Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Har du skickat ett sms till fel person?

  1. #1

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    387

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Vet inte varför det det känns påhittat på något sätt.
    Klart att det händer att det blir fel och tokigt med SMS, men jag bara tyckte att det luktade påhittat.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    karlshamn
    Inlägg
    235

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    En kille som jobbar som snickare ska göra ett jobb åt en kompis kompis. För att klargöra att det är ett svartjobb sms:ar han:

    ”Det är svart.”

    Snart fick han ett svar från ett okänt mobilnummer.

    ”Tänd lyset då!”


    DENNA ÄR BRA..... klockrent svar ju hehe

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Nykvarn / Sthlm län
    Inlägg
    239

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Låter som klysor och myter om sms..
    Saab 9-3 2,0t -07

  5. #5
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Klart man råkat skicka till fel person nån gång ibland.. Inte så lyckat att avsluta ett sms med "Kyssar" och sedan råka skicka det till nån polaren istället för till tjejen.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Hade fest hemma och skulle skicka till en arbetspolare att han skulle komma in och ta en öl och snacka lite skit, hade dock ringt 118100 nån timme tidigare så jag råkade skicka SMS.et till dem (ni med Sony Ericsson vet att senast använda numren kommer fram i listan först)

    Tänkte inte mer på det utan skickade om det .. tre minuter senare svarar 118100: "118100 hade gärna kommit och druckit lite öl med dig men vi måste tyvärr arbeta, vi förslår att du istället ringer någon vän eller liknande"

    Hah, de måste tyckt att jag var nån ensam stackare som sitter och skickar sådana SMS till en nummerupplysning
    De som arbetar med att besvara alltiallofrågor där måste ha jäkligt skoj ibland

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Idag verkar det hända hela tiden att SMS går fel och folk är vana vid det. Annat var det för exantal år sen, jag var fortfarande i dejtingstadiet med min förra flickvän och skulle skicka ett SMS till henne angående fredagsaktiviteter och avslutade messet med puss & kram eller liknande. råkade slå en siffra fel i numret så det kom till någon okänd och det dröjde fem minuter innan jag fick tillbaka svar med Vem fan är du och vad vill du? Vissa människor har ingen glimt i ögat eller förståelse. Kommer ihåg att jag också skrev så specifikt till henne också, så vem som helst skulle fatta att det gått fel.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Råkade skicka sms till fel nummer för många herrans år sedan. Ringde någon herre och undrade varför jag hade skickat mail till honom. Jag blev totalt ställd och förstod ingenting först. Sedan ursäktade jag mig, la på och började gapskratta för mig själv.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Men det här slår väl allt, lite koll på sig själv får man väl ha

    Citat från aftonbladet. "I Australien och Nya Zeeland kan man lägga in en fyllespärr på mobilen. Man stänger helt enkelt av möjligheten att sms:a och ringa mellan vissa klockslag"

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Jag har en gammal jobbarkompis som av någon anledning helt plötsligt skickar ett sms där det står: Tack för igår Linda, det var jättetrevligt!
    (hon är också tjej, kanske ska påpeka det.. )
    Jag svarar: Hej Ann, nu har du skickat ditt sms fel. / Linda Ö
    Hon svarar: Nej nej, det var verkligen jättetrevligt, hoppas vi gör om det någon gång!
    Jag svarar: Det här är din gamla jobbarkompis, du har skickat till fel person.
    Hon svarar: Jag har inte skickat fel!
    Jag försöker ringa henne men hon svarar inte, och någon halvtimme senare får jag till svar:
    Du har rätt, jag har sms:at fel Linda.

    Jag skrattade åt det, men hon tyckte tydligen att det var jättejobbigt? HAhaha, kul. Det är nog det värsta jag har fått iaf. Annars händer ju ibland att man slår upp "uppringda nummer" i mobilen, rattar bilen samtidigt och ringer fel... hände senast idag. Blev lite förvånad när jag hörde en annan röst som jag inte förväntat mig när jag skulle fråga om lunch- handling... hahaha
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  11. #11
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Har skickat sms med "Älskar Dig!" på slutet till en tjejkompis istället för sambon.
    Vilken reaktion från bägge håll!

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Jag skulle skicka lite roliga förslag till min förra flickvän en gång som handlade om aktiviteter i sängen. Det råkade jag skicka till en tjejkompis istället och fick ganska snart svar: "Ja gärna det men jag trodde du hade flickvän."
    9-3 2,0t -01

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Inga misstag än så länge, trots att jag har fästmöns och svärmors nummer som "Lindis Mob" och "Lindis Mor"... Som att be om problem!

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    279

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Har skickat ett smärre pinsamt sms.
    Hade väl jobbat i 1.5 månad på mitt nya jobb när jag skickar ett sms i stil med, "Kan inte sova utan dig". Detta var ju givetvis ämnat till min sambo som jobbade kväll.
    Tyvärr råkar jag skicka det till min chef

    Det fick man höra på jobbet sen

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Citat Ursprungligen postat av Strykjärn
    Har skickat ett smärre pinsamt sms.
    Hade väl jobbat i 1.5 månad på mitt nya jobb när jag skickar ett sms i stil med, "Kan inte sova utan dig". Detta var ju givetvis ämnat till min sambo som jobbade kväll.
    Tyvärr råkar jag skicka det till min chef

    Det fick man höra på jobbet sen
    Tagit "Här på jobbet är vi som en enda stor familj." alltför bokstavligt?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    279

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Strykjärn
    Har skickat ett smärre pinsamt sms.
    Hade väl jobbat i 1.5 månad på mitt nya jobb när jag skickar ett sms i stil med, "Kan inte sova utan dig". Detta var ju givetvis ämnat till min sambo som jobbade kväll.
    Tyvärr råkar jag skicka det till min chef

    Det fick man höra på jobbet sen
    Tagit "Här på jobbet är vi som en enda stor familj." alltför bokstavligt?



    Han skulle visa det för ledningen för att visa vilken relation vi hade mellan chefer och montörer.
    Btw, fick höra detta senast i torsdags nu ca 2 år senare

  17. #17

    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    0

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Citat Ursprungligen postat av /J
    Jag skulle skicka lite roliga förslag till min förra flickvän en gång som handlade om aktiviteter i sängen. Det råkade jag skicka till en tjejkompis istället och fick ganska snart svar: "Ja gärna det men jag trodde du hade flickvän."
    Då återstår ju frågan: Har du och tjejkompisen gjort nåt av det du skrev?

    Har förövrigt råkat avsluta ett sms till en tjejkompis med "pussar" att denna kompis varit kär i mig gjorde inte saken bättre (och förmodligen ännu var det då även fast hon visste att det aldrig skulle bli nåt, eller att hon skulle erkänna att hon ännu var det...)
    Tillbaka i turboträsket - igen
    Kör:Saab 9-3 2,0t -01 med BSR steg 1 , Peugeot 806 2,0 -00
    Tidigre: 9000T -90, 99 aut, mfl av andra märken

  18. #18
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Har ni aldrig hjälpt någon att skicka "fel"?
    För hur ofta ligger det inte 255st mobiler på borden på jobbet, fest osv som bara väntar på att SMSas på?

    Intriger kan starta för mindre, men bara roligt om man är lagom lurig med vad man skriver
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Citat Ursprungligen postat av NP
    Har ni aldrig hjälpt någon att skicka "fel"?
    För hur ofta ligger det inte 255st mobiler på borden på jobbet, fest osv som bara väntar på att SMSas på?

    Intriger kan starta för mindre, men bara roligt om man är lagom lurig med vad man skriver
    Jag var på en tjejfest och vi skulle ut och parta, men helt plötsligt får en tjej ett sms från en annan tjej som påstår att hon fått oförskämda förslag från tjejen med oss´s pojkvän. Hon hade skickat tillbaka och dubblekollat, men han hade menat att skicka det till den andra tjejen. Så hon var ju snäll och berättade detta för hans flickvän -> hennes kväll förstörd. Hon grät, var förbannad om vartannat, men hon fick inte tag på honom för att dom var på kryssning och telefonen inte fungerar ute på havet...

    Dagen efter undrade vi ju hur det hade gått. Killen hade haft sin mobil framme och dragit iväg och handlat grejer och medan han gjorde det passade dom på att dra iväg lite sms till tjejer i hans kontakter. Dom tyckte ju att det var hysteriskt kul, men det höll på att sluta i katastrof.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  20. #20
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Har du skickat ett sms till fel person?

    Dvs misslyckat, det krävs lite finess för att det skall bli både skoj men samtidigt lite intressant.

    Det finns ju som bekant annat än kärleksrelationer att skojja om...
    Think outside the box som Volvo säger
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

Liknande ämnen

  1. Kan jag få reda på en viss person sitter inne?
    Av Magnus Aero i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 21:36
  2. Person som ville vara anonym på radion!
    Av TurboNico i forum Tidsfördriv
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 14:57
  3. Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 22:56
  4. Hur ser en person som inte kan mkt vilken stereo, ss? Uppdat
    Av Ekan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 23:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •