Är nu inne på att sänka bilen, dock har jag kolla i de p-garage jag använder att det bara är 1 cm tillgodo mot aero läppen.
Sänkning = glöm p-garage med backar? Mindre roligt att få backa tillbaka med bilar bakom sig
Hur gör ni? (bara nyfiken)
Är nu inne på att sänka bilen, dock har jag kolla i de p-garage jag använder att det bara är 1 cm tillgodo mot aero läppen.
Sänkning = glöm p-garage med backar? Mindre roligt att få backa tillbaka med bilar bakom sig
Hur gör ni? (bara nyfiken)
Hej
Tar i lite när man kommer ner men det som är värst är när man kör över krönet, då tar bakre burkarna i kanten och det låter inte skönt.
Kör med 30mm sänkning.
Mvh Håkan
http://www.garaget.org/daree Aero 2,8T XWD
Det är 30 mm sänkning jag hade tänkt mig. Att det skrapar i liteUrsprungligen postat av daree
kanske man får räkna med, men börjar det slå gnistor från dämparna bak
så får man nog fundera
Aj fan, hur går det med 60/40 sänkning på en 9000 Aero då? sänka en bil = skippa p-hus..
eller är det bara 9-3an som blir såpass låg så man behöver oroa sig?
Jag har 40mm och har inte haft några problem på min 9000 aeroUrsprungligen postat av Joo
Magnus
Åker runt i en Chrysler Town & Country Limited 3,8 -03
Saknar min 9000 aero...
Tycker 9-3:an har lite lustiga proportioner. Framifrån med org. fjäderar o Aero läpp är den väldigt låg, bak hög, o mellan däck o hjulhus får man in en burk.
Rent spontant känns 9000 högre fram org. Kommer inte ihåg, var ett tag sedan jag kröp under en sådan.
Har 40mm sänkning på min 9000 och det är inte heller några som helst problemas. På mitt gamla jobb var det brant ner i garaget vill jag lova, men det gick så fint trots sänkta bilar. En av våra driftkillar hade en sänkt bil med stor spoiler samt läpp fram som var så inne då och det gick kanoners.Ursprungligen postat av mange_900
Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5
Används så gott som varje dag, finns inte så många p-hus här dock men annars är det bara att ta det lugnt.
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Hej,
9-5 aero, koni+einbach.
Används dagligen, marginellt lägre än orginal.
Har ej problem med p-hus eller annat.
Samma komfort som orginal men fastare när det väl svänger, ligger mycket plattare på vägen dvs mindre krängning. Bra avvägning mellan sport/komfort.
Mvh
Johan
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428
Både 9-5:an o 9000 sänkta 40mm, och jag har inga problem med det.
(9-5:an används åretrunt)
Mvh/Patrik
Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
STCS #5587
saab 9000 2.3t sänkt 60 runtom + halvt varv kapat.
Hänger mig på underredet om det är för brant backe
Bilintresserad grabb på 20 år
Tänk på att det inte är nån Volvo 740 du åker omkring i...Ursprungligen postat av ReD-