Nabil
Nice med bilder .. men lite bildtext hade ju INTE skadat ..
Ser iaf ut som att han äntligen kan (kanske) ge mig en match på banan .. jag mörkar så länge med mitt projekt ......
/M.Krantz no.829 ..
Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB
Ser bra ut detta! frächt med glt oxo!
dom wössner kolvarna e bra grejer! brossan har såna i sin 9-5Aero
Mvh
TEXT KOMMER
Nabil
Fler bilder kommer till helgen.
Nabil
Klart du gör... som vanligt..Ursprungligen postat av Krantz
Hej!
Ser ut som ett spännande projekt.. Med dessa hårdvarumods, vad siktar du på effekt? Verkar som du byggt det mesta för maximal hållbarhet i motor/låda iaf.
Vad hade du tänkt dig för spridare och turbo ?
Vart har du köpt din ic ?
Lycka till i fortsättningen!
/Rydde
Vad gjordes med lådan mer än diff och synkringar? *nyfiken* och kostnaden?
Länk till ETTs hemsida??
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
9-3 Mike
http://www.köpsläp.nu är E.T.T hemsida.
Fråga växellåds Jörgen Själv om det du vill veta, eller PM.a KNAK
Nabil
Inte så haj på specen, men jag gör ett försök.Ursprungligen postat av 9-3 Mike
Det är väl numera helt enkelt en så kallad "Jörgenlåda", med diff-broms. Uppgraderad med lite nyare/starkare grejor och bättre lager. Hylsan är bytt till en måttad stålhylsa.
Passade på att även byta koppling till en förstärkt viggen-platta med fjädrad 4-puckars sinter. Urtrampningslager byttes också.
Det som syns på bilden är bytt...
Allt som allt inkl diff och kopling = strax över 30kkr inkl.moms
Prioriterar körbarhet på bana och hållbarhet, framför ketchup och strippen. Så vi får se vilken effekt vi kan ha i slutet av kurvan, men kanske upp mot 400hk...Ursprungligen postat av AeroRydde
750cc spridare och en Garrett GT3071R med .82a/r turbinhus och 4" anslutning.
IC'n kommer från Speedparts.
Hej!
Hade redan fått svar utav din mekaniker via pm
Den ser verkligen bra ut bilen (fast den är gul ) Spännande projekt, hoppas allt går vägen så man får se den ute i sommar sen!
/Rydde
Hehe, hoppas vi gav samma svar då.Ursprungligen postat av AeroRydde
Skall bara rätta ditt inlägg... (den är gul )
Ute i sommar:
Finns 2 bilar som min mekaniker också pillar på. Dom skulle vara ute förra sommaren, står kvar i garaget fortfarande....
Så jag tänkte köpa en 2'a-bil i helgen.....
Har raderat lite "skitsnack"
/Krantz
/M.Krantz no.829 ..
Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB
Fan vad kul att se att det byggs lite häftiga Saab-bilar äntligen. Den blå "twin-pajpen" och den här kanske kan sätta stopp på Volvo S40-ligan som inte heller verkar ligga på latsidan.
Jättefin bil !!!
****************
Kör Saab 9/5
****************
OM ni tror att jag ska pressa tider på strippen så är jag ledsen att behöva göra er besvikna... jag satsar på att klara en tolva sen får det vara nog..Ursprungligen postat av Carfreak
KNAK är det original B235 block du använder?...
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
...och en 12:a skulle vara slött?Ursprungligen postat av 9-3 Mike
Nä, jag tycker att det är kul att det finns några Saabkillar som bygger över huvud taget oavsett vilken andemeningen är. Snabba Vlvos verkar det vara gott om, men riktigt snabba och balla Saabar är det lite mer tunnsått med tyvärr.
****************
Kör Saab 9/5
****************
9-3 MickeUrsprungligen postat av 9-3 Mike
Ja han använder en orginal B235 block.
KNAK jagar absolut inte några tider på strippen, han gillar mer bankörning :-)
Jag kommer däremot att satsa mest på strippen å lite på bana.
Nabil
vilken bil är ska du köra med på strippen?