Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 75

Ämne: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

  1. #1

    Lightbulb Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Hej *he he*

    Det finns ju en hel del därute i trafiken (inkl mig) som sysslar med olika typer av roliga eller förargelseveckande hyss i trafiken. Och oftast är det roligast också om man är flera i bilen med samma aptit på bushumör! Att helt enkelt väcka uppmärksammhet hos andra helt omedvetna medtrafikanter och gående, att få dom att känna sig som fån eller att göra sig själv till åtlöje.

    Jag kan tex åka upp jämsides med en bil vid ett rödljus (måste ha en passagerare brevid sig, helst flera). Tuta lite lätt för att fånga uppmärksamhet hos föraren brevid (även hos andra bilister och gående) Och det här gör man samtidigt som man tittar rakt fram och låtsas som ingenting har hänt. Drar ner passagerarsidans ruta från min sida som om han/hon vill något till föraren i bilen brevid... båda blir lika snopna och ställda. Och därefter analysera det hela samtidigt som man utbrister i en skrattattack så man nästan skiter på sig... he he he

    Synd om polaren bara som blir ett ofrivilligt offer... menvafan, vad gör man inte för att få sig ett gått skratt ibland! Lika roligt om man sitter fler i bilen men istället drar ner bakrutan.... hur som haver alla får sig ett gått skratt i slutänden!!! he he he he


    Berätta vad ni sysslar med för otyg... jag vill veta och få mig ett gott skratt samtidigt över era bus som ni hittar på... ju råare destå bättre... typ blinkar aldrig, åker med heljuset på på dagarna, åker snigelfart osv... svär, pekar finger... vad gör ni??? berätta!
    SAAB 900 Turbo 16V -1988
    Opel Zafira Cosmos 1.9CDTI -2008
    Opel Insignia CDTI -2013

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Rolig grej det där! Kört med vindrutetorkarna i full hastighet en fin sommardag inne i stan har man ju gjort. Alltid kul att se hur folk tittar.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Hehe.. är själv ganska oskyldig men har en del gamla historier!

    En polare lekte pensionär , när han skulle starta efter att han handlat varvar han upp motorn till 6000 varv, slirar enormt på kopplingen under 20 sekunder tills bilen når en marschfart på 12 km/h varefter motorvarvet går ner till 600 varv och han puttrar iväg :-) Det fick en alltid att skratta när folk glodde.

    En annan kompis riktade om spolarmunstycket och spolade ner folk som står vid övergångsställen (han är förövrigt kändis idag).

    En annan rolig "bilhistoria" från studietiden; en "kompis-kompis" är grymt bakfull efter att ha druckit taskigt vin hela kvällen innan. Han åker till släktkalas med sina föräldrar och deras hund och på vägen hämtar de upp farmor. Bakfyllan gör sig påmind, magen kollapsar och han lägger en fruktansvärd smygare i bilen. Stanken är så vedervärdig så hans farmor kräker i bilen, varvid pappan stannar bilen - drar ut hunden som får sig en lavett medan han skriker "J*VLA HUND".
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Nått som är roligt är att när du kommer till en korsning & ska stanna vid blinkfyren & det står en bil i körfältet brevid. är att komma i ganska hög fart & bromsa hårt precis jämte bilen och följa med med kroppen i ett gungande fram & tbx..Bäst blir det om polaren i passagerar sätet fejkar att han kör huvudet i handsfacket ... Klassiska att tuta på bilen framför när det är rött så han skuttar fram i tron på att det blivit grönt lr om man står brevis att man gasar iväg en liten bit förbi stopplinjen så den andra kör...Dock kan det ju bli farligt.. spola spolarvätska hej vilt flera ggr så bakomvarande bil får dra igång sina torkare irriterande antal ggr..Finns ju massa hyss
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    11

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    ibland i stan när jag är ute och glider och jag ser att nån okänd tittar på en så drar jag upp handen som om jag skulle hälsa åt dom och sen tar ner solskyddet, alltid lika kul när dom börjar hälsa tillbak och sen märker att de inte vad de jag ville
    9-3ss 2,0t

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 042
    Medlem#
    4869

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Har en vän som brukar vara ganska dålig på att använda sin blinkers, men när han väl gör det så gör han det "manuellt" och väldigt oregelbundet. Det är många som pekat och rynkat pannan över hans "konstiga" blinkers.

    Blink.. Blinkblinkblink.......Blink..blink..blinkblink.... .....blink...
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Hyss och hyss, är väl vänlig i trafiken sålänge resten av folket är vänliga tillbaka.
    Men drar mig inte för att gå ur bilen och skälla på folk som kör som idioter.

    Har ju själv råkat ut för en volvo raggare som tyckte det var skitkul att vinkla vindrutespolarna så den sprutade ner min nyrekondade bil, samt istället för spolarvätska var det piss.
    När jag bytte fil och jagade volvon så hade de även kopplat om skiten så den riktiga spolarvätskan var fylld med olja rätt ner i grenröret = tjockt oljemoln efter.

    Tappade befattningen drog om på 2:an, tvärnitade och drog ut föraren och gav honom en rejäl utskällning..

    Det är väl det enda hysset jag gjort i trafiken, bortsett från att skälla på trafikljus.
    Saablös dåre

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Beror väl på vilket humör man är på, samt om man har polare med sig i bilen. En klassiker är att man ligger bredvid ngn stackare som övningskör, då de av ngn anledning har en ngt annorlunda sitt position. Välidgt nära ratten, och rak i ryggen, blicken fixerad rakt framåt.. Det jag gör är att jag immiterar deras körsätt, blir det rödljus behåller jag samma "sittställnig" tillsammans med ett halvt "mongo" ansiktsuttryck. Sjukt skoj!

    Annars klassikern, ligger någon nära och är stressad, då gäller verkligen strikt hastighet. Värsta problemet verkar vara vid liljanskogen där det är 30 hela vägen från Lidingövägen (Stadion/Ö-malms IP) till Universitetet.

    Roligt "hyss" jag och en polare hade var för ngn månad sedan. Vi körde varsin bil på lidingövägen på väg in till stan och pratade lite skit med varandra via mobilerna. Ligger båda i vänster filen jag bakom honom. Får en Audi A6 som ligger och slickar mig i r***n varpå jag frågar min polare som kör en 240 om vi inte kan byta plats. Gick i ca 60-65km/h lägger mig i höger filen, polaren släpper gasen och jag lägger mig framför honom varpå han abrupt sänker farten till 50.. Audin fick bromsa hårt. Sen låg vi i 50 då trafiken inte tillät högre hastighet. Vid stadion lägger jag mig i högerfilen, polaren i mitt filen och audi längst till vänster. Fullgas vid grönt så vi båda kommer framför Audi, sen 50 på valhallavägen... blev grymt sura blickar från han i Audin vid nästa rödljus..

  9. #9
    Guest.
    Guest

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    He he, ni är för sköna asså! skriv mer.....

    En gång så åkte jag lite för snabbt över ett övergångsställe, jag hann inte stanna helt enkelt . Människorna på övergångstället som var på väg över såg det och stannade upp... då sparkade en idiot (kille på 40 år) sönder min backspegel . Jag hade en polare med i bilen ... vi tvärnitade bilen... som nu stod mitt på gatan och stoppade upp alla bilar bakom oss och så.

    Vi sprang efter killen, slog ner honom blodig! Tror att han ångra sig fett för vad han gjorde, men det roliga var att dom flesta stod där och såg det hela klappade händerna åt oss när vi var på väg till bilen, och sa att det var bra gjort... Minns speciellt ett par i 50-60års åldern... att vi gjorde fel som åkte för snabbt... men att den där killen gjorde ett ännu större fel och förtjänade att bli slagen.

    Vi åkte därifrån... med tanken att nu åker jag dit för misshandel (bilens reg nr.)Men inget hände oavsätt massor av vittnen...
    Ehh?... Läser jag rätt?!, så han sparkade alltså sönder backspegeln på bilen innan ni stannat den?, då måste ni ju nästan varit på väg och köra över honom?, Svårt och tro att någon som är på väg på att bli påkörd har den sinnesnärvaron och plötsligt få för sig att slänga en fot rätt på backspegeln?

    (Jag hade ivarjefall haft tankarna på annat håll än att försöka sparka på någons bil när den kommer körandes)

    Sen att folk alltså står och applåderar när ni spöat upp honom låter ju ännu konstigare?

    /Jm
    ____________________________
    Saab 9-5 2.0 Ltt Hgv -99 *såld*
    Blev en Bmw 525i 2004 istället
    ____________________________

  10. #10
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Blåser det ute på E22/E4/E6 så kan man duscha bilen bredvid med spolaren..

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    He he, ni är för sköna asså! skriv mer.....

    En gång så åkte jag lite för snabbt över ett övergångsställe, jag hann inte stanna helt enkelt . Människorna på övergångstället som var på väg över såg det och stannade upp... då sparkade en idiot (kille på 40 år) sönder min backspegel . Jag hade en polare med i bilen ... vi tvärnitade bilen... som nu stod mitt på gatan och stoppade upp alla bilar bakom oss och så.

    Vi sprang efter killen, slog ner honom blodig! Tror att han ångra sig fett för vad han gjorde, men det roliga var att dom flesta stod där och såg det hela klappade händerna åt oss när vi var på väg till bilen, och sa att det var bra gjort... Minns speciellt ett par i 50-60års åldern... att vi gjorde fel som åkte för snabbt... men att den där killen gjorde ett ännu större fel och förtjänade att bli slagen.

    Vi åkte därifrån... med tanken att nu åker jag dit för misshandel (bilens reg nr.)Men inget hände oavsätt massor av vittnen...
    Ärligttalat är du rubbad på något sätt eller skojar du?

  12. #12

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    He he, ni är för sköna asså! skriv mer.....

    En gång så åkte jag lite för snabbt över ett övergångsställe, jag hann inte stanna helt enkelt . Människorna på övergångstället som var på väg över såg det och stannade upp... då sparkade en idiot (kille på 40 år) sönder min backspegel . Jag hade en polare med i bilen ... vi tvärnitade bilen... som nu stod mitt på gatan och stoppade upp alla bilar bakom oss och så.

    Vi sprang efter killen, slog ner honom blodig! Tror att han ångra sig fett för vad han gjorde, men det roliga var att dom flesta stod där och såg det hela klappade händerna åt oss när vi var på väg till bilen, och sa att det var bra gjort... Minns speciellt ett par i 50-60års åldern... att vi gjorde fel som åkte för snabbt... men att den där killen gjorde ett ännu större fel och förtjänade att bli slagen.

    Vi åkte därifrån... med tanken att nu åker jag dit för misshandel (bilens reg nr.)Men inget hände oavsätt massor av vittnen...
    kan man få ett signerat ex av din första publikation...?
    JAGUAR - spinner som en katt

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    att vi gjorde fel som åkte för snabbt... men att den där killen gjorde ett ännu större fel och förtjänade att bli slagen.
    Ärligt talat, du riskerar folks liv och tycker det är allvarligare att din backspegel sparkas sönder? Var på skalan hamnar att slå ner någon blodlig? Lite mindre allvarligt än en backspegel?

    Hade jag varit närvarande så hade jag garanterat rapporterat det hela till polisen.

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Citat Ursprungligen postat av patienten
    att vi gjorde fel som åkte för snabbt... men att den där killen gjorde ett ännu större fel och förtjänade att bli slagen.
    Ärligt talat, du riskerar folks liv och tycker det är allvarligare att din backspegel sparkas sönder? Var på skalan hamnar att slå ner någon blodlig? Lite mindre allvarligt än en backspegel?

    Hade jag varit närvarande så hade jag garanterat rapporterat det hela till polisen.
    Inte för att vara moraltant, men är det inte ditt ansvar som bilist att alltid hålla laglig hastighet och ha speciellt god koll vid övergångsställen?

    Men förstår dig till fullo ifall din bil var en og900 Aero med 1000mil på mätaren.
    Saablös dåre

  15. #15

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    som nu stod mitt på gatan och stoppade upp alla bilar bakom oss och så.
    dom flesta stod där och såg det hela klappade händerna åt oss när vi var på väg till bilen
    hur många av er har någonsin fått applåder när ni blockerat vägen för andra bilar?

    Citat Ursprungligen postat av patienten
    50-60års åldern... att vi gjorde fel som åkte för snabbt... men att den där killen gjorde ett ännu större fel och förtjänade att bli slagen.
    Hur många par kring 60 år stöter ni på som har inställningen att fet är bra när någon blir nerslagen?

    Killen är 16 och önskar att han hade bil, tills dess sitter han hemma och baddar sina finnar och skriver ner olika sagor som typ den här.

    -inget hände! Otroligt osannolikt att en som blir misshandlad inte själv gör anmälan efteråt.

    Eller att inte en enda skulle tycka det var fel och ringa polisen.
    Tv3s efterlyst brukar ju älska sådana här inslag. Någon som sett?
    Nä!

    Så låt lillkillen vara nu
    JAGUAR - spinner som en katt

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Det enda hyss jag gör är att köra spolvätska när nån jävel ligger i bakluckan. Då blir det avstånd igen. Annars är jag skenhelig
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Olle.. min spolarvätska tog slut igår, skulle du kunna ta bilen in till stan idag??

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 074

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Lite elakare. På den 6-filiga motorvägen mellan väsby o stan så är man ju som bekant enligt lag skyldig att använda höger fil då denna är inskriven som körfil. Det är dessutom "vid vite förbjudet" att i onödan uppehålla sig i omkörningsfil. Alltså böter. Där finns alltså 2 omkörningfiler och 1 körfil. Ej s.k. filkörning på motorväg heller. Finns ingen, i jurudisk mening, mittenfil alltså.
    Oftast är omkörningsfilerna igenproppade med idioter som kör långsamt. Och den enda fil som är tom är körfilen.

    Använder denna så ofta som möjligt och tutar ilsket på alla som kör långsamt i omkörningsfilerna. Några har blivit så sura att de förföljt en. Men i de få fall de kommit ikapp när jag stannat till, så har de fått en utskällning efter noter, och med diverse hot om att koppla in polisen så drar de bort me svansen mellan bena.
    Blev själv stoppad av blåvitt förra veckan då de ansåg att jag kört om på fel sida. Förklarade vänligt att jag bara använde körfilen till det den är avsedd för. Och att jag högaktningsfullt skiter i hur många som i onödan uppehåller sig i omkörningsfilerna utan att köra om nån, Som dessutom det är "vid vite förbjudet" att göra. Bad dom förklara varför de inte stoppade dom som begick riktiga trafikbrott. Efter lite tjafs så blev jag släppt, och lovade dom att jag inte tänker ändra mitt körsätt förrän lagstifningen ändras.

    Tilläggas att jag inte kör fortare än vad som är tillåtet.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 304

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Pumpe har lärt mig att honka å sedan vinka eller ge en slängkyss, så fort man ser en fin flicka på gatan.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Konstiga hyss ni gör i trafiken?

    Jag tutar på de jag brukar störa mig på i trafiken. Det finns 3 typer som jag stör mig mest på. Jag har tom namn på dem...

    "BackOve" Typen som backar in på en parkeringsplats, fast det tar alltid längre tid att backa än att köra in fram och sedan backa när man sticker.

    "SvängArne" Idioten som skall ta ut svängen bara för att svänga åt nåt håll. Oftast byter de fil utan att tänka på det. Min körskolelärare kallade det för päronsväng.

    "AccBerta" som aldrig når upp till rätt hastighet vid påfarter till motorväg.

    När jag ser dessa brukar jag tuta eller spruta ner dem med spolarvätstska.
    iofs inget kul.... men jag är för gammal för sånt...

    Joo, kom på e grej... När vi gick i gymnasiet brukade vi, när vi såg nån vi kände, trycka på dem med kofångarn. Jag kunde ibland stå vid ett rödljus, för att sedan bli framputtad av en et var bara att lägga i backen och gasa på....

    Men jag levde på den tiden när man fick jobba ihop sin bil själv.... dvs.140 vs 240 vs 99 vs Ascona osv.

    Edit: Ser att mitt inlägg egentligen inte hör till topic.
    Men, som min dotter säger...."orka"
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

Liknande ämnen

  1. 9-5 SC 2,0t Biopower -07, hyss vid kallstart. *Löst*
    Av peppelito i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-05, 01:01
  2. Hänt i trafiken.
    Av traskalle i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 02:33
  3. Ta det lungt i trafiken
    Av ReinO i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:25
  4. Det retar du dig på i trafiken?
    Av slaktarn i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 21:13
  5. Det retar du dig på i trafiken?
    Av fredrik_wt i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 352
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •