen invändigt samt en snabb tvätt på utsidan idag. Justerade även en täckkåpa på insidan av dörren vid backspegeln. Man måste ju fira påsken.
Vill även skicka ett tack till Fredrik på Runes Billack i Trollhättan för lackeringen av vänster sidan samt vinge, bagagelucka och bakre stötfångare. Nu ska jag bara montera vingen och få på ny lackbehandling.
Man får vara ganska nöjd med tanke på att bilen rullat över 201000 km.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Ser väldigt fin ut, funderar på hur många delar som faktiskt rullat alla milen... ;-)
Till mitt garage: Garaget
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Aha kan man inte tro, tom förarstolen ser ny ut!
Till mitt garage: Garaget
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Slå till!
Till mitt garage: Garaget
KROK!?! Brrrr... Aldrig det hamnar på ngn av mina saabar... :-D
Omlackeringen ser ut att ha gått bra. Kul.
Senast redigerat av Mr_SunBear den 2019-04-21 klockan 08:52.
Loffe, sportsedan, Sven, Vfr
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Håller helt med om att drag är nödvändigt. Speciellt om man har, eller planarar för, hus. Ett avtagbart vertikalt drag kan bli nästan osynligt.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
En "osynlig" krok är aldrig fel. Slå till och beskriv sedan hur man monterar den så vi andra med ng93 kombior... kombier... kombisar? Äh. Så vi andra med SC-bilar vet hur vi ska göra sedan.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Jag har en vertikal krok på ena bilen, men det är inte en SAAB så det är inte helt relevant i sammanhanget.
Det ser ut så här efter lite justering av spoilern (återstår att kantmåla luckan):
IMG_1818.JPG
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Ja, det kan man säga. Man ser dom vita/ljusgråa skarvarna lite grann på den uppföstorade bilden. Det ska sedan också målas svart och då blir luckan nästan osynlig. Detta är som sagt inte SAAB, men visar att det går att göra ett vertikalt drag helt eller nästan helt osynligt.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Tjenare! Idag fick jag slänga på sommarhjul på sedanen. Hade tänkt att montera på den nya uppsättningen som jag beställt men det tar lite tid i tullen så fick bli dessa så länge.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Antar att du har erfarenhet av att köra 9-3 (9440) med hjulstorlekar från 15" till 20". Finns det någon dimension som du tycker passar bilen optimalt utifrån ("sportiga") köregenskaper? Hur mycket långsammare blir bilens acceleration 0-100 km/h med 20" än med 17" eller 18"?
Det beror helt på typ av fälgar. Vikten på fälgarna spelar ju in.
Sen handlar det väldigt mycket om däck tycker jag.
Bilen designades för 17 tum med 225 mm breda däck, så de kanske är optimalt. Men tror inte att det blir någon jätteskillnad mellan 17 och 18 tum faktiskt. Däremot 20 påverkar nog lite. Jag tycker att 20 tum med 235 blir mycket mer spårkänslig samt att man får vara lite mer försiktig med tanke på den låga profilen.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Ser lika bra ut som vanligt! Galet hur mycket större 20” arna ser ut när du har 17” kvar fram