Sidan 111 av 156 FörstaFörsta ... 1161101109110111112113121 ... SistaSista
Resultat 2 201 till 2 220 av 3101

Ämne: GM lägger ner SAAB (GM säljer SAAB till Spyker?)

  1. #2201
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 453

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^

    Muller hoppar av som CEO i spyker,stannar i spyker men ska enbart jobba med marknadsföring och design av nya bilar.
    http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... dex.xmlMvh
    Hmm? Läste, (försökte läsa) artikeln på originalspråket holländska men fattade ju inte så mycket.
    Översatte då med Google Translator och det blir ju inte helt bra.
    Det står bl.a att VM slutar ELLER slutade som VD 21:a maj. (Står lämnade i översättningen).
    Slutade han i maj 2009 eller ska han sluta maj 2010?
    Svårt att avgöra när artikeln är skriven så jag tänkte att du som bor i träskmarkerna kanske har lärt dig språket och kan tyda det till begripliga ljud.

    Kungör han redan nu att han slutar som VD, borde affären redan var klar eftersom han nu flaggar för att ta ett lite "softare" jobb. - Dessutom tidsbestämt till just 21:a maj.
    Eller tolkar jag helt galet?
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  2. #2202
    Guest

    Re: GM lägger ner SAAB

    [quote=Slättabjörnen]
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^":1q742d0m]

    Muller hoppar av som CEO i spyker,stannar i spyker men ska enbart jobba med marknadsföring och design av nya bilar.
    [url="http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2007/05/victor_muller_spyker_ceo_/index.xmlMvh
    http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... dex.xmlMvh[/url]
    Hmm? Läste, (försökte läsa) artikeln på originalspråket holländska men fattade ju inte så mycket.
    Översatte då med Google Translator och det blir ju inte helt bra.
    Det står bl.a att VM slutar ELLER slutade som VD 21:a maj. (Står lämnade i översättningen).
    Slutade han i maj 2009 eller ska han sluta maj 2010?
    Svårt att avgöra när artikeln är skriven så jag tänkte att du som bor i träskmarkerna kanske har lärt dig språket och kan tyda det till begripliga ljud.

    Kungör han redan nu att han slutar som VD, borde affären redan var klar eftersom han nu flaggar för att ta ett lite "softare" jobb. - Dessutom tidsbestämt till just 21:a maj.
    Eller tolkar jag helt galet?[/quote:1q742d0m]

    Efter mycket sökande så ser jag nu att denna artikel är "old news" Tydligen så hoppade han av tillfälligt för att sedan återinträda som ceo.
    Blev lite förbryllad när det stod om deras F1 team. Som ej längre existerar.

    Sowwy

    Men artikeln om att han vill tillverka både AeroX och en ny version av 96:an är aktuell och jag kopierar in den här i morgon efter scanning.

    Mvh

  3. #2203
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 453

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Men artikeln om att han vill tillverka både AeroX och en ny version av 96:an är aktuell och jag kopierar in den här i morgon efter scanning.

    Mvh
    Spännande värre. Att han vill göra allvar med AeroX,är ju redan känt, men att fundera på att få ut en 96:a look alike med moderna saker "under kostymen" vore ju en ordentlig imagehöjare för Saab.
    Kolla Mustang, Camaro, Charger/Challenger, Fiat 500, Mini m.fl.
    DET skulle bli en höjdare faktiskt. Saab kommer att behöva något som SYNS.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  4. #2204
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    752

    Re: GM lägger ner SAAB

    [quote=Slättabjörnen]
    Citat Ursprungligen postat av "TurboBear^":3qrgbtkw
    Men artikeln om att han vill tillverka både AeroX och en ny version av 96:an är aktuell och jag kopierar in den här i morgon efter scanning.

    Mvh
    Spännande värre. Att han vill göra allvar med AeroX,är ju redan känt, men att fundera på att få ut en 96:a look alike med moderna saker "under kostymen" vore ju en ordentlig imagehöjare för Saab.
    Kolla Mustang, Camaro, Charger/Challenger, Fiat 500, Mini m.fl.
    DET skulle bli en höjdare faktiskt. Saab kommer att behöva något som SYNS.[/quote:3qrgbtkw]

    Hoppas slutgiltiga besked kommer idag eller imorgon känns som att den här plågan måste få ett slut oavsett utgång. Hellre ett klart beslut om nedläggning än den här psykiska mediaplågan.

  5. #2205
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 541

    Re: GM lägger ner SAAB

    Ja, nu är det vaka över nyhetsmedier etc. Kanske kanske. Känns rätt bra idag.
    Även TTela har nämnt ryktena om Spyker bil på Museét! Intressant..

    (( Lite "offtopic"
    Jag drog mitt strå till stacken idag.. Grannens bil startade inte o han ska till THN och köra lastbil som levererar delar till Linan. Enligt han så var just den turen han ska köra nu väldigt viktig för produktionen. Dvs ingen lasbil ingen lina.. Hade ju varit fint med stopp på linan dagen då kanske saab bli såld för att grannens tyskdiesel ej startar Men men, min 9-5a morrade igång o startade allt upp tysken i morses så nu kan dom snart köra på som vanligt... Så jag har gjort en "Save saab"
    ))

  6. #2206
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    286

    Re: GM lägger ner SAAB

    OM det nu blir en försäljning så ska det bli intressant att se hur många som skrivit här som verkligen kommer att ge sitt stöd till SAAB på riktigt och beställa en ny bil eller om alla deras flera hundra inlägg i den här tråden verkligen bara har varit bullshit.

  7. #2207
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    256

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    OM det nu blir en försäljning så ska det bli intressant att se hur många som skrivit här som verkligen kommer att ge sitt stöd till SAAB på riktigt och beställa en ny bil eller om alla deras flera hundra inlägg i den här tråden verkligen bara har varit bullshit.
    Helt ärligt, vinner jag lite pengar så köper jag nya 9-5an utan att blinka.
    Annars så får man väl ta en beggad om ett par år
    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  8. #2208
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    964

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    OM det nu blir en försäljning så ska det bli intressant att se hur många som skrivit här som verkligen kommer att ge sitt stöd till SAAB på riktigt och beställa en ny bil eller om alla deras flera hundra inlägg i den här tråden verkligen bara har varit bullshit.
    Jag är mest nyfiken på va alla "SAAB har inte gått med vinst på 20 år" eller "Lägg ner skiten, maud har gjort allt rätt" har att säga om affären går i hamn, som det faktiskt känns att det gör....

    Å vinner ja på bingolotto så beställer ja NG9-5 SC AERO4, AERO Xen och retro 96an

  9. #2209
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    562
    Medlem#
    6892

    Re: GM lägger ner SAAB

    Ja, jag säger som många andra...
    Hade jag haft den ekonomiska möjligheten skulle jag mer än gärna beställa en ny SAAB. Tyvärr får jag istället köpa en begagnad som gör att säljaren får loss lite pengar att beställa en ny SAAB.
    Nybilsförsäljningen är ju faktiskt beroende av att någon köper ens begagnade bil...

    Just nu är nya 9-5 en drömbil!

    Mvh Johan

  10. #2210
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 098

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    OM det nu blir en försäljning så ska det bli intressant att se hur många som skrivit här som verkligen kommer att ge sitt stöd till SAAB på riktigt och beställa en ny bil eller om alla deras flera hundra inlägg i den här tråden verkligen bara har varit bullshit.
    Hej,

    Varför vänta med att stöjda SAAB, det går väl bra att köpa en ny SAAB redan i dag?

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  11. #2211
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    955
    Medlem#
    427

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Johan S
    Citat Ursprungligen postat av mostling
    OM det nu blir en försäljning så ska det bli intressant att se hur många som skrivit här som verkligen kommer att ge sitt stöd till SAAB på riktigt och beställa en ny bil eller om alla deras flera hundra inlägg i den här tråden verkligen bara har varit bullshit.
    Hej,

    Varför vänta med att stöjda SAAB, det går väl bra att köpa en ny SAAB redan i dag?

    Mvh
    Johan
    Ja, men INTE NG 9-5 och det är ju den man vill ha !
    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  12. #2212
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657

    Re: GM lägger ner SAAB

    nervös väntan nu.

    Om det skiter sej (vilket jag inte tror) så skulle det inte förvåna mej alls om det är regeringen som sjabblar med lånegarantin.

    Finns det förrestn någon bild/skiss på den eventuella retro Saab 96 som det har surrats om tidigare? Jag hittar ingen i alla fall. Låter ju grymt coolt
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  13. #2213
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    434

    Re: GM lägger ner SAAB

    http://svt.se/svttext/web/pages/124.html
    Spyker köper Saab

    Enligt vad Rapport erfar är affären
    nu klar: Spyker Cars köper Saab Auto-
    mobile av General Motors.

    Europeiska investeringsbanken har
    sagt ja till lånet. Även svenska
    Riksgälden har gett klartecken.

    Regeringen kommer att hålla ett extra
    regeringssammanträde 14.30 för att be-
    sluta om att gå i borgen för lånet.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  14. #2214
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    51

    Re: GM lägger ner SAAB

    Hoppas hoppas det stämmer!
    9-3ss 2,0t Vector 2004 (Såld)

  15. #2215
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    422

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av PQ
    http://svt.se/svttext/web/pages/124.html
    Spyker köper Saab

    Enligt vad Rapport erfar är affären
    nu klar: Spyker Cars köper Saab Auto-
    mobile av General Motors.

    Europeiska investeringsbanken har
    sagt ja till lånet. Även svenska
    Riksgälden har gett klartecken.

    Regeringen kommer att hålla ett extra
    regeringssammanträde 14.30 för att be-
    sluta om att gå i borgen för lånet.
    Hoppas på stor sanning i det hela !

  16. #2216
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 277

    Re: GM lägger ner SAAB

    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  17. #2217
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 942

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Jag är mest nyfiken på va alla "SAAB har inte gått med vinst på 20 år" eller "Lägg ner skiten, maud har gjort allt rätt" har att säga om affären går i hamn, som det faktiskt känns att det gör....
    Jag kan helt klart erkänna att jag var djävligt skeptisk kring möjligheterna för Saab att klara sig med den information jag hade tidigare, men med de senaste veckornas turbulens så känns det klart mer positivt. Att det nu faktiskt finns både välkända och penningstarka personer som slåss för att köpa Saab (och som man får anta har f-n så mycket bättre insyn i Saabs finanser och chanser att klara sig framöver än vad jag har) är fantastiskt positivt - hoppas bara att GM nu säljer Saab. De sitter tyvärr inne med alla ess, vill de inte sälja så blir det ingen affär! Min tidigare misstro till chansen för Saab att överleva byggde mycket på företagets status efter GM's hantering av bilmärket så att Saab nu förhoppningsvis blir kronjuvelen i Spykers företag istället för "the gimp" i källaren hos GM borde ge mycket bättre förutsättningar.

    Dock håller jag fast vid min övertygelse om att staten inte skulle gå in med pengar till Saab under GM's flagg - att lova pengar till ett konkurshotat utländskt bolag utan att de ställer upp på de motkrav som regeringen ställde hade varit att slänga våra skattepengar i sjön.
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  18. #2218
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    552

    Re: GM lägger ner SAAB

    hey folks!,,det verkar vara klart!

    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sp ... 147815.svd



    hoppas ALLT är nu påskrivet

  19. #2219
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kyrkhult
    Inlägg
    1 170

    Re: GM lägger ner SAAB

    jupp så nästa bil kanske blir en spyaab .. om dom nu lyckas hålla liv i företaget så länge.
    Saab 9-3 tid -05
    superduke 1290R -14

  20. #2220
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Scania
    Inlägg
    6

    Re: GM lägger ner SAAB



    http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\25\368393&sectionid=BilMotor


    Vi håller tummarna.
    SAAB 9-5 BioPower -06 standardskåp
    med fladdrande halvljus på höger sida.

Liknande ämnen

  1. SAAB-Spyker 9+ tripute?
    Av ka_linkan i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 19:26
  2. Svar: 54
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 20:09
  3. Spyker lägger nytt bud på SAAB ;)
    Av sfeer i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •