Ja, även jag lyckades rasa lådan i min 9000 Aero -95 idag .
Under vintern i år har motor o låda varigt ur bilen för lite uppdatering, bla planades svänghjulet och en Spec steg3 koppling monterades.
Köpte bilen i höstas, körde ca 70-80mil innan den ställdes av för viss renovering/uppgradering, då kändes vibrationer när man slirade på kopplingen. Kopplingen var slut så jag antog att det berodde på den.
Men efter att svänghjulet planades och Spec-kopplingen moterats så fanns vibrationerna kvar (kändes värre).
Det var även svårt att köra "ryckfritt" vid ex. växling från 1:an till 2:an, antog att detta berodde på dåliga motor kuddar.
Monterade nya hydrauliska kuddar + powerflex i låd-fästet o hundbenet, men problemet kvarstår!
Vxl-lådan har hela tiden varigt lättväxlad och fri från oljud.
I går kväll blev det dock svårt att få i 1:an o 2:an (gick dock bra ibland,inga oljud), övriga växlar fungerade bra.
Trodde då att det var något i vxl-länkaget som spökade.
På väg ut i garaget idag gav dock lådan upp!
Växlade ner från 4:an till 3:an när en liten smäll hördes, efter en liten stund började det ryka lite från bilen --> konstaterade att det droppade olja från lådan.
Efter några timmar i garaget så hittades detta hål i lådan:
Så min fråga är, kan det ha varigt växellådan som har orsakat ovanstående problem??
Mvh/Patrik
EDIT: Ny fråga.......
Har börjat leta ny låda, och hittat ett par intressanta "40"-lådor.
Det är TCS på bilen, har läst att detta kan spöka vid byte från "45" till "40"-låda.
Någon som har erfarenhet av detta?
Vore väldigt tacksam för svar!!