Ser ju inte såå farligt ut ändå.. man ska ju ha i åtanke att våra bilar ska kränga för att greppa. Lagom kränga iaf
Du får gärna provköra min på lunda om du vill känna skillnad med hårdare bak och uniballs.
Ser ju inte såå farligt ut ändå.. man ska ju ha i åtanke att våra bilar ska kränga för att greppa. Lagom kränga iaf
Du får gärna provköra min på lunda om du vill känna skillnad med hårdare bak och uniballs.
Kan ha fått med dej på någon bild. Lägger upp dem i tråden isåfall (typ nästa vecka)
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
http://www.garaget.org/shinyhead
Jag är i jakt efter en i liknande stuk som dig.
Tanken är Ringen nästa sommar, Dämpare da...jag tror för att man ska få det riktigt bra är nog Bilstein Racing det ända bortsett coilovers...har någon reflekterat över detta....?? dämparval og9-3
9-3an går att åka riktigt riktigt fort med med små medel...
"Född i kvarnkurvan på Kinnekulle Ring
#7277 Saab 9-3 Aero Coupe -01
Hehe kanske är så, fast lite hårdare hade nog varit trevligt. Hårdare rebound lär väl göra nytta i typ konbana med mkt lastväxlingar. Hehe om jag vågar provkör jag gärna din en vända!Ursprungligen postat av fabbe
Trevligt!Ursprungligen postat av axelsson
Har läst lite trådar om Bilstein vs. Koni exempelvis, då främst till andra bilar än SAAB. Och generellt verkar folk ofta förespråka och tycka att Bilstein är strået vassare. Dock är det även känt att Bilstein mjuknar efter ett tag, och mina har nog en del mil och år i bagaget. Jag skulle behöva prova en bil med Koni på hårdaste och jämföra!Ursprungligen postat av dresen
Är Bilstein Sprint och Bilstein Racing olika dämpare? Vet inte om Racing isåfall finns till SAAB, för mig dom heter Sprint B8.
Absolut kan man få en 9-3a att gå fort. Fast jag tror man får lägga ner mer jobb för att lyckas med det på en og9-3 jämfört med exempelvis en ng9-3.
Jeg har en og900 med gule koni/eibach og en 9-3SS med bilstein HR.
Klart.. ikke helt samme bilen men 9-3'en ble veldig mye bedre med bilstein/H&R enn med originalt sport. Og originalt sport var jo også bedre enn ng900 med koni.
MEN.. jeg har ikke bytter foringer til polyuretan i min gamle, det har jo ganske mye å si.
men alt i alt så syntes jeg bilstein kombien var bedre enn koni, har også fått prøve en 9-5 med koni, som deretter byttet til bilstein og bilen ble mye bedre å kjøre.
Där ser man! Jo det är väl svårt att jämföra ng900 med ng9-3 förstås.Ursprungligen postat av stureah
Det jag är skraj för är att om man skulle byta till Koni och dom ändå är mjukare. Komfort är lite skitsamma nu för tiden, så att man kan ställa konisarna mjukare är inte avgörande bara en bonus. Det är framförallt hårdheten jag vill åt.
Såg att speedparts säljer Bilstein Racing som verkar va en annan dämpare än sprint! Dyra är dom dock
Tycker du som har så fin bil ska satsa på sellholms coilovers som t.ex. Dunken harUrsprungligen postat av Bagarn
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Hehe problemet är väl att som kostar närmare 25k, och det vete fan om jag har lust att lägga utUrsprungligen postat av Schollin
Har lite dilemmat att jag gärna skulle gå all in racer också, men bilen är fortfarande i hyffsat skick (börjar dock bli en del skavanker nu som stör mig) och då känns det lite fel att helt bygga racer.
Har börjat bli sugen att bygga på nåt annat än Saab med...Typ E36 m3
Dock känns det jobbigt att börja om på ruta ett med nytt projekt när det ligger rätt mkt tid och pengar nedlagt på den här bilen som man aldrig får tillbaka vid försäljning.
Porsche 944T ? samma pengar som e36 m3 tyyyp.. så slipper man stämpelUrsprungligen postat av Bagarn
16" r-däck, broms vätska och belägg... sen åååkaaa
Porsche klubben känns ju rätt seriös me
Ja den har jag funderat på med. Men har hört att turbomotorn inte ska vara så pålitlig? 3.0l sugisen ska vara skottsäker dock, men då är det ju så lite effektUrsprungligen postat av fabbe
Hehe E36an har ju rätt mkt stämpel och jag gillar inte den karossen jättemycket. Det är ju även en garanti när man köper en sån att den har blivit buskörd så inåt helvete. Men hade varit jävligt gott med rak 6a!
Vi får se hur det blir, förmodligen ingendera. Men hade varit nice att bygga på något som från början har ett erkänt bra chassi, till skillnad från og9-3 som har ett erkänt dåligt chassi!
Jaså ? hört att bla turbon motorn i 996 inte ska va så pålitlig me banåka men har inte hört nått om 944T.
3.0l sugis 4a är ju coolt 211hk i en bil på 1200-1300kg är inte sååå illa ändå. Ingen spool-up eller turbo lagg att bry sig om. Byta kammar och avgas kanske man kan komma upp i 250hk vilket borde duga fint.. förutom mantorp rakan då kanske.
Förstår precis hur du tänker, samtidigt så har jag saaben i baktanken ger ju så mycket bang for buck. Och i slutändan ska man ju ha roligt och inte vara snabbast.
Tycker inte du ska go all in racer med din bil, den e för fin för de. Och du kanske vill använda den till vardags me. Ångrar du dig köper ja gärna din räser stol heheh. Hade ändå tänkt o köpa en till pass. sidan.
Fabbe
Såg roligt ut på sviestad, Riktigt synd att det är lite väl långt bort för en eftermiddags tur bara..
Såg ut att gå riktigt fort, men en diff känns som nästa prio.
Men verkar ju inte vara så roliga avåkningszoner, bara gräs å berg kändes det som..
Sen angående att ditt tänk till att börja på en annan bil, så förstår jag verkligen ditt dilemma.
Tror att det är Väldigt många som sitter i just den sitsen och tankegångarna, vist saab är ju en väldigt trevlig bil på många sätt. Och många börjar och har just ambitioner till en snabb budget rejser.
Men det blir ju tyvärr väldigt dyrt i längden, Speciellt om man vill börja jämföra sig med tex M3:or och porschar.
Men det är ju också så klart väldigt dyra bilar, men långsiktigt så tror jag det blir billigare. Och sen så har man ju fan så mycket roligare i en rwd..
Är bara ett ställe som jag minns det där man kan sätta bilen i ett räcke. Det är på slutet innan målrakan, men där är det ett kurvigt parti innan så man håller inte så hög fart och risken är inte så stor att man fallerar totalt.Ursprungligen postat av MrDanger
Gräset går det att åka ut i utan fara, även med en väldigt låg bil. Dock blir man kallad för gräsklippare: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1643751
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Hehe ja iofs, det man förlorar med 211hk på rakorna mot Saaben tar man igen i kurvornaUrsprungligen postat av fabbe
Nä stolen kommer jag nog behålla, ska också köpa en till passagerarsidan men jspec får in dom i slutet av oktober först!
Det var riktigt skoj! Men håller med, långt att åka. Trött i 3 dar efteråt.Ursprungligen postat av MrDanger
Kul att man kanske uppfattar att det går lite mer än styrfart , ser alltid så långsamt ut på film tycker jag! Skulle behöva lite mer "fish-eye" i kameran så man får med lite referenser på kanterna och därmed fartkänsla.
Har ju en Quiafe-diff liggandes hemma. Hade verkligen behövts. Även om man väntar bra länge efter apex med att kliva på med gas och flyta ut, tuggar den och tappar fäste. Fick släppa av i utgången ett antal gånger och vänta på att det skulle sluta spinna och greppa igen!
Banan ser värre ut än vad det är beträffande avvåkningszoner faktiskt! Kritiskt är raksträckorna om man missar bromspunkt, men där kan man åka rakt fram ut på asfalt istället!
Ja vi får se ang. annan bil. Kikade lite på Millways hemsida igår...man ska ju inte tro att det blir billigt bara för man handlar en potent bil från början . Helvete vilka priser på grejer!
Hörru, hur gick det med fälgrengöringen?
Inget vidare tyvärr! Måste ha bränt fast i klarlacken. Men fälgarna blir fula som fan av gummirester etc ändå så dom får se ut sådärUrsprungligen postat av mostling
Ursprungligen postat av Bagarn
Jag har ju HR och Koni, skruvar man till dom blir det hårt enligt mig men vet ju inte hur hård din bil är heller
Med vänlig hälsning,
Conny
Happ...
På väg ner till Sviestad för några veckor sen klippte jag ett vedträ i 90km/h som någon planterat mitt på vägen. Låg tätt bakom en lastbil och skulle till att köra om precis då jag ser lastbilen väjer för något och 0.5sek senare uppenbarar sig ett jävla redwoodträd mitt på körbanan som jag kör rakt över.
Resultatet: Båda högerfälgarna knäckta på insidan
Märks i 60-80km/h. Kände inte så mkt på motorvägen på hemresan, men idag när jag tog fram bilen var det tydligt.
Har monterat fälgarna bak så länge, ska prova hur det känns. Vad tror folk det kan kosta att rikta? Vart gör man det (Intera är så långt bort)?
Googla
Saab Lotus Exige
Rörramsbygge med Rwd & B236
Trist alltså!
Dom här är nämre dig och verkar ha gott rykte.
http://www.dione.se/?page_id=420
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua