Trist värre, hajjar inte att min koppling hängt med så länge åker ju med Viggen tryckplatta och lamell. Inga monster siffror iofs
Hoppas på en snabb lösning för dig
Med vänlig hälsning,
Conny
Trist värre, hajjar inte att min koppling hängt med så länge åker ju med Viggen tryckplatta och lamell. Inga monster siffror iofs
Hoppas på en snabb lösning för dig
Med vänlig hälsning,
Conny
Ja din viggenkoppling verkar stå pall för mycket!Ursprungligen postat av SaabKillen
Vet att detta vart uppe förut, men frågar igen:
Maptun och SPEC har olika benämningar på deras kopplingar. Den koppling som Maptun kallar endast Steg 3, är det samma som SPEC kallar steg3+?
Och den lamell Maptun kallar SPEC Speciallamell, är det lamellen som ingår i kitet SPEC kallar steg 3? Smårörigt det här...
Steg 3 på Maptun har tidigare alltid varit just Steg 3, vart de har plockat siffran 740Nm vet jag inte, antingen har de kopierat från någon annan koppling eller skrivit fel då den är specad 665Nm. Steg 3+ är 800Nm.Ursprungligen postat av Bagarn
"Speciallamellen" är steg 3 lamellen.
Har skickat ett mail till SPEC angående de misstänkta tryckplattorna.
Hälsningar,
Henrik
Stabilt Henrik. Tack för hjälpen.Ursprungligen postat av EXD
Hehe, det är inte modermodemet som behöver fixas då? Slirande koppling...säkert...
Skämt åtsido. Blir det byte av tryckplattan? Viggentryckplatta kanske?
EXD hör med SPEC. Hoppas på en ny fungerande ersättnings. Annars får det bli nån lämplig lamell ihop med viggenplatta.Ursprungligen postat av Chrisse
SPEC måste ha sjukt mycket fel på sina tryckplattor med tanke på hur många de slirar för.
Hade jag varit dig skulle jag aldrig sätta på en Spec igen med tanke på all jobb det är att byta.
Är väl bara för EXD att ta tillbaka den, hjälper väl inte mycket att EXD mailar Spec för din del, håller den inte vad den lovar får väl firman som sålt den driva det mot leverantören utan att du skall bli drabbad och behöva vänta.
Hmmm SPEC borde fan ha säljesförbud, en snabb googling visar att det inte bara är på Saabarna dom slirar. Jösses
https://www.google.se/search?q=slipping ... =firefox-a
Ja det känns sådär att montera samma igen faktiskt, är inte jättesugen på det. Vi får se vad dom säger. Om det är ny koppling som gäller eller pengarna tillbaka. Det verkar ju vara en jävla massa som haft problem, men naiv som man är tror man ju att det inte ska drabba en om man kör in enligt alla instruktioner etc.
Tyvärr verkar det ju inte finnas jättemånga bra alternativ som är lika prisvärda heller. Skulle gärna slippa köra med en 4 eller 6 puckad koppling just för körbarhetens skull.
Fast slirar dom så blir de genast lite mindre prisvärdaUrsprungligen postat av Bagarn
Maptun 10e juni avbokat
But whyyy?Ursprungligen postat av Bagarn
Skynda skynda!Ursprungligen postat av slipztream
Antar att frakt på ny tryckplatta är en viss tid, + att sen ska dahlhjelm ha tid att byta tryckplattan osv. Känns som 10juni är väl optimistiskt att ha bilen klar till liiider med dig!!
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Korrekt analys av herr Schollin.
Har inte hört något från vare sig SPEC eller EXD än heller, men har svårt att tänka mig att en tryckplatta hinner hit från staterna till 10e juni ens om den skulle vara skickad förra veckan. Sen som sagt, montering + inkörning igen. För jag tänker inte åka på samma lamell som redan har slirat några gånger.
Dessutom kan jag väl säga att den motivation som fanns när lådan var ihopsatt och man fick börja köra är totalt bortblåst nu. Kan bli en helt stillestående säsong som det känns nu.
Strunta i att köra in den i 100mil borde räcka med ett par mils inkörning i vart fall, har du en koppling som klarar 500-600nm+ och maskin producerar 450nm så borde den klara fullgasrepor direkt ... Med fullgasrepor menar jag inte burna iväg och rita svarta, kör som folk normalt men inte överdrivet försiktig..Ursprungligen postat av Bagarn
Dumt att chansa och få slirande koppling igen av den anledningen att man inte kört in utbyteskopplingen ordentligt.Ursprungligen postat av EmilSS
Vill inte lägga ut pengar på en ny koppling innan jag vet domen med den här. Har inte Racestuff lite sisådär med verksamheten också? Verkar va många som haft problem att få tag i dom och få grejer levererade.Ursprungligen postat av airflowfredde