Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Hej

    Vet inte riktigt vad jag skall svara dig då du inte ger något konkret exempel eller namn, men vi (Saab Turbo Club) kommer att ta ett mer fast grepp om forumet i framtiden och skapa en moderatorgrupp som svarar direkt mot styrelsen.
    Detta arbete startade den gångna helgen då styrelsen höll ett ca 2 timmar långt telefonmöte med "Root" (Hans Engren).
    Regler kommer att ses över och vi skall försöka skapa en naturlig kommunikationsväg mellan styrelsen och moderatorsgruppen.

    Jag skulle personligen gärna se att någon/några som inte är moderatorer på forumet vore med i detta arbete för att få bästa möjliga input.

    Kanske kan du vara en sådan?

    Bästa hälsningar

    Claes Robertsson
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden
    Citerar och fritt för vem som helt att tolka. Jag hoppas att ni tänker förbättra saker så de blir som användrana tycker passar.
    Om du lägger ut mitt svar på forumet utan att först fråga mig så tycker jag du också borde lagt ut de frågor och påståenden du gjorde i PM:et till mig.
    Detta för att läsare skall kunna förstå varför jag svarade det jag gjorde.

    /Claes

  2. #22
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde

    Citerar och fritt för vem som helt att tolka. Jag hoppas att ni tänker förbättra saker så de blir som användrana tycker passar.
    Om du lägger ut mitt svar på forumet utan att först fråga mig så tycker jag du också borde lagt ut de frågor och påståenden du gjorde i PM:et till mig.
    Detta för att läsare skall kunna förstå varför jag svarade det jag gjorde.

    /Claes
    Jag och flera med mig tycker att det är alldeles för hårda tyglar när det gäller regler osv här på forumet. Det har blivit tråkig stämning och många av dem som bidragit enormt mycket till att forumet är (har varit) ett av de absolut bästa. Jag orkar inte ta upp just mitt exempel just nu men jag undra vad man kan göra åt saken. Snart är det bara ett gäng paragrafryttare som sitter och visar blocketannonser för varandra kvar.

    Visst gör de ett enormt jobb och i många fall sköter de sig perfekt, men jag tycker att det har blivit rent ut sagt löjligt. Jag vill inte nämna några namn men det är endast ett fåtal av de som sköter forumet som agerar på detta sätt.

    Jag tycker det är otroligt tråkigt och fundera allvarligt att ta över min projekttråd och vidare diskussioner till garaget.org.

    Mvh En besviken Fredrik

    Men snälla nån. DU sa just att om jag skulle citerar dig (vilket jag inte gjorde) så skulle jag göra det rätt. Ta bort skiten helt, jag tror jag tar mitt pick och pack och drar. Man vågar ju inte skriva någonting här.

  3. #23
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Hej!

    Vad som är rätt och fel för en företagsrepresentant är självklart olika ur allas synvinklar och har hittils bedöms från gång till gång.

    När det gäller det specifika fallet gällande Eric och din projekttråd så är det tyvärr så att Eric varit den mest drivande på slutet när det gäller uppdateringar. Vi har tidigare agerat mot detta då andra företagsrepresentanter (jobbigt ord att skriva) har tagit över projektens uppdateringar, då vi velat att projektdelen ska vara något för ägaren.

    Att Eric får gå in och berätta om lösningar tex Biljouren har gjort på bilen vid frågor angående dessa eller på annat sätt svara på frågor är inget som vi säger Nej till, att Eric skriver kommentarer om ditt projekt och framfart är inte heller något problem, däremot ska inte en företagsrepresentant vara den som till största del uppdaterar med information.

    I detta fallet blir det ju även svårt eftersom Eric är både din vän och samarbetspartner. Tyvärr hamnar han i en situation när han vinner gratis marknadsföring via forumet genom att ditt projekt är levande.

    Samtalet med Eric togs upp i all välmening och vi förde även en god dialog i övrigt.

    För att dra det kort:
    Tjena!

    Kul att ni fick bromsningen gjord innan nästa ändringar träder i kraft!

    Men har en sak att påpeka, När det gäller uppdateringar i projekttrådar vill vi helst att ägaren uppdaterar.
    Som du ser ovan, det var en påminnelse om hur vi vill att projekttrådar ska uppdateras och drivas. Inte ett förbud mot att Eric postar svar på frågor som uppkommer.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #24
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Hej!

    Vad som är rätt och fel för en företagsrepresentant är självklart olika ur allas synvinklar och har hittils bedöms från gång till gång.

    När det gäller det specifika fallet gällande Eric och din projekttråd så är det tyvärr så att Eric varit den mest drivande på slutet när det gäller uppdateringar. Vi har tidigare agerat mot detta då andra företagsrepresentanter (jobbigt ord att skriva) har tagit över projektens uppdateringar, då vi velat att projektdelen ska vara något för ägaren.

    Att Eric får gå in och berätta om lösningar tex Biljouren har gjort på bilen vid frågor angående dessa eller på annat sätt svara på frågor är inget som vi säger Nej till, att Eric skriver kommentarer om ditt projekt och framfart är inte heller något problem, däremot ska inte en företagsrepresentant vara den som till största del uppdaterar med information.

    I detta fallet blir det ju även svårt eftersom Eric är både din vän och samarbetspartner. Tyvärr hamnar han i en situation när han vinner gratis marknadsföring via forumet genom att ditt projekt är levande.

    Samtalet med Eric togs upp i all välmening och vi förde även en god dialog i övrigt.

    För att dra det kort:
    Tjena!

    Kul att ni fick bromsningen gjord innan nästa ändringar träder i kraft!

    Men har en sak att påpeka, När det gäller uppdateringar i projekttrådar vill vi helst att ägaren uppdaterar.
    Som du ser ovan, det var en påminnelse om hur vi vill att projekttrådar ska uppdateras och drivas. Inte ett förbud mot att Eric postar svar på frågor som uppkommer.
    Jag tycker fortfarande att det är löjligt. Samt att det inte är ofta han har uppdaterat tråden. Dock så har han frågat saker och svarat på frågor. Vilket åtminstone jag tycker är vad ett forum är till för, att diskutera saker.

    Jag funderar fortfarande på att byta forum pga bara att en sådan här diskussion dyker upp. Ändra reglerna för guds skull. Det är en liten bilklubb i lilla sverige vi snackar om. Det måste ju gå att få till det på något sätt? Om man nu har sponsorer så måste man ju kunna få göra reklam för dem? Det är ju inte så att de är konkurerande biklubbar som ska sno mdlemmar från stcs direkt? Om något så bidrar de med att det blir ett intressantare forum som fler tycker om att läsa och skriva i vilket i sin tur borde generera medlemmar och inkomster till klubben? Om ni är så sugna på pengar så kan ni väl ta en slant för at vara med på forumet? eller stänga det för icke betalande medlemmar? Jag förstår om detta inte har haft hög prioritet och att styrelsen inte prioriterat forumet men för väldigt många så är forumet stcs...



    Jag förstår att ni moderatorer måste följa de regler som satts upp av styrelsen så det är inte ert fel. Även om vissa tar det hela på lite väl stort allvar ibland, ingen nämnd ingen glömd.

  5. #25
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Man vågar ju inte skriva någonting här.
    Vad är du då rädd för?

    Att frågan om förändring av reglerna och även tolkningen av dessa tas upp är för mig bara välkommet eftersom, tro det eller ej, så har frågan sedan länge väckts internt av en moderator som säkert av vissa uppfattas som "sträng" då det gäller att tillse efterlevandet av gällande regler.

    Att ha vissa regler som man bortser ifrån är förutom att det är löjligt dessutom kontraproduktivt då det gäller de övriga regelverket som också, i så fall är det bättre att förändra regelverket i önskad riktning.
    Att under tiden man verkligen verkar för att få en förändring till stånd på egen hand eller i organiserad form börja bryta mot de regler man ogillar är dock utsiktslöst. Här har vi alla betydligt fler skyldigheter än vad vi har rättigheter.

    För övrigt nämns här också något annat som sedan länge diskuterats internt och som jag uppfattar att den senaste tiden verkligen man nått varandra mycket närmare än vad som jag tidigare kände:
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    ...men för väldigt många så är forumet stcs...
    Något som verkligen klubben STCS borde kunna dra nytta av i en långt större utsträckning än vad som hittills skett.

    Själv är jag försiktigt hoppfull angående såväl klubbens som forumets framtid, särskilt så länge man för en dialog där man lyssnar på motparten lika noga som man är att uttrycka sina egna åsikter.

    Min personliga synpunkt angående en i mina ögon viktig principfråga:
    INGEN, oavsett om man är vanlig forumdeltagare, företagsrepresentant, styrelseledamot eller moderator skall behöva vara med om att någon postar ens konversation i PM utan att först samtliga parter gett sitt samtycke.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #26
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Jag förstår alla parter i detta faktiskt, det är problem som nog är svåra att lösa till allas glädje.
    STCS vill inte att icke betalande företag får reklam på forumet, och det är ju ganska självklart eftersom STCS betalar för detta forum.
    Ägaren till en sponsrad/delsponsrad bil vill ju gärna göra reklam för sina sponsorer eftersom det ju är det som är vitsen med sponsorer. Att få till detta är i mina ögon ganska svårt, då det är två sidor som i teorin motarbetar varandra.

    Samtidigt måste man ju ha i baktanke att det till viss del är företag som genom sponsring som får fram riktigt vassa Saabar och att detta i sin tur får folk att få upp ögonen för Saab och STCS och som i sin tur får företag som gör reklam på STCS att få fler kunder osv... Så allt är en balansgång, STCS behöver medlemmar, företag behöver reklam som ses av så många som möjligt och värstingbilar i alla katogerier behöver sponsorer och ingen vill göra något utan att få betalt för det

    Men det lättaste för STCS är ju givetvis att inte tillåta reklam i någon form om inte de får betalt för det, men om det är det bästa kan man ju fråga sig.
    Men det är ju i slutänden vad styrelsen beslutar som gäller i vilket fall, och ev förändringar som man vill ha går ju jättebra att ta upp på årsmötet.

    Mats

  7. #27
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Man vågar ju inte skriva någonting här.
    Vad är du då rädd för?

    Att frågan om förändring av reglerna och även tolkningen av dessa tas upp är för mig bara välkommet eftersom, tro det eller ej, så har frågan sedan länge väckts internt av en moderator som säkert av vissa uppfattas som "sträng" då det gäller att tillse efterlevandet av gällande regler.

    Att ha vissa regler som man bortser ifrån är förutom att det är löjligt dessutom kontraproduktivt då det gäller de övriga regelverket som också, i så fall är det bättre att förändra regelverket i önskad riktning.
    Att under tiden man verkligen verkar för att få en förändring till stånd på egen hand eller i organiserad form börja bryta mot de regler man ogillar är dock utsiktslöst. Här har vi alla betydligt fler skyldigheter än vad vi har rättigheter.

    För övrigt nämns här också något annat som sedan länge diskuterats internt och som jag uppfattar att den senaste tiden verkligen man nått varandra mycket närmare än vad som jag tidigare kände:
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    ...men för väldigt många så är forumet stcs...
    Något som verkligen klubben STCS borde kunna dra nytta av i en långt större utsträckning än vad som hittills skett.

    Själv är jag försiktigt hoppfull angående såväl klubbens som forumets framtid, särskilt så länge man för en dialog där man lyssnar på motparten lika noga som man är att uttrycka sina egna åsikter.

    Min personliga synpunkt angående en i mina ögon viktig principfråga:
    INGEN, oavsett om man är vanlig forumdeltagare, företagsrepresentant, styrelseledamot eller moderator skall behöva vara med om att någon postar ens konversation i PM utan att först samtliga parter gett sitt samtycke.

    Vad jag är rädd för?

    Att allt man skriver misstolkas, vilket är oerhört enkelt över sådan komunikation som internetforum erbjuder.

    Ang att citera folk så är det inget jag gjort innan herr ordförande bad mig.

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Vet inte riktigt hur du kan påstå att vi pratats vid då vi bara PM:at.
    Skall du citera mig så får du citera mig rätt.
    Jag skrev bara vad jag hade fått reda på för att lugna och inge lite hopp i de som följer tråden och tycker lika som jag. Att reglerna skulle ses över och att styrelsen skulle ha mer insikt i forumet. (möjligtvis en av dessa feltolkningar av det skrivna ordet?? Tolka själva)

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    vi (Saab Turbo Club) kommer att ta ett mer fast grepp om forumet i framtiden och skapa en moderatorgrupp som svarar direkt mot styrelsen....
    .....Regler kommer att ses över och vi skall försöka skapa en naturlig kommunikationsväg mellan styrelsen och moderatorsgruppen.....Jag skulle personligen gärna se att någon/några som inte är moderatorer på forumet vore med i detta arbete för att få bästa möjliga input.

    Kanske kan du vara en sådan?....
    Citat Ursprungligen postat av Airflowfredde
    Jag har pratat med ordförande Claes och han sa att det skall bli ändringar i forumet och att saab turboclub styrelsen ska ta mer kontroll över forumet och att reglerna skall ses över. Han ville även ha "vanliga" medlemmar med på detta arbete och frågade mig men jag anser att jag inte har tid.

    Det ser ut att bli en positiv förbättring av regler och hur forumet sköts vilket är jättebra.
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Om du lägger ut mitt svar på forumet utan att först fråga mig så tycker jag du också borde lagt ut de frågor och påståenden du gjorde i PM:et till mig.
    Detta för att läsare skall kunna förstå varför jag svarade det jag gjorde.
    Därav att jag lade ut mitt inledande påstående i "konversationen" med ordföranden.

    Jag hoppas att om det blir ändringar att det blir till det bättre, för klubbens framtids skull.

  8. #28
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    STCS vill inte att icke betalande företag får reklam på forumet, och det är ju ganska självklart eftersom STCS betalar för detta forum.

    Ägaren till en sponsrad/delsponsrad bil vill ju gärna göra reklam för sina sponsorer eftersom det ju är det som är vitsen med sponsorer. Att få till detta är i mina ögon ganska svårt, då det är två sidor som i teorin motarbetar varandra.
    Fast trots allt så har vi tillåtit detta till viss del i projektdelarna, att nämna att man blivit sponsrad av X med del Y har vi mig veterligen aldrig slagit ner på. Undantag kan säkert finnas om något har gått över styr så att säga, om man exempelvis i varje inlägg/signatur har marknadsfört sponsorerna till max - men framför allt om *sponsorerna* har klivit in och marknadsfört sig.

    Det som blir ett problem är när företag agerar "fritt" inom forumet utan att ge något tillbaka - och det är också just företagsrepresentanter som har betett sig som praktarslen och inte visat någon som helst respekt för att STCS inte vill betala för deras marknadsföring.

    Flera av dessa företag har också blivit tillfrågade om att bli sponsorer och att genom detta få möjlighet att använda klubben, forumet och till och med klubbens hemsida på ett helt annat sätt - men eftersom det då har inneburit en (i sammanhanget *löjligt* låg) kostnad för dessa företag så har det uppenbarligen varit ointressant för deras del och de har istället ansträngt sig till det yttersta för att hitta gråzoner eller sätt att gå runt det som du helt klockrent lägger fram som något självklart.

    Precis som LM säger så finns det dock en del saker vad gäller bland annat projektdelarna som vi behöver ta tag i - detta eftersom det finns regler som vi som moderatorer inte alltid håller efter. Detta är självklart inte OK.

    Efter styrelsemötet som jag var med på i lördags så ser åtminstone jag oerhört positivt på framtiden för IT-delen med klubben, vilket bland annat innebär att vi under det närmaste halvåret kommer att lägga fokus på både nya tekniska lösningar för hur forum/hemsida ska fungera men också uppdateringar av de riktlinjer som vi allmänt kallar för "forumets regler".

    Tills vidare så är det dock så här det ser ut, och ingen tjänar på att man börjar bryta mot de regler och riktlinjer som finns idag bara för att man inte gillar dem.

    Då är det betydligt bättre att föra en sansad dialog och försöka skaffa sig en förståelse för varför reglerna ser ut på ett visst sätt och utifrån detta komma med realistiska förslag på förändringar.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Jag har följt den här tråden sedan start nu och även andra liknande trådar...

    En liten nyfiken undran...
    Om Eric skulle säga att alla medlemmar i klubben får tex 5% rabatt på delar/arbete hos honom, skulle en sådan sak räcka för att han klassas som "sponsor" och därmed får ett friare svängrum på forumet och i den berörda projekttråden?

    Mvh Johan

    (själv funderar jag på ett liknande upplägg i och med en eventuell start av företag inom branschen)

  10. #30
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av root
    Det som blir ett problem är när företag agerar "fritt" inom forumet utan att ge något tillbaka - och det är också just företagsrepresentanter som har betett sig som praktarslen och inte visat någon som helst respekt för att STCS inte vill betala för deras marknadsföring.
    Jag hoppas verkligen inte att du menar att man som företagsrepresentant skall kunna betala för att få bete sig som ett sådant "praktarsel?

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    Om Eric skulle säga att alla medlemmar i klubben får tex 5% rabatt på delar/arbete hos honom, skulle en sådan sak räcka för att han klassas som "sponsor" och därmed får ett friare svängrum på forumet och i den berörda projekttråden?
    "Friare svängrum" bör nog i så fall preciseras till just projektavdelningens regelverk då jag ser en hel del nackdelar med att ha olika regler för olika kategorier av användare.
    För övrigt finns en bra undantagsregel i form av
    §9.3.1 Undantag: Företag får svara på inlägg och påståenden som berör deras verksamhet.
    I det här fallet vill jag också passa på att ge den nu aktuelle företagsrepresentanten en eloge för att såväl nu som tidigare kunnat föra en dialog istället för att gå i konflikt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #31
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    En liten nyfiken undran...
    Om Eric skulle säga att alla medlemmar i klubben får tex 5% rabatt på delar/arbete hos honom, skulle en sådan sak räcka för att han klassas som "sponsor" och därmed får ett friare svängrum på forumet och i den berörda projekttråden?

    Mvh Johan

    (själv funderar jag på ett liknande upplägg i och med en eventuell start av företag inom branschen)
    För att bli sponsor för själva klubben så måste man mig veterligen diskutera igenom den saken med ledningen för klubben och med den överenskommelsen därigenom bli officiell sponsor för klubben.

    Däremot kan man naturligtvis ändå välja att ge rabatt för klubbens medlemmar eller liknande utan att prata med ledningen, men då räknas man också naturligtvis inte som sponsor utan som rabattgivare vilket inte nödvändigtvis behöver betyda samma sak, eller innebära samma saker.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  12. #32
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    En hypotetisk fundering.

    Om Eric skulle skapa ett nytt konto på forumet, och via detta gå in och uppdatera projekttråden i form av garagegranne och vän, vore detta ok?
    Som jag förstått det så är problematiken i det här fallet att Eric är en företagsrepresentant, men han är även vän och garagegranne, och det blir svårt att skilja på rollerna när han uppdaterar projekttråden eftersom han enbart har en signatur och den är starkt förknippad med företaget.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    En hypotetisk fundering.

    Om Eric skulle skapa ett nytt konto på forumet, och via detta gå in och uppdatera projekttråden i form av garagegranne och vän, vore detta ok?
    Som jag förstått det så är problematiken i det här fallet att Eric är en företagsrepresentant, men han är även vän och garagegranne, och det blir svårt att skilja på rollerna när han uppdaterar projekttråden eftersom han enbart har en signatur och den är starkt förknippad med företaget.

    han vore väl inte den första isåfall med flera användare....


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av termos
    Citat Ursprungligen postat av rcy
    En hypotetisk fundering.

    Om Eric skulle skapa ett nytt konto på forumet, och via detta gå in och uppdatera projekttråden i form av garagegranne och vän, vore detta ok?
    Som jag förstått det så är problematiken i det här fallet att Eric är en företagsrepresentant, men han är även vän och garagegranne, och det blir svårt att skilja på rollerna när han uppdaterar projekttråden eftersom han enbart har en signatur och den är starkt förknippad med företaget.

    han vore väl inte den första isåfall med flera användare....


    //T
    Citat Ursprungligen postat av Forumreglerna
    §10 Användare
    Varje person får maximalt registrera en användare.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av LM

    massa text som finns ovanför
    Citat Ursprungligen postat av Forumreglerna
    §10 Användare
    Varje person får maximalt registrera en användare.
    vill inte börja hårklyveri men skiljer forumet på juridisk person och fysisk person
    isåfall kan ju företag skapa ett "företags konto"


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    ...han klassas som "sponsor" och därmed får ett friare svängrum på forumet och i den berörda projekttråden?

    Mvh Johan
    För att bli sponsor för själva klubben så måste man mig veterligen diskutera igenom den saken med ledningen för klubben och med den överenskommelsen därigenom bli officiell sponsor för klubben.

    Däremot kan man naturligtvis ändå välja att ge rabatt för klubbens medlemmar eller liknande utan att prata med ledningen, men då räknas man också naturligtvis inte som sponsor utan som rabattgivare vilket inte nödvändigtvis behöver betyda samma sak, eller innebära samma saker.

    Självfallet har du rätt i det.
    Sponsor och rabattgivare är ju två skilda saker. Jag var nog lite mossig i skallen i morse.

    Mvh Johan

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    284

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Jag kontaktade en representant från styrelsen igår och nu har jag fått svar på mina frågor.

    Jag ser positivt på det svar jag har fått!

    Mvh Eric Dahlhjelm

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    264

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av Dahlhjelm
    Jag kontaktade en representant från styrelsen igår och nu har jag fått svar på mina frågor.

    Jag ser positivt på det svar jag har fått!

    Mvh Eric Dahlhjelm
    Kul att det sköts snyggt och inte blir massa pajkastning fram och tillbaka!

    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  19. #39
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: 900 2,3T E85 - Bromsad till 515,2 hk på veven

    Citat Ursprungligen postat av root
    Fram tills dess så är de dock bundna till att följa samma regler som gäller övriga forumdeltagare - och dit räknas även förbudet mot näringsverksamhet, eller snarare ett förbud mot att på ett yrkesmässigt sätt tjäna pengar på STCS bekostnad. Om detta sker öppet/direkt genom en yrkesmässig försäljning på köp&sälj eller indirekt genom marknadsföring i projektdelarna spelar ingen roll.
    En näringsidkare får alltså inte misstänkas tjäna en spänn på klubben utan att "göra rätt för sig", däremot är det helt ok när klubbens medlemmar kan få gratis råd och tips av en näringsidkare som i bästa fall får skylta med sitt namn.

    Det är inte konstigt att företagsrepresentanterna håller sig från att skriva i forumet ..
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  20. #40
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: 900 2,3T E85 - Bromsad till 515,2 hk på veven

    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Citat Ursprungligen postat av root
    Fram tills dess så är de dock bundna till att följa samma regler som gäller övriga forumdeltagare - och dit räknas även förbudet mot näringsverksamhet, eller snarare ett förbud mot att på ett yrkesmässigt sätt tjäna pengar på STCS bekostnad. Om detta sker öppet/direkt genom en yrkesmässig försäljning på köp&sälj eller indirekt genom marknadsföring i projektdelarna spelar ingen roll.
    En näringsidkare får alltså inte misstänkas tjäna en spänn på klubben utan att "göra rätt för sig", däremot är det helt ok när klubbens medlemmar kan få gratis råd och tips av en näringsidkare som i bästa fall får skylta med sitt namn.

    Det är inte konstigt att företagsrepresentanterna håller sig från att skriva i forumet ..
    Nja, är inte "gratisreklam" även i den hittills accepterade formen bra då?
    Gissar att många av företagsrepresentanterna trots allt nått en stor del av sina kunder genom att även själva vara närvarande på forumet.

    Fortfarande är forumregeln §10 jag hänvisade till ovan tillämplig i många fall.

    Myntet har dock två sidor och för egen del har vissa företagsrepresentanter tyvärr misskött sig till den grad att jag och många andra jag vet om därför aldrig skulle anlita dem som leverantörer av varor eller tjänster pga detta medan andra som synes klarar av att föra en dialog med såväl forumdeltagare, moderatorer och styrelse vilket får mig att hoppas på att de även behandlar sina kunder på ett liknande sätt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. projekttrådar är svåra att hitta i
    Av DeaZz i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 20:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •