Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38

Ämne: The Stig tar av sig hjälmen

  1. #1
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    The Stig tar av sig hjälmen

    http://www.youtube.com/watch?v=ifrtlC4NTys

    Man undrar om det är ett skämt eller inte.
    Tråkigt om det verkligen är han, då försvinner ju all den roliga mystiken kring honom, eller "Det" snarare.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Ställde mig samma fråga när jag såg det innan idag, Lite halv-cool, men ändå inte, på något vis...
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    264

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    höhö, såg det i söndags på BBC two.

    Men jag ställer mig i skaran som menar på att han har varit The Stig under en tid, men inte under alla åren.
    Bla. så finns det lite teorier om att The Stig dräkten inte var lika "välfylld" som den har varit förr + att han ser mycket längre ut i andra situationer.
    Finns väl tom. en intervju med The Stig för länge sedan där han pratar med en brittisk accent.
    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Det är ett PR-stunt, det är inte Shcumi som är The Stig, iaf inte majoriteten av tiden, The Stig är ju knappast bara en person.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    264

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Det är ett PR-stunt, det är inte Shcumi som är The Stig, iaf inte majoriteten av tiden, The Stig är ju knappast bara en person.
    Precis det jag ville få fram med mitt inlägg
    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  6. #6
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Citat Ursprungligen postat av m0set
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Det är ett PR-stunt, det är inte Shcumi som är The Stig, iaf inte majoriteten av tiden, The Stig är ju knappast bara en person.
    Precis det jag ville få fram med mitt inlägg
    Jag vill verkligen tro att det har varit en och samma person sen Black Stig "dog".
    Men knappast hade väl Schumacher tid med Top Gear samtidigt som han fortfarande var aktiv med F1?
    Och jag ställer mig oxå frågan varför de just nu skulle komma ut med vem The Stig verkligen är.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Schumi är inte det stig det var bara en rolig grej dom gjorde för om man såg hela förra episoden så kör schumi "a resonable priced car" och kör vilse på banan. Den riktige stig
    hade känt till banan som dom kör varje program. Sen står Schumi som gäst i sluttexten till programmet och inte som The Stig.

    Det troliga enligt mig är att ferrari inte ville låna ut superbilen dom hade i det avsnittet utan dom skickade Schumi till att köra den.

    Jag tror stenhårt på att The Stig är en brittisk kille som tidigare tävlat i btcc eller liknande mästerskap. Finns som tidigare nämnt ett klipp så stig pratar med en tysk journalist och han har brittisk accent. Sen om det är samma person som följer med
    på resorna det ska jag låta vara osagt.
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Det är ett PR-stunt, det är inte Shcumi som är The Stig, iaf inte majoriteten av tiden, The Stig är ju knappast bara en person.
    Tror på den teorin också.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Damon Hill ska tydligen vara en av de mer frekventa personerna att axla den vita uniformen enligt rykten.

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Jakobstad, Finland
    Inlägg
    2 157

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Såg programmet och tänkte att inte en jävel kan väl vara så distanserad från verkligheten att den skulle tro att Schumi verkligen vore the Stig...Men tydligen...

    Men en kul grej och underhållande var det hur som helst!

    Stig är väl en pensionerad stock-car eller BTCC-förare, ingen man skulle känna igen i alla fall enligt några artiklar på nätet. Tror dock det är samma kille oftast, i alla fall när dom rör sig där på sin bana i england.
    "Utan tvivel är man inte klok"

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Ett av de mer seriösa förslagen på vem som är The White Stig är Ben Collins. Mer troligt är att det dessutom är flera olika personer. Vid ett tillfälle har till och med en svensk varit The Stig (backhoppningen med snöskoter)

    Att det skulle vara Michael Schumacher är naturligtvis inte sant eftersom The White Stig fanns samtidigt som Schumacher körde F1. Någon som tror att Ferrari skulle låna ut honom för att köra till ett brittiskt TV program under tiden?
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Nykvarn / Sthlm län
    Inlägg
    239

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Stog på Aftonbladet motor för inte länge sen att ett par bygg jobbare avslöjat "The Stig" när dom renoverade hemma hos honom och hitta hjälmen + overallen. Och han var nu sparkad ifrån Top Gear. Och dom skulle anställa en ny. Stog även där vem han var och vad han sysslat med.. ska se om jag hittar artikeln.


    EDIT. hitta länken http://www.aftonbladet.se/bil/article4221815.ab
    Saab 9-3 2,0t -07

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Ben Collins som sagt
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    BBC är ju den brittiska motsvarigheten till SVT. Kan ingen i UK begära ut lönelistor på de offentligt anställda (dvs BCC) så är saken biff med alla rykten osv..?

    Jag ställer mig vid Mcgromit och Andreas_Lofgren om att det har varit Ben Collins (som sedemera fick dojjan) en tid och tillägger att "The Stig" inte alltid kan vara en och samma person.
    Schumacher är ett PR-trick och inget annat.

    Mvh Johan

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Stigs amerikanska släkting var bäst dock

  16. #16
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    Stigs amerikanska släkting var bäst dock
    Måste nog säga att The Stigs lastbilskörande kusin var skönast, som hade en solbränna på höger underarm, PÅ tyget

    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Haha, fantastiskt!

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Höjdpunkten i första avsnittet var väl annars Ferrari FXX som var 7(!) sekunder snabbare än allt annat som körts runt banan? Kom ihåg att detta inkluderar Koeniggsegg, Maserati MC12, Gumpert Apollo...
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Ja, helt vrickat. Kände inte till bilen, var helt förbluffad. 7 sekunder!

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5

    Re: The Stig tar av sig hjälmen

    Det är inte konstigt att den är 7 sekunder snabbare. Det är ju en F1-bil med tak.

    Var det inte Schumis egna Ferrari som han körde? Svårt att tänka mig att de lånar ut ett sådant här monster ens till Top Gear. Var det nu Schumis egna, passade det även bra att han var "The Stig".

    Lill-Lövis kläckte även under F1-loppet i söndags att det var Ben Collins som har varit The Stig. Collins har tydligen kört för Lill-Lövis stall i USA och då borde han nog vara lite informerad.
    9-3 1.8t SC -06 (såld)
    Mercedes-Benz C 180 CGI Kombi -11

Liknande ämnen

  1. "The Stig" berättar om Viggen...
    Av Brisse i forum Allmänt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-10-13, 01:07
  2. The Stig Avslöjad!!
    Av Ollila i forum Tidsfördriv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 18:04
  3. saab 9-3 Stig Blomqvist edition 2002
    Av saabhuy i forum International SAAB related talk
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 17:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •