Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Kom på några vandaler idag

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Kom på några vandaler idag

    Var påväg hem från macken och letade parkering, många små enkelriktade gator här jag bor. Och trots all skit som hänt i området, såsom vandalism och våldtäkt har de släckt ner den mesta belysningen.

    Satte på helljusen för det var bäcksvart, vad ser man? 2 förbannade snorungar i 15-årsåldern som snor vita sidoblinkers och klottrar ner en bil.

    Önskar det fanns en lag så man fick slå in vett i dem.
    Saablös dåre

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Var påväg hem från macken och letade parkering, många små enkelriktade gator här jag bor. Och trots all skit som hänt i området, såsom vandalism och våldtäkt har de släckt ner den mesta belysningen.

    Satte på helljusen för det var bäcksvart, vad ser man? 2 förbannade snorungar i 15-årsåldern som snor vita sidoblinkers och klottrar ner en bil.

    Önskar det fanns en lag så man fick slå in vett i dem.
    FRÅGA! Vad gjorde du?

    MVH J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Kom på några vandaler idag

    Ja! Du kan inte bara säga A...

    Har själv fått mina vita blinkers stulna för ett par år sedan.

    Mvh Johan

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Kom på några vandaler idag

    Fick mig ett gott skratt i våras! Kompisen som har en 9-3 -01 kom ut från sitt nattskift på morgonen för att åka hem! Han startar bilen och får upp på sin "sid" att en strålkastarlampa är ur funktion, så han går fram för att se vilken och observerar då att någon har snott hela strålkastaren samt blinkersen på ena sidan! Det positiva var att dom inte gjort ett enda märke på bilen! Både komiskt och förargelseväckande!

    /J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Kom på några vandaler idag

    Jag har en kompis som hade en v40 för ett tag sen, en morgon när han kom ut för att åka till jobbet så va bakrutan på bilen inslagen, låg glassplitter i hela bilen och baslåda, slutsteg och framhögtalare va borta. Det som är lite halvkomiskt är att dom hade varit väldigt försiktiga med att inte förstöra något inne i bilen, va lite rörigt för dom leta efter fronten till stereon som inte fanns i bilen, men skruvar låg uppradade på instrumentpanelen, så dom skruva bort allt, trog inte sönder kablar o sånt. Men bara det att utvändigt så repa dom hela bilen.
    Knepigt folk det det finns.
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av Johannyman
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Var påväg hem från macken och letade parkering, många små enkelriktade gator här jag bor. Och trots all skit som hänt i området, såsom vandalism och våldtäkt har de släckt ner den mesta belysningen.

    Satte på helljusen för det var bäcksvart, vad ser man? 2 förbannade snorungar i 15-årsåldern som snor vita sidoblinkers och klottrar ner en bil.

    Önskar det fanns en lag så man fick slå in vett i dem.
    FRÅGA! Vad gjorde du?

    MVH J
    Nja det ska väl inte sägas över ett bilforum, men tror inte de kommer våga ströva omkring där jag bor igen.
    Saablös dåre

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av Johannyman

    FRÅGA! Vad gjorde du?

    MVH J
    Det är bra att du skriver så då förutsätter jag att du gjorde rätt och hoppas dom lärde sig en läxa!

    J

    Nja det ska väl inte sägas över ett bilforum, men tror inte de kommer våga ströva omkring där jag bor igen.
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 314

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Var påväg hem från macken och letade parkering, många små enkelriktade gator här jag bor. Och trots all skit som hänt i området, såsom vandalism och våldtäkt har de släckt ner den mesta belysningen.

    Satte på helljusen för det var bäcksvart, vad ser man? 2 förbannade snorungar i 15-årsåldern som snor vita sidoblinkers och klottrar ner en bil.

    Önskar det fanns en lag så man fick slå in vett i dem.
    Älskar gettopojkar
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Var påväg hem från macken och letade parkering, många små enkelriktade gator här jag bor. Och trots all skit som hänt i området, såsom vandalism och våldtäkt har de släckt ner den mesta belysningen.

    Satte på helljusen för det var bäcksvart, vad ser man? 2 förbannade snorungar i 15-årsåldern som snor vita sidoblinkers och klottrar ner en bil.

    Önskar det fanns en lag så man fick slå in vett i dem.
    Älskar gettopojkar
    Roliga är att detta är ett lite finare område, och killarna var svenska med Fred Perry kläder.
    Och jag misshandlade ingen direkt, men de kommer nog inte helt enkelt våga ströva omkring härigen
    Saablös dåre

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    231

    Re: Kom på några vandaler idag

    man får inte slå barn, men står inget hur hårt man får krama dom.

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av TyNiAn
    man får inte slå barn, men står inget hur hårt man får krama dom.

    hahahaha
    9-3x TTID 20x9,5

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    27

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av TyNiAn
    man får inte slå barn, men står inget hur hårt man får krama dom.
    Klockrent! Borde vara skott pengar på såna som inte kan skilja på ditt och mitt!!
    9-3X 2.0T XWD Hirsch -11
    NG 9-5 2.0T Biopower Fwd Hirsch -11

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av EyeLighter
    Citat Ursprungligen postat av TyNiAn
    man får inte slå barn, men står inget hur hårt man får krama dom.
    Klockrent! Borde vara skott pengar på såna som inte kan skilja på ditt och mitt!!
    Man blir ju bara så jävla less.
    Min bil är allt jag har, i princip. Lägger alla pengar jag kan få till bilen.
    Jag har inga flödiga skor, nya kläder, fina möbler, tv-spel (jo nintendo 64).
    Jag äger inga halsband eller klockor, jag har min bil that's it.

    Nu är min bil 19år gammal, den har sina repor, den har sin rost, och den har bara trafikförsäkring då jag inte har råd mer mer.

    Men den dagen någon repar hela ena sidan, då finns det 2 alternativ.
    1: Lägga in mig på psyket
    2: Det slår slint i skallen och jag kommer göra allt i min makt för att hitta personen, och repa upp något hos denna.
    Saablös dåre

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    150

    Re: Kom på några vandaler idag

    Min fina bil blev skändad natten till igår.

    Det är någon j-a snorunge som har snott grillen för mig! Ett stort gapande hål är allt som är kvar. Ni vet den tredelade grillen 9-5 2002-2004, den i mitten var helt sonika borta.

    Härlig 30-årspresent!

    Nu ska jag f-n montera rakblad bakom nya grillen så de lär sig en läxa om de försöker igen.

    Förresten, någon som har en sådan grill till salu? PM mig isf! Hittar ingen på skrotarna...
    Gamla bilen: 2002 9-5 aero sc. Aut. Taklucka.
    Nya bilen: 2008 9-5 aero sc "extra allt" förutom taklucka

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495

    Re: Kom på några vandaler idag

    Folk är fanimig helt dumma i huvet som inte kan låta andras bilar vara ifred!

    Jag kan förstå motivet när man stjäl något, även om jag inte stödjer det.
    På min gata i förra veckan hade några puckon sparkat in varenda högerbackspegel längs hela gatan. Vissa bilar hade förutom en avbruten backspegel fått hela dörren repad när spegeln hängde kvar i sladdarna. Säkert 30 bilar! Vad är totalkostnaden för det?

    De borde få betala av alltihop i natura
    Utan Saab

  16. #16
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 715
    Medlem#
    3346

    Re: Kom på några vandaler idag

    Nödvärnsrätten ger dig laglig rätt att skydda även egendom (inte bara din, utan även andras) med våld om så krävs. Dessutom har man rätt till ett envarsgripande om du tar någon på bar gärning utförandes ett brott med fängelse i straffskalan, som stöld och skadegörelse. Envarsgripande innebär att du har rätt att hållla kvar brottslingen med det våld som krävs för att hålla denne kvar tills polisen kommmer. Börjar brottslingen fäktas får du försvara dig enligt nödvärnsrätten och försvara dig fysiskt.
    Så, behövs det får du ge slynglarna på käften om du kommer på dem med att stjäla och idka skadegörelse.
    Fint va?
    All makt åt Thengil!

  17. #17
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 952

    Re: Kom på några vandaler idag

    Jag förstår mig inte på varför det ska vara så in i helvete förbannat svårt att veta vad som tillhör MIG, och DIG. Har du inte de du vill ha får du fan köpa dig till de som alla andra, eller skita it ev. spara.

    Hatar folk som ger sig på andras bilar för att jävlas o hålla på. Fy fan säger jag bara. Krävs ju ett garage för allting snart.

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Nödvärnsrätten ger dig laglig rätt att skydda även egendom (inte bara din, utan även andras) med våld om så krävs. Dessutom har man rätt till ett envarsgripande om du tar någon på bar gärning utförandes ett brott med fängelse i straffskalan, som stöld och skadegörelse. Envarsgripande innebär att du har rätt att hållla kvar brottslingen med det våld som krävs för att hålla denne kvar tills polisen kommmer. Börjar brottslingen fäktas får du försvara dig enligt nödvärnsrätten och försvara dig fysiskt.
    Så, behövs det får du ge slynglarna på käften om du kommer på dem med att stjäla och idka skadegörelse.
    Fint va?
    Mjaaaa.. det där litar jag inte riktigt på. Skulle aldrig, utan en angivelse av exakt lagtext våga ens vålda en gnutta på någon sate som stjäl eller skadar någon annans egendom.

    Min far är grävmaskinist och har en stor garagelokal men en dag så hade han inte plats med stora maskinen inomhus. Så den fick stå ute... Av en ren slump gled jag förbi där klockan 14 en lördageftermiddag och såg att det var någon i hytten. Stannade till då jag antog att det var farsgubben men icke..! Två kids i ålder 12 och 13 som klottrade på insidan av hytten. WTF?! Slagit sönder en ruta hade de också.. som tur var hade jag en kompis med mig så det var ingen match att hålla fast dem.. Men, när vi ringde polisen så fick vi svaret "Va bra.. men vi kan inte göra något så det är bara släppa dem..." Åkte hem med ungj*vlarna till föräldrarna och man förstod direkt varför kidsen gjorde som de gjorde.. föräldrarna brydde sig inte ett dugg...

    Ibland önskar jag att det skulle finnas ett körkort för att få föröka sig.

  19. #19
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 952

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av BearStyle
    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Nödvärnsrätten ger dig laglig rätt att skydda även egendom (inte bara din, utan även andras) med våld om så krävs. Dessutom har man rätt till ett envarsgripande om du tar någon på bar gärning utförandes ett brott med fängelse i straffskalan, som stöld och skadegörelse. Envarsgripande innebär att du har rätt att hållla kvar brottslingen med det våld som krävs för att hålla denne kvar tills polisen kommmer. Börjar brottslingen fäktas får du försvara dig enligt nödvärnsrätten och försvara dig fysiskt.
    Så, behövs det får du ge slynglarna på käften om du kommer på dem med att stjäla och idka skadegörelse.
    Fint va?
    Mjaaaa.. det där litar jag inte riktigt på. Skulle aldrig, utan en angivelse av exakt lagtext våga ens vålda en gnutta på någon sate som stjäl eller skadar någon annans egendom.

    Min far är grävmaskinist och har en stor garagelokal men en dag så hade han inte plats med stora maskinen inomhus. Så den fick stå ute... Av en ren slump gled jag förbi där klockan 14 en lördageftermiddag och såg att det var någon i hytten. Stannade till då jag antog att det var farsgubben men icke..! Två kids i ålder 12 och 13 som klottrade på insidan av hytten. WTF?! Slagit sönder en ruta hade de också.. som tur var hade jag en kompis med mig så det var ingen match att hålla fast dem.. Men, när vi ringde polisen så fick vi svaret "Va bra.. men vi kan inte göra något så det är bara släppa dem..." Åkte hem med ungj*vlarna till föräldrarna och man förstod direkt varför kidsen gjorde som de gjorde.. föräldrarna brydde sig inte ett dugg...

    Ibland önskar jag att det skulle finnas ett körkort för att få föröka sig.
    Svenska Polisen i ett nötskal.

    Vill inte vara fördomsfull, men det där var äkta WT.

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    252

    Re: Kom på några vandaler idag

    Citat Ursprungligen postat av David Nordberg
    Min fina bil blev skändad natten till igår.

    Det är någon j-a snorunge som har snott grillen för mig! Ett stort gapande hål är allt som är kvar. Ni vet den tredelade grillen 9-5 2002-2004, den i mitten var helt sonika borta.

    Härlig 30-årspresent!

    Nu ska jag f-n montera rakblad bakom nya grillen så de lär sig en läxa om de försöker igen.

    Förresten, någon som har en sådan grill till salu? PM mig isf! Hittar ingen på skrotarna...

    Du har PM

Liknande ämnen

  1. Några köpråd!?
    Av TuRbO Myran i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 02:04
  2. Några frågor...
    Av plingan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 12:50
  3. Några ligister...
    Av jonitz i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 11:16
  4. Vandaler?
    Av Olomar i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 23:20
  5. Några frågor om min nya ng9-3.
    Av T200 i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 21:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •