Ursprungligen postat av
Manick
Pumpen bytt efter ett par tre tio svordomar.. men inte fasen vart det bättre för det. Dock så var det dags för ett byte. När pumpen väl var hur så skakade jag lite på den och det ligger nå prylar i den som ligger löst. Så det var nog inte helt dumt...
Jag har dock reagerat på en sak. Första gången som jag upptäckte detta så rev jag loss DI'n och skruvade ur alla stiften (BCPR7ES-11) för att kika på dom (Alla var bruna i spetsen), väl tillbaks på plats så körde jag igen då gick bilen precis som den skulle i ~2 mil sen började det igen och det vart värre och värre. Nu när jag skruvade i nya pumpen så testade jag att peta tillbaks min gamla DI (som jag bytt till en sprallans ny för ett tag sen för jag trodde de va nå vajj me den) för att testa, då vart den genast mycket stabilare på tomgång TILLS jag gasade på lite, då börjde den rycka både vid belastning och tomgång...
Kan det vara tändstiften som är kassa? Vad brukar det betyda om dom är bruna i spetsen?