Sidan 59 av 122 FörstaFörsta ... 949575859606169109 ... SistaSista
Resultat 1 161 till 1 180 av 2429

Ämne: 9-3 Aero|Bagarmobilen - Såld

  1. #1161

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Ser ju inte såå farligt ut ändå.. man ska ju ha i åtanke att våra bilar ska kränga för att greppa. Lagom kränga iaf

    Du får gärna provköra min på lunda om du vill känna skillnad med hårdare bak och uniballs.

  2. #1162
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    605
    Medlem#
    6833

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Kan ha fått med dej på någon bild. Lägger upp dem i tråden isåfall (typ nästa vecka)
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

  3. #1163
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    812

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Jag är i jakt efter en i liknande stuk som dig.

    Tanken är Ringen nästa sommar, Dämpare da...jag tror för att man ska få det riktigt bra är nog Bilstein Racing det ända bortsett coilovers...har någon reflekterat över detta....?? dämparval og9-3

    9-3an går att åka riktigt riktigt fort med med små medel...
    "Född i kvarnkurvan på Kinnekulle Ring
    #7277 Saab 9-3 Aero Coupe -01

  4. #1164
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7346

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Citat Ursprungligen postat av fabbe
    Ser ju inte såå farligt ut ändå.. man ska ju ha i åtanke att våra bilar ska kränga för att greppa. Lagom kränga iaf

    Du får gärna provköra min på lunda om du vill känna skillnad med hårdare bak och uniballs.
    Hehe kanske är så, fast lite hårdare hade nog varit trevligt. Hårdare rebound lär väl göra nytta i typ konbana med mkt lastväxlingar. Hehe om jag vågar provkör jag gärna din en vända!

    Citat Ursprungligen postat av axelsson
    Kan ha fått med dej på någon bild. Lägger upp dem i tråden isåfall (typ nästa vecka)
    Trevligt!

    Citat Ursprungligen postat av dresen
    Jag är i jakt efter en i liknande stuk som dig.

    Tanken är Ringen nästa sommar, Dämpare da...jag tror för att man ska få det riktigt bra är nog Bilstein Racing det ända bortsett coilovers...har någon reflekterat över detta....?? dämparval og9-3

    9-3an går att åka riktigt riktigt fort med med små medel...
    Har läst lite trådar om Bilstein vs. Koni exempelvis, då främst till andra bilar än SAAB. Och generellt verkar folk ofta förespråka och tycka att Bilstein är strået vassare. Dock är det även känt att Bilstein mjuknar efter ett tag, och mina har nog en del mil och år i bagaget. Jag skulle behöva prova en bil med Koni på hårdaste och jämföra!

    Är Bilstein Sprint och Bilstein Racing olika dämpare? Vet inte om Racing isåfall finns till SAAB, för mig dom heter Sprint B8.

    Absolut kan man få en 9-3a att gå fort. Fast jag tror man får lägga ner mer jobb för att lyckas med det på en og9-3 jämfört med exempelvis en ng9-3.

  5. #1165

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Jeg har en og900 med gule koni/eibach og en 9-3SS med bilstein HR.

    Klart.. ikke helt samme bilen men 9-3'en ble veldig mye bedre med bilstein/H&R enn med originalt sport. Og originalt sport var jo også bedre enn ng900 med koni.
    MEN.. jeg har ikke bytter foringer til polyuretan i min gamle, det har jo ganske mye å si.

    men alt i alt så syntes jeg bilstein kombien var bedre enn koni, har også fått prøve en 9-5 med koni, som deretter byttet til bilstein og bilen ble mye bedre å kjøre.

  6. #1166
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7346

    9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviestad!

    Citat Ursprungligen postat av stureah
    Jeg har en og900 med gule koni/eibach og en 9-3SS med bilstein HR.

    Klart.. ikke helt samme bilen men 9-3'en ble veldig mye bedre med bilstein/H&R enn med originalt sport. Og originalt sport var jo også bedre enn ng900 med koni.
    MEN.. jeg har ikke bytter foringer til polyuretan i min gamle, det har jo ganske mye å si.

    men alt i alt så syntes jeg bilstein kombien var bedre enn koni, har også fått prøve en 9-5 med koni, som deretter byttet til bilstein og bilen ble mye bedre å kjøre.
    Där ser man! Jo det är väl svårt att jämföra ng900 med ng9-3 förstås.

    Det jag är skraj för är att om man skulle byta till Koni och dom ändå är mjukare. Komfort är lite skitsamma nu för tiden, så att man kan ställa konisarna mjukare är inte avgörande bara en bonus. Det är framförallt hårdheten jag vill åt.

    Såg att speedparts säljer Bilstein Racing som verkar va en annan dämpare än sprint! Dyra är dom dock

  7. #1167
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 242
    Medlem#
    7113

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Citat Ursprungligen postat av stureah
    Jeg har en og900 med gule koni/eibach og en 9-3SS med bilstein HR.

    Klart.. ikke helt samme bilen men 9-3'en ble veldig mye bedre med bilstein/H&R enn med originalt sport. Og originalt sport var jo også bedre enn ng900 med koni.
    MEN.. jeg har ikke bytter foringer til polyuretan i min gamle, det har jo ganske mye å si.

    men alt i alt så syntes jeg bilstein kombien var bedre enn koni, har også fått prøve en 9-5 med koni, som deretter byttet til bilstein og bilen ble mye bedre å kjøre.
    Där ser man! Jo det är väl svårt att jämföra ng900 med ng9-3 förstås.

    Det jag är skraj för är att om man skulle byta till Koni och dom ändå är mjukare. Komfort är lite skitsamma nu för tiden, så att man kan ställa konisarna mjukare är inte avgörande bara en bonus. Det är framförallt hårdheten jag vill åt.

    Såg att speedparts säljer Bilstein Racing som verkar va en annan dämpare än sprint! Dyra är dom dock
    Tycker du som har så fin bil ska satsa på sellholms coilovers som t.ex. Dunken har
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  8. #1168
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7346

    9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviestad!

    Citat Ursprungligen postat av Schollin
    Tycker du som har så fin bil ska satsa på sellholms coilovers som t.ex. Dunken har
    Hehe problemet är väl att som kostar närmare 25k, och det vete fan om jag har lust att lägga ut

    Har lite dilemmat att jag gärna skulle gå all in racer också, men bilen är fortfarande i hyffsat skick (börjar dock bli en del skavanker nu som stör mig) och då känns det lite fel att helt bygga racer.

    Har börjat bli sugen att bygga på nåt annat än Saab med...Typ E36 m3
    Dock känns det jobbigt att börja om på ruta ett med nytt projekt när det ligger rätt mkt tid och pengar nedlagt på den här bilen som man aldrig får tillbaka vid försäljning.

  9. #1169

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Citat Ursprungligen postat av Schollin
    Tycker du som har så fin bil ska satsa på sellholms coilovers som t.ex. Dunken har
    Hehe problemet är väl att som kostar närmare 25k, och det vete fan om jag har lust att lägga ut

    Har lite dilemmat att jag gärna skulle gå all in racer också, men bilen är fortfarande i hyffsat skick (börjar dock bli en del skavanker nu som stör mig) och då känns det lite fel att helt bygga racer.

    Har börjat bli sugen att bygga på nåt annat än Saab med...Typ E36 m3
    Dock känns det jobbigt att börja om på ruta ett med nytt projekt när det ligger rätt mkt tid och pengar nedlagt på den här bilen som man aldrig får tillbaka vid försäljning.
    Porsche 944T ? samma pengar som e36 m3 tyyyp.. så slipper man stämpel
    16" r-däck, broms vätska och belägg... sen åååkaaa

    Porsche klubben känns ju rätt seriös me

  10. #1170
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7346

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Citat Ursprungligen postat av fabbe

    Porsche 944T ? samma pengar som e36 m3 tyyyp.. så slipper man stämpel
    16" r-däck, broms vätska och belägg... sen åååkaaa

    Porsche klubben känns ju rätt seriös me
    Ja den har jag funderat på med. Men har hört att turbomotorn inte ska vara så pålitlig? 3.0l sugisen ska vara skottsäker dock, men då är det ju så lite effekt

    Hehe E36an har ju rätt mkt stämpel och jag gillar inte den karossen jättemycket. Det är ju även en garanti när man köper en sån att den har blivit buskörd så inåt helvete. Men hade varit jävligt gott med rak 6a!

    Vi får se hur det blir, förmodligen ingendera. Men hade varit nice att bygga på något som från början har ett erkänt bra chassi, till skillnad från og9-3 som har ett erkänt dåligt chassi!

  11. #1171

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Jaså ? hört att bla turbon motorn i 996 inte ska va så pålitlig me banåka men har inte hört nått om 944T.

    3.0l sugis 4a är ju coolt 211hk i en bil på 1200-1300kg är inte sååå illa ändå. Ingen spool-up eller turbo lagg att bry sig om. Byta kammar och avgas kanske man kan komma upp i 250hk vilket borde duga fint.. förutom mantorp rakan då kanske.

    Förstår precis hur du tänker, samtidigt så har jag saaben i baktanken ger ju så mycket bang for buck. Och i slutändan ska man ju ha roligt och inte vara snabbast.

    Tycker inte du ska go all in racer med din bil, den e för fin för de. Och du kanske vill använda den till vardags me. Ångrar du dig köper ja gärna din räser stol heheh. Hade ändå tänkt o köpa en till pass. sidan.

    Fabbe

  12. #1172
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 531

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Såg roligt ut på sviestad, Riktigt synd att det är lite väl långt bort för en eftermiddags tur bara..
    Såg ut att gå riktigt fort, men en diff känns som nästa prio.
    Men verkar ju inte vara så roliga avåkningszoner, bara gräs å berg kändes det som..


    Sen angående att ditt tänk till att börja på en annan bil, så förstår jag verkligen ditt dilemma.
    Tror att det är Väldigt många som sitter i just den sitsen och tankegångarna, vist saab är ju en väldigt trevlig bil på många sätt. Och många börjar och har just ambitioner till en snabb budget rejser.

    Men det blir ju tyvärr väldigt dyrt i längden, Speciellt om man vill börja jämföra sig med tex M3:or och porschar.
    Men det är ju också så klart väldigt dyra bilar, men långsiktigt så tror jag det blir billigare. Och sen så har man ju fan så mycket roligare i en rwd..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  13. #1173
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 242
    Medlem#
    7113

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    Såg roligt ut på sviestad, Riktigt synd att det är lite väl långt bort för en eftermiddags tur bara..
    Såg ut att gå riktigt fort, men en diff känns som nästa prio.
    Men verkar ju inte vara så roliga avåkningszoner, bara gräs å berg kändes det som..
    Är bara ett ställe som jag minns det där man kan sätta bilen i ett räcke. Det är på slutet innan målrakan, men där är det ett kurvigt parti innan så man håller inte så hög fart och risken är inte så stor att man fallerar totalt.

    Gräset går det att åka ut i utan fara, även med en väldigt låg bil. Dock blir man kallad för gräsklippare: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1643751
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  14. #1174
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7346

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Citat Ursprungligen postat av fabbe
    Jaså ? hört att bla turbon motorn i 996 inte ska va så pålitlig me banåka men har inte hört nått om 944T.

    3.0l sugis 4a är ju coolt 211hk i en bil på 1200-1300kg är inte sååå illa ändå. Ingen spool-up eller turbo lagg att bry sig om. Byta kammar och avgas kanske man kan komma upp i 250hk vilket borde duga fint.. förutom mantorp rakan då kanske.

    Förstår precis hur du tänker, samtidigt så har jag saaben i baktanken ger ju så mycket bang for buck. Och i slutändan ska man ju ha roligt och inte vara snabbast.

    Tycker inte du ska go all in racer med din bil, den e för fin för de. Och du kanske vill använda den till vardags me. Ångrar du dig köper ja gärna din räser stol heheh. Hade ändå tänkt o köpa en till pass. sidan.

    Fabbe
    Hehe ja iofs, det man förlorar med 211hk på rakorna mot Saaben tar man igen i kurvorna

    Nä stolen kommer jag nog behålla, ska också köpa en till passagerarsidan men jspec får in dom i slutet av oktober först!

    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    Såg roligt ut på sviestad, Riktigt synd att det är lite väl långt bort för en eftermiddags tur bara..
    Såg ut att gå riktigt fort, men en diff känns som nästa prio.
    Men verkar ju inte vara så roliga avåkningszoner, bara gräs å berg kändes det som..


    Sen angående att ditt tänk till att börja på en annan bil, så förstår jag verkligen ditt dilemma.
    Tror att det är Väldigt många som sitter i just den sitsen och tankegångarna, vist saab är ju en väldigt trevlig bil på många sätt. Och många börjar och har just ambitioner till en snabb budget rejser.

    Men det blir ju tyvärr väldigt dyrt i längden, Speciellt om man vill börja jämföra sig med tex M3:or och porschar.
    Men det är ju också så klart väldigt dyra bilar, men långsiktigt så tror jag det blir billigare. Och sen så har man ju fan så mycket roligare i en rwd..
    Det var riktigt skoj! Men håller med, långt att åka. Trött i 3 dar efteråt.
    Kul att man kanske uppfattar att det går lite mer än styrfart , ser alltid så långsamt ut på film tycker jag! Skulle behöva lite mer "fish-eye" i kameran så man får med lite referenser på kanterna och därmed fartkänsla.

    Har ju en Quiafe-diff liggandes hemma. Hade verkligen behövts. Även om man väntar bra länge efter apex med att kliva på med gas och flyta ut, tuggar den och tappar fäste. Fick släppa av i utgången ett antal gånger och vänta på att det skulle sluta spinna och greppa igen!

    Banan ser värre ut än vad det är beträffande avvåkningszoner faktiskt! Kritiskt är raksträckorna om man missar bromspunkt, men där kan man åka rakt fram ut på asfalt istället!

    Ja vi får se ang. annan bil. Kikade lite på Millways hemsida igår...man ska ju inte tro att det blir billigt bara för man handlar en potent bil från början . Helvete vilka priser på grejer!

  15. #1175
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    288

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Hörru, hur gick det med fälgrengöringen?

  16. #1176
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7346

    9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviestad!

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Hörru, hur gick det med fälgrengöringen?
    Inget vidare tyvärr! Måste ha bränt fast i klarlacken. Men fälgarna blir fula som fan av gummirester etc ändå så dom får se ut sådär

  17. #1177

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Det jag är skraj för är att om man skulle byta till Koni och dom ändå är mjukare. Komfort är lite skitsamma nu för tiden, så att man kan ställa konisarna mjukare är inte avgörande bara en bonus. Det är framförallt hårdheten jag vill åt.

    Jag har ju HR och Koni, skruvar man till dom blir det hårt enligt mig men vet ju inte hur hård din bil är heller

    Med vänlig hälsning,
    Conny

  18. #1178
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 682
    Medlem#
    7346

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -Race-rapport med film från Sviest

    Happ...

    På väg ner till Sviestad för några veckor sen klippte jag ett vedträ i 90km/h som någon planterat mitt på vägen. Låg tätt bakom en lastbil och skulle till att köra om precis då jag ser lastbilen väjer för något och 0.5sek senare uppenbarar sig ett jävla redwoodträd mitt på körbanan som jag kör rakt över.

    Resultatet: Båda högerfälgarna knäckta på insidan
    Märks i 60-80km/h. Kände inte så mkt på motorvägen på hemresan, men idag när jag tog fram bilen var det tydligt.




    Har monterat fälgarna bak så länge, ska prova hur det känns. Vad tror folk det kan kosta att rikta? Vart gör man det (Intera är så långt bort)?

  19. #1179
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 689

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -2st knäckta fälgar :/

    Googla
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  20. #1180
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    991
    Medlem#
    7931

    Re: 9-3 Aero|Bagarmobilen -2st knäckta fälgar :/

    Trist alltså!

    Dom här är nämre dig och verkar ha gott rykte.

    http://www.dione.se/?page_id=420
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

Liknande ämnen

  1. 9k aero -97, ng9-3 cab såld 131112
    Av Break out i forum Projekt
    Svar: 526
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 18:47
  2. 9-5 SC Aero -06 *Såld*
    Av Saneringa i forum Projekt
    Svar: 123
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 20:29
  3. 9-3sc Aero -06 (Såld)
    Av Rickard i forum Projekt
    Svar: 215
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 22:44
  4. 9000 Aero facelift...Såld....
    Av MrLila i forum Projekt
    Svar: 501
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 09:29
  5. 9-3 SS Aero SFR Edition - SÅLD!
    Av airflowfredde i forum Projekt
    Svar: 196
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 20:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •