Det är inte denna som spökar? Fast den borde du ha upptäckt om du varit därunder och pillat.
http://forum.saabturboclub.com/showt...-den-vara-lös
Det är inte denna som spökar? Fast den borde du ha upptäckt om du varit därunder och pillat.
http://forum.saabturboclub.com/showt...-den-vara-lös
Mvh Johan
93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
På en av mina bilar var det bakre värmeskölden som låg och skallrade, men då satt den inte hundra fast pga ärgade hål som blivit större än muttern. Löste jag med stora brickor
Ang ev ljuddämpning så varför inte typ någon av dessa:
Denna tror jag mest på: https://www.brl.se/sv/artiklar/silen...-losa-ark.html
Alt: https://www.brl.se/sv/artiklar/silen...2mm-1-ark.html
Grymt snygga bilar du har!!!!
Saab 9-3 CAB AERO -05
Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08
Stort tack för tipsen. Får nog ta och kolla närmare på dessa.
Kul att du gillar bilarna, alltid lika trevligt när man får beröm för allt slit och pengar som man lägger ner.
Man gör det ju för sin egen skull men kul när fler gillar de.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Testa med alla värmeplåtarna demonterade innan du börjar isolera och ha dig.
Alternativt kila/spänn fast plåtar och avgas med något lämpligt, typ träkil eller ståltråd. Och testkör för att se om det gör skillnad.
Antar att du kollat efter glapp i bakvagnen, bromssköldar, handbroms, dämpare, fjädrar och bussningar.
Jag är allergisk mot att laga fel, innan felsökningen är klar...
Utantakbilar skall helst inte skramla, nej!
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Nä felsökning är in riktigt klar. De gäller att ju att ta en sak i taget annars vet man ju inte vilken av de ändringar som man gör som ger resultat.
Därför så började jag med att byta avgassystem till original vilket inte gjorde någon skillnad, skramlandet är kvar. Nu kan jag ju byta tillbaka till Hirsch igen.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Har du bytt halvsatsen från kat. eller är även framröret, som wiskeycola tipsade om, med i felsökningsbytet?
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Är det tomt under i bagageutrymmet från domkraft mm?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Nu har det blivit service på kombin.
Var dax för en mellanservice...
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Kunde inte hålla mig. Gjorde en beställning av nya 20 tums fälgar.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Läckert, bredd och ET? lite lägre ET och bredare än oem hade vart fett.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Börjar tröttna lite på att bränsleförbrukningen är så fruktansvärt hög. Har mestadels kört motorväg och landsväg på senaste tanken och bränsleförbrukningen visar 14,2 l/100 km. Det står 62 km dte och vi har kört 420 km. Tycker att de är lite väl mycket hade inte reagerat om den låg på ca 11,0-12,0 l/100 km. Kan ju tillägga att de är en automatisk växellåda.
Jag har följande funderingar:
1. Tändstift? Byttes vid förra servicen, ska bytas vid nästa.
2. Bränslespridare? Bilen startar bra. Men kanske skulle plocka ur dem och rengöra.
3. Lamdasond? Bytas, främre eller bakre? Eller båda?
Någon som har fler förslag?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Mvh/ E. Sjöqvist, medlemsnr. 4125
Projekt nr 1 http://forum.saabturboclub.com/showt...91-(14005-mil)
Projekt nr 2 http://forum.saabturboclub.com/showt...-380-hk-500-nm
Luftläckage? Kollas enklast initialt med Tech2. Kika även på etanoladaptionen.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död