Hejsan
Räcker det inte med att byta lamellen då, tänkte en sån kostar ju dryga tusenlappen på KL-Racing för tryckplattan är det väl inge fel på..??
//Dunken
Hejsan
Räcker det inte med att byta lamellen då, tänkte en sån kostar ju dryga tusenlappen på KL-Racing för tryckplattan är det väl inge fel på..??
//Dunken
Projekt Secret ..
Värsta är att jag tror det är just tryckplattan det är fel på. Dragläget är inte helt konsekvent och flyttar på sig. En teori är att något har hänt med solfjädern.Ursprungligen postat av Dunken
En snabb lösning hade ju varit att bara byta till annan koppling och köra. Men musten gick ur lite när det här inte funkade, och dessutom gick det mycket pengar i samband med lådrenoveringen. Kände inte att jag ville ligga ute med dom pengarna för ytterligare en koppling innan jag vet hur spec ställde sig.
Skönt att se den ute iaf!
Kanske glida på lite träffar? Eller den där bilsport saken? (finns anmälningstråd under stockholms delen)
För du har väl inte tröttnat helt på bilen?
Fabbe
Hade jag helt missat. När är det?Ursprungligen postat av fabbe
Vete fan om jag orkar få puts på bilen hehe. Inte polerad i år. Inte ens dammsugen inuti. Knappast likt mig.
Tror inte det är satt nått datum men någon gång i augusti hörde jag ryktas om.Ursprungligen postat av Bagarn
Hah ! man skulle nästan kunna tro att du blivit pappa ?
Allright skriver i tråden så får vi se!Ursprungligen postat av fabbe
Haha nä farsa har jag inte blivit!...tror jag
Nä dags att ta sig i kragen lite igen. Suget börjar komma tillbaka så smått efter semestern.
Planen:
Clutchnet 6 puckad fjädrad sinter ihop med min gamla viggenplatta jag har kvar.
Blir att köpa av kwansa.
Denna koppling http://clutchnet.com/index.php?page=sho ... Itemid=140
Skall enligt utsago stå pall för ca 600Nm med viggenplatta.
Som sagt gör inte SPEC nåt utlåtande innan dom själva fått granska kopplingen. Och hur jag än gör måste ju lådan ner. Men inte sugen på SPEC grejer igen, så detta får funka. Förmodligen avkall på körbarheten, men bilen körs ändå inte dagligen.
Någon som har nån erfarenhet av körbarhet etc med ovanstående koppling? Misstänker att det kan vara i princip samma lamell som säljs av exempelvis KL-racing m.fl?
Vill du att det ska funka så kan du kanske prova med sachs lamell?
Mvh/Roberth
Du menar att du inte tror på lösningen med Clutchnet-lamellen?Ursprungligen postat av Roberth
Vart hittar man lösa Sachs-lameller anpassade för att lira med viggenplatta?
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _2639.htmlUrsprungligen postat av Bagarn
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Självklart går den ju att prova, men de jag menar att sachs är sachs å de är ju som sagt bra skit, finns väl nån fjädrad sinter som passar till dig dom är ju lite dyrare men.Ursprungligen postat av Bagarn
Mvh/Roberth
Då är jag med! Får väl trösta mig med att åtminstone min viggenplatta är Sachs. Och det är ju antagligen tryckplattan som sitter där nu som strular för mig.Ursprungligen postat av Roberth
Verkar ju ändå vara en ganska vanlig lösning att köra 6-pucks sinter ihop med viggenplatta. Känns mer beprövad än SPEC steg3+ iaf. Bevisligen knappast några garantier för att det behöver funka bra i min bil iofs.
Den övre är väl viggenkopplingen? Den nedre är väl nån kralligare, men den var ju rätt dyrUrsprungligen postat av Manick
Var denna jag tänkte på vet inte om den går att få billigare om man tar den från staterna el nåt.
http://www.racestuff.se/lamell-fjadrad- ... c-183.aspx
Mvh/Roberth
Förresten, är det någon som vet om den här Clutchnet-lamellen är av sintertyp? För det är väl ingen självklarhet att materialet på slitytan är sintrat bara för att det är en 6-puckars?
Ska man räkna med inkörningssträcka som med SPEC eller mosa på från början?
Den där är väldigt bra tycker jag! Kräver ingen inkörning heller. Men den funkade inte bra ihop med (ny) viggentryckplatta för mig, om man inte gav gas vid start så högg den otroligt mycket. Krävdes 2000rpm för att kunna slira försiktigt på kopplingen. Bara ett problem vid parkering osv iofs.Ursprungligen postat av Roberth
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Slira på en sinterlamell?Ursprungligen postat av Schollin
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Ja den där är inga problem att slira försiktigt på. Den hugger inte fast om man har lite känsla, inte ens med vajerkoppling. Tjejen kunde köra bilen t.o.m. dock inte lika finkänsligt.Ursprungligen postat av Manick
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
6 puckars är väl kanske lite snällare. Här måste ju vara en lamell liknande Spec speciallamell?
Jag tror ingreppet blir jämnare med 6-puckars. Den där ser ut att vara lite lik Spec.Ursprungligen postat av Bagarn
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Kanske gå på den kralligare organiska Sachs tsm med viggen plattan. Bör ju stå pall för ditt nuvarande vrid?
Sinter sliter ju fortare på allt i kopplingsväg
Annars kanske den 6 puckade Sinter från klracing vore nått? Är ju fler som kör med den.
Fabbe