Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: byte av ändrör? J-T twinpipes

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69

    byte av ändrör? J-T twinpipes

    sitter och funderar att köpa jt twinpips system till min saab 9-5kombi. Kan man byta ändröret? är inte så sugen det det som följer med.
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 378
    Ja visst kan du det.
    Kapa av det befintliga, sedan är det väl lämpligast att svetsa dit det nya.
    Men kan kanske funka med ett sådant du skruvar dit oxå.

    Mvh/Patrik
    Bilen http://www.garaget.org/?car=24218 (Nordic steg3!)
    Nya Projektet: Lemansblå 9000 Aero (extra allt) http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=206786
    STCS #5587

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69
    är inte ändröret löst när man får det? så man måste svetsa för att få ett annat?
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 654
    Det är löst och sitter fast med rörklammer.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    115
    Jag monterade mitt JT system i går och på mitt system så ser utblåset ut så här. Köpte mitt hos speedparts


    Jag har en 9-5 aero 05 och på dom systemen så är utblåset fast svetsat så jag vet inte om det är samma utblås till din bil.
    Kolla med speddpart annars.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av JGr
    Jag monterade mitt JT system i går och på mitt system så ser utblåset ut så här. Köpte mitt hos speedparts


    Jag har en 9-5 aero 05 och på dom systemen så är utblåset fast svetsat så jag vet inte om det är samma utblås till din bil.
    Kolla med speddpart annars.
    det var ett snyggt utblås. vill helst ha ett runt eller ett liknande som du har köpte du twinpipes eller vanligt? kan man köpa aero system till min bil? eller är det någon skillnad när man ska montera det?
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    74
    varför inte köpa det från speedparts där får du främredämpare och resten för 5200 då är det inte någon ändrör du behöver svetsa eller något den sitter på slutburken

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    115
    Citat Ursprungligen postat av Bisk
    Citat Ursprungligen postat av JGr
    Jag monterade mitt JT system i går och på mitt system så ser utblåset ut så här. Köpte mitt hos speedparts


    Jag har en 9-5 aero 05 och på dom systemen så är utblåset fast svetsat så jag vet inte om det är samma utblås till din bil.
    Kolla med speddpart annars.
    det var ett snyggt utblås. vill helst ha ett runt eller ett liknande som du har köpte du twinpipes eller vanligt? kan man köpa aero system till min bil? eller är det någon skillnad när man ska montera det?
    På 9-5 aero 04-05 så sitter utblåset längre åt mitten men på din så sitter det som på alla andra 9-5or OM du har synligt utblås. så systemet till en aero 04-05 passar inte på din bil men på systemet till din bil så är inte utblåset fastsvetsat så man kan ju byta utblås. om du undrar vad det är för utblås till systemet på din bil så kan du kolla med Speedparts som säljer JT system

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd/Småland
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av JGr
    Citat Ursprungligen postat av Bisk
    Citat Ursprungligen postat av JGr
    Jag monterade mitt JT system i går och på mitt system så ser utblåset ut så här. Köpte mitt hos speedparts


    Jag har en 9-5 aero 05 och på dom systemen så är utblåset fast svetsat så jag vet inte om det är samma utblås till din bil.
    Kolla med speddpart annars.
    det var ett snyggt utblås. vill helst ha ett runt eller ett liknande som du har köpte du twinpipes eller vanligt? kan man köpa aero system till min bil? eller är det någon skillnad när man ska montera det?
    På 9-5 aero 04-05 så sitter utblåset längre åt mitten men på din så sitter det som på alla andra 9-5or OM du har synligt utblås. så systemet till en aero 04-05 passar inte på din bil men på systemet till din bil så är inte utblåset fastsvetsat så man kan ju byta utblås. om du undrar vad det är för utblås till systemet på din bil så kan du kolla med Speedparts som säljer JT system
    jag har ett osynligt ändrör på min. får maila dompå speedparts
    Saab 9-3 2.0t -01 Coupe SÅLD
    Saab 9-5 2.3t -04 Sc 220

Liknande ämnen

  1. Twinpipes 9-3 SS
    Av Jimmu i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 19:54
  2. Nån som har monterat twinpipes på 9-3ss?
    Av natanoy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 21:54
  3. Byte, ändrör 9-3 Aero - nån som har bilder?
    Av torsobon i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 11:41
  4. Twinpipes (Bilder)
    Av Poppa i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 23:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •