Jag hade inne min saab (9-5 -99) på saab verkstad för att dom skulle undersöka vad felet är för att den tar olja och ryker blått vid kallstarter efter att man har kört korta sträckor. men inte ryker den när man har kört långa sträckor typ 30mil och startar upp den dan därpå.
Dom hade hittat olja i trycksidan och hade konstaterat då att turbon var kass och att oljefällan behövdes bytas, samt rengörning utav slangar osv. mellan 18-20k skulle det gå på.
så jag bestämde för att göra detta själv nu när jag vet att det garanterat är turbon som är kass och oljefällan!
men till frågan, jag har ju version 6 som är bytt 06, varför byta den? räcker det inte med att rengöra den?
sen sa han på saab att den var lite annorlunda monterad än vad dom brukar göra, så han trodde att jag hade satt dit den själv! men det har jag papper på att den är bytt på en "vanlig" verkstad
men enligt bilder så tycker jag min ser lika dan ut med slangar osv. eller monterar saab på något helt annat vis??
bild på hur min ser ut! annorlunda eller?
//tacksam för hjälp