Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: problem med K610i

  1. #1

    problem med K610i

    Min förr-förra telefon startar inte upp längre. När jag trycker på på-knappen så blinkar telefonen rött en stund.

    Batteriet är helt nytt. Vad kan det vara för fel? Gått felfritt i övrigt!

    /Henrik

  2. #2
    guest
    Guest

    Re: problem med K610i

    Hej prova att formatera telefon = Uppdatera programvaran.
    Har den varit i kontakt med fukt??
    ( Regn, badrum, små barn som snuttat på den hund katt som tvättat den / smakat på den) (Frugan lånat den nej förlåt)

    Men själv tror jag mes på programvaran som havererat.
    Löser du inte problemet PMa mig så ska vi se vad jag kan göra.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: problem med K610i

    Citat Ursprungligen postat av björnne
    Hej prova att formatera telefon = Uppdatera programvaran.
    Har den varit i kontakt med fukt??
    ( Regn, badrum, små barn som snuttat på den hund katt som tvättat den / smakat på den) (Frugan lånat den nej förlåt)

    Men själv tror jag mes på programvaran som havererat.
    Löser du inte problemet PMa mig så ska vi se vad jag kan göra.
    Hur har du tänkt att han ska uppdatera programvaran när telefonen inte ens startar?

  4. #4

    Re: problem med K610i

    Har provat koppla in den i datorn för uppdatering men datorn hittar den inte!

    /Henrik

  5. #5
    guest
    Guest

    Re: problem med K610i

    man kan lämna in den för uppdatering. x Engströmstelecom. sen finnes det som gör det p stan.
    ring o snacka med service ansvarig på sony ericksson o förklara problemet. så kommer det lösa sig.
    Lycka till

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Jordbro
    Inlägg
    6

    Re: problem med K610i

    Som Björnne säger kan den ju vara vattenskadad, har en del på jobbet som haft liknande problem. Brukar sitta en vit liten klisterlapp på batteriet och en till i telefonen. Är dom inte vita utan röda så är det nog ingen större idé att försöka få nån ordning på telefonen.

    Och Soundcorp... man behöver inte starta den för att flasha... eller snarare, man kan inte flasha den när den är startad.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: problem med K610i

    Citat Ursprungligen postat av frassefraze
    Som Björnne säger kan den ju vara vattenskadad, har en del på jobbet som haft liknande problem. Brukar sitta en vit liten klisterlapp på batteriet och en till i telefonen. Är dom inte vita utan röda så är det nog ingen större idé att försöka få nån ordning på telefonen.

    Och Soundcorp... man behöver inte starta den för att flasha... eller snarare, man kan inte flasha den när den är startad.

    Självklart kan man plocka ur komponenterna och flasha dem, jag trodde dock Herr Rosvall önskade ett mindre komplicerat sätt att göra detta på. I stil med koppla in telefonen i datorn via USB och på så sätt uppgradera/uppdatera programvaran.
    Det är ju skillnad på att flasha en EEPROM och att ladda ner en ny programvara...

    Mvh Johan

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Jordbro
    Inlägg
    6

    Re: problem med K610i

    Haft en sonyericsson nångång?
    Enligt deras instruktioner stänger man av telefonen, tar ur batteriet, sätter i batteriet... Håller in C-knappen på telefonen och sätter i usb-kabeln. Man startar den alltså inte... när man håller in C-knappen och sätter i sladden så startas telefonen i flashläge.
    Nu vet jag inte hur det fungerar exakt och kommer säker få en knäpp på näsan av nån som vet...men kan ju gissa på att den inte använder sig utav det vanliga minnet i telefonen när den startar i det läget, för troligen kan den ju inte skriva över något som den använder sig utav så det verkar mest logiskt.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: problem med K610i

    Citat Ursprungligen postat av frassefraze
    Haft en sonyericsson nångång?
    Enligt deras instruktioner stänger man av telefonen, tar ur batteriet, sätter i batteriet... Håller in C-knappen på telefonen och sätter i usb-kabeln. Man startar den alltså inte... när man håller in C-knappen och sätter i sladden så startas telefonen i flashläge.
    Nu vet jag inte hur det fungerar exakt och kommer säker få en knäpp på näsan av nån som vet...men kan ju gissa på att den inte använder sig utav det vanliga minnet i telefonen när den startar i det läget, för troligen kan den ju inte skriva över något som den använder sig utav så det verkar mest logiskt.

    Åhh fan.
    Det lät häftigt. Aldrig testat någonsin tidigare. Har en telefon strulat har jag kastat den och köpt ny istället. Aldrig funnit någon mening med att börja fippla...

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Jordbro
    Inlägg
    6

    Re: problem med K610i

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    Åhh fan.
    Det lät häftigt. Aldrig testat någonsin tidigare. Har en telefon strulat har jag kastat den och köpt ny istället. Aldrig funnit någon mening med att börja fippla...
    Hehe, neh jag håller med dig faktiskt mycket enklare att byta telefon.
    Problemet är när folk envisas med att dom vill ha ut sina numer eller sms... problemet när man uppdaterar telfonen är ju att sånt också försvinner ;P... men man måste ju visa att man försöker iallafall .

    Så ja för att vara on-topic, Henrik det är nog bäst att skaffa en ny telefon, en k610i är ju inte speciellt avancerad en motsvarande modell idag kan inte kosta allt för mycket.

  11. #11

    Re: problem med K610i

    Jo jag har några telefoner som är nyare än denna modell men tänkte ändå få igång den trots det. Aldrig vattenskadad eller liknande!!
    USB till datorn svarar den inte på inte ens uppdateringsprogrammet hittar den.

    /Henrik

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Österbybruk
    Inlägg
    347

    Re: problem med K610i

    prövat att låta laddaren sitta i ett par timmar?
    Peugeot 607 2.2 -06.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •