Vad är vanliga fel på dieselmotor 3,0 ?
tex börjar ta vatten?
åtgärder kostnader?
Vad är vanliga fel på dieselmotor 3,0 ?
tex börjar ta vatten?
åtgärder kostnader?
Sjunkna foder = mycket dyrt att åtgärda.Ursprungligen postat av aug_tek
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Hej!
Tyvärr är nog det enda rådet att köpa något annat än just v6 dieseln. Den har inte precis rosat marknaden med nöjda kunder.
Mvh
Phalanx.
INGET att gå i närheten av!!!
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Massa klagomal pa 3,0 V6. Kor hellre med 2,2 TiD om du vill ha diesel.
Nu: 9-3 2,0t
Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!
Hur är egentligen SAABs dieslar att köra med rent ekonomiskt?
Garaget: SAAB 9-3 SC 2,8T V6 Aero -06 och SAAB 9-5 Aero -00
Projekttråd: SAAB 9-3 Aero - Kolfiber
Projekttråd: SAAB 9-5 Extrem budget - SÅLD!
Hade en 9-3 2,2 tidigare som likt den 1,9 TID jag har nu snittade runt c.a 0.6 på den förstnämnda var skatten 5700 och den senare 4100. Kör långt, så jag tjänar lätt in det!
Service mässigt så slår dom vw och Audi prismässigt utan problem.
skattenUrsprungligen postat av Soundcorp
Hirsch är en duktig hockeymålvakt!
http://www.garaget.org/WingTom
Jag jagade 2.2tid innan jag skaffade min nuvarande Aero. Mailade Maptun och blev helt och hållet avrådd från att köpa en sådan. Värsta skiten sade dem och dem tänker inte ta i bilen med tång ens om dem får bra betalt.Ursprungligen postat av lol
Varför detta? Dem svarade aldrig mig på vad det är som är så dåligt med dem motorerna. Vågar man köpa en 2.2tid eller vad?
Hörde att det var någon GM motor (usa med andra ord), men det kan ju naturligtvis vara fel det också.
Ursäkta att jag kapar tråden så här, men detta är klart intressant.
33000 felfria mil med min 9-3 2,2 diesel årsmodell 99. Var noga med servicar och bytte dieselfilter vid varje oljebyte. Aldrig ett ofrivilligt stopp. Såldes vid 33000mil.
Motorn är en GM produkt som även sitter i många Oplar, men tydligen Isuzu från början...
Ursprungligen postat av Al Capone
Hirsch är en duktig hockeymålvakt!
http://www.garaget.org/WingTom
Ok, tack.
Men det finns ganska många på blocket för piss och ingenting. Verkar vara pumpen som rasat på dem flest. Iofs brukar det bli så här i Sverige med snåldieseln som finns i pumparna så det är ju inget generalfel för just 2.2tid.
Konstigt bara att Maptun var så himla avigt inställda till den motorn.
Den har tydligen bara 115hk i SAAB medans den har 125hk i Opel, men det råder man ju lätt bot på.
Nä, jag skall nog handla mig en 2.2tid eller en 3.0tid, körde en 3.0 för ett par månader sedan och den gick helt ok för att vara en standard diesel.
E det någon som vet vad det är för pump i 3.0tid? För det är väl inte commonrail i dem?
Ursprungligen postat av Aviator