Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 52

Ämne: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

  1. #1
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959

    Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Vet inte hur observanta ni övriga är, men jag har noterat att den reklam Saab använt och använder sig av de senaste åren i det närmaste får mig att dregla. Tycker den är så otroligt stilren och tilltalande. Snygga bilder, snygga filmer. Allt är riktigt läckert och tilltalande.
    För att inte tala om att de äntligen börjat trycka på sportighet och återknyta till flygarvet samt tidigare motorsportframgångar. Precis detta som jag efterlyste för flertalet år sedan, dock utan gehör från ledningen.
    Egentligen borde jag utkräva någon form av ersättning eftersom de numera använder sig av mina idéer.

    Oavsett vilket så anser jag att den senaste reklamfilmen är en fullständig fullträff! Och jag hoppas verkligen den får rejält genomslag i media och slår an en nyfiken nerv hos de som aldrig tidigare skulle kunnat tänka sig att köpa Saab.
    Företaget behöver allt stöd de kan få och det förtjänar verkligen det också. Svenskt egensinne när det är som bäst. Med minimal inblandning av de som inte begriper (läs Jänkare).

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Har inte sett några reklamfilmer alls så jag googlade lite. Är det denna du menar med "den senaste reklamfilmen"?

    http://www.youtube.com/watch?v=7ImE0B4vo3c

    Den är helt i min stil om inte annat.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Har inte sett några reklamfilmer alls så jag googlade lite. Är det denna du menar med "den senaste reklamfilmen"?

    http://www.youtube.com/watch?v=7ImE0B4vo3c

    Den är helt i min stil om inte annat.
    Det enda jag stör mig på är den jollrande ungen på slutet...

  4. #4
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Precis den reklamen. Men även de som lanserats på senare tid som lite mer anknyter till flygarvet. T ex den där en 9-3a kör om en lastbil så papperna flyger runt i kupén. Helt underbar reklam.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Jag ställer mig i ledet och stämmer in i kören, reklamen förmedlar precis den känslan som jag vill få när jag köper en bil.
    Nu är jag redan färgad, men skulle jag titta på olika bilmärkens reklam skulle en SAAB väga tungt när man tittar på denna reklamsnutt.

    Ang. jollrande unge så är det en del i att få in känslan av att "familj", "barn" osv... Det visar att SAAB är ett mångsidigt märke. Lite rejsigt (snuttar av Eklunds bil), lite familjärt (jollrande barn med leksaksbilar) och flashigt (ljussättning osv).
    Allt handlar om att förmedla en känsla...

    Jag är såld och definitivt bunden till märket, detta stärker det bandet.
    Det har föv inhandlats 3st nya SAABar till "svär-släkten" efter mina påtryckningar, dessutom gjorde pappa sig av med sin tjänstebil (Citroën) för att köpa bil privat, en SAAB...
    Alltså har jag fått 4st olika familjer att välja SAAB före något annat märke.

    Helt rätt inställning! HEJJA SAAB!

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tavelsjö
    Inlägg
    870

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Såg reklamen igår där dom visar ifrån första saaben till sista.
    Riktigt skön reklam
    Utan Saab nu tyvärr.
    Glider runt i en Ford Mondeo V6

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Instämmer. Reklambyrån Saab använder är riktigt bra.
    Mycket hög lägstanivå då man egentligen inte gör något dåligt.
    Fredrik J

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Kan det vara nya 9-5:an som står till höger i bakgrunden på slutet med ett täcke över sig?
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    64

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    Ang. jollrande unge så är det en del i att få in känslan av att "familj", "barn" osv... Det visar att SAAB är ett mångsidigt märke. Lite rejsigt (snuttar av Eklunds bil), lite familjärt (jollrande barn med leksaksbilar) och flashigt (ljussättning osv).
    Allt handlar om att förmedla en känsla...
    Ja, men ungen hade väl inte behövt jollra? Det påminner mest om en pampersreklam där ungarna trycker ut blåa kulor i blöjorna...

    I övrigt var det en bra reklamfilm, fint att de knyter an till arvet. Speciellt gillar jag bilden av Saab 21 (jaktplanet) och Saab 92 parkerade bredvid varandra, fantastiskt
    9-3 Cab 2.0t -04
    9-3 SC 2.0t -08

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Vet inte hur observanta ni övriga är, men jag har noterat att den reklam Saab använt och använder sig av de senaste åren i det närmaste får mig att dregla. Tycker den är så otroligt stilren och tilltalande. Snygga bilder, snygga filmer. Allt är riktigt läckert och tilltalande.
    För att inte tala om att de äntligen börjat trycka på sportighet och återknyta till flygarvet samt tidigare motorsportframgångar. Precis detta som jag efterlyste för flertalet år sedan, dock utan gehör från ledningen.
    Egentligen borde jag utkräva någon form av ersättning eftersom de numera använder sig av mina idéer.

    Oavsett vilket så anser jag att den senaste reklamfilmen är en fullständig fullträff! Och jag hoppas verkligen den får rejält genomslag i media och slår an en nyfiken nerv hos de som aldrig tidigare skulle kunnat tänka sig att köpa Saab.
    Företaget behöver allt stöd de kan få och det förtjänar verkligen det också. Svenskt egensinne när det är som bäst. Med minimal inblandning av de som inte begriper (läs Jänkare).
    Hej igen! Ja! jag kan bara hålla med föregåenda talare! -mkt stilrent och snygg SAAB-reklam på alla sätt!!!! Och att det överhuvudtaget tagit med anknytningen till SAAB:s tidigare motorsport framgångar är ju helt en positiv överraskning i SAAB:s reklamsammanhang bara det att det skulle spelat på och gjorts mer när det väl hände (men visst dokumentären om Pers Pikes Peak bygge i dokumentären på svt det året var ju och gav lite skjuts iaf!!) att Per Eklund var över till USA och vann Open -klassen i Pikes Peak! samt vann Rallycross EM- 99! men iaf! bra att det som sagt tar upp och visar svensson även denna sida av märket !hoppas bara att det iaf nångång under årets STCC-säsong kan få se även utöver Per Eklunds nytrimmade rallycross 9-3 Aero SS på rallycrossbanorna i EM och årets SM, även den Warnestadsbyggda nya STCC-SAAB:en läste att det tyvär inte såg så ljust ut pga för lite sponsorhjälp.... men det hade inte skadat och jag hoppas å deras å SAAB:s vägnar att det iaf löser sej till åtminstone som sagt någon deltävling i STCC!
    Även den gode Eklund har i år svårt med hela EM-serien vad jag vet iaf som det var för någon månad sen men hoppas att det även för honom löser sej för nu behöver vi och SAAB verkligen ut och visa upp sej!!!! eller hur!!!!!

    Mvh Perponken,Tyresö.
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    633

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Såg reklamen på tv igår kväll, å jävlar vilken reklam sen..!

    Ruskigt bra..!
    9000 CS 2.0t -96
    9-3 Cab 2.0t -04
    V70 DrivE -12
    Kia Cee'd SW 1.6 CRDi -08

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Vetlanda/Småland
    Inlägg
    248

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Har inte sett några reklamfilmer alls så jag googlade lite. Är det denna du menar med "den senaste reklamfilmen"?

    http://www.youtube.com/watch?v=7ImE0B4vo3c

    Den är helt i min stil om inte annat.
    Grymt fin och utmärkt reklamvideo!!

  13. #13
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Min tanke på den jollrande ungen blev snarare att det barnet är framtiden, eftersom dom i samma sekund nämner just framtiden.

    Var det inte någonstans det stod att de skulle börja med sin reklamkampanj först när de hittat en köpare?

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Citat Ursprungligen postat av possum
    Ja, men ungen hade väl inte behövt jollra? Det påminner mest om en pampersreklam där ungarna trycker ut blåa kulor i blöjorna...
    Precis min tanke, ungen behöver ju inte låta, för tankarna till...

    Man skall äta då och man skall bajsa då, just nu kissar jag på mammas nya sidensoffa men hon bara ler, vad är hemligheten?
    Huva, får rysningar längs med hela ryggraden...

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Klart barnet ska låta. De pratar om framtid i just det klippet, och barnen är vår framtid.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Citat Ursprungligen postat av root
    Klart barnet ska låta. De pratar om framtid i just det klippet, och barnen är vår framtid.
    TITTA!!! root och jag är överrens om något!
    *bokmärka sidan*



  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Ser ni inte att ungen är skitglad att få köra en saab trampbil.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  18. #18
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Reklamen är snygg, lyckat !

    Sportigheten däremot köper jag när den finns på riktigt, dvs när jag ser en +300hk alt en -1300kg bil i hallen.
    Allt däremellan är bara marknadskrämeri
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    hämtade ut min 9-3 MY09 idag!..fan va jag har kört hela dagen..riktigt kul dag har det varit!

    Gillar reklamen 100%!

    bästa godbitarna tycker jag är när tjejerna i caben drar iväg och Per Eklund race. mer sånt!

    Saab har laddat bra inför denna reklamen

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Saabs reklam (vad var det jag sa?)

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Precis den reklamen. Men även de som lanserats på senare tid som lite mer anknyter till flygarvet. T ex den där en 9-3a kör om en lastbil så papperna flyger runt i kupén. Helt underbar reklam.
    tänker på den reklamen varje gång man kör förbi en lastbil

Liknande ämnen

  1. VW reklam..
    Av T16_AeRo i forum Tidsfördriv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 19:02
  2. TV-reklam
    Av 93t i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 13:27
  3. Tv reklam
    Av marko s i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 18:09
  4. Saabs AWD reklam
    Av 93t i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:55
  5. Vad heter låten i SAABs reklam?
    Av Jimmysd i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •